K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2007, 09:02   #1
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
Smile hej alle sammen

hej med jer, jeg kunde godt tænke mig at få at vide hvad der sker når ens resorse profil fra reva er færdig , jeg skulle få den til gennem læsning i næste uge, når jeg har gennemgået den og underskrevet, så gar den vidre til komunen, hvor lang behandlings tid er der i komumerne, og står der noget om ens nedsatte arbejdte evne, altså om man har 50 procent eller mindre tilbage, jeg spørg fordi jeg har fået brev fra komunen at pr den 31-12-07, ikke længere kan få sygedagpenge, har været sygemeldt siden 03-12-06, er der en som ved hvad der evt vil ske og kan man ikke få sygedagpenge forlænget ,og hvordan gør man det jeg er jo stadig syg, og vil være det resten af mine dage(har fået en følje svend for livet)jeg har fibromyaligi, venlig hilsen lone,,,,ljg,,
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 09:39   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Thumbs up

Hejsa ljg

Du skulle meget gerne indkaldes til et møde med din socialrådgiver inden d. 31/12-07. Men det jeg klart vil opfordre dig til er, at kontakte din socialrådgiver en gang om ugen for at ligge lidt pres på dem, for ellers har de det med at strække det til sidste øjeblik. Du behøver ikke nødvendigvis at ringe til dem (vi ved jo alle hvor svær kommunen er at få kontakt med), men bare en lille mail, med en lille påmindelse om at du stadigvæk er her, og gerne vil vide hvor langt din sag er kommet.

Hvis kommunen ikke har truffet en afgørelse til d. 31/12-07, kan de forlænge sygedagpengene op til 2 gange 13 uger.

Held og lykke
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 11:33   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ljg Se meddelelser
hej med jer, jeg kunde godt tænke mig at få at vide hvad der sker når ens resorse profil fra reva er færdig , jeg skulle få den til gennem læsning i næste uge, når jeg har gennemgået den og underskrevet, så gar den vidre til komunen, hvor lang behandlings tid er der i komumerne, og står der noget om ens nedsatte arbejdte evne, altså om man har 50 procent eller mindre tilbage, jeg spørg fordi jeg har fået brev fra komunen at pr den 31-12-07, ikke længere kan få sygedagpenge, har været sygemeldt siden 03-12-06, er der en som ved hvad der evt vil ske og kan man ikke få sygedagpenge forlænget ,og hvordan gør man det jeg er jo stadig syg, og vil være det resten af mine dage(har fået en følje svend for livet)jeg har fibromyaligi, venlig hilsen lone,,,,ljg,,
Hej ljg

Jeg tror at det er en standard skrivelse du har fået der og der skulle gerne være en ankevejledning med i den.

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme anke den bare for at være på den sikker side, og det du skal bruge er det at din ressourceprofil slet ikke er færdigudarbejdet endnu samt at kommunen ikke har fundet nogen afklaring på din situation..

Prøv engang at læse denne her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...e+sygedagpenge

og du kan også hevise til denne her sm afgørelse http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...essourceprofil

Kig også her
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4133

Hvis det er helt håbløst for dig at skrive en anke så skriv igen så skal jeg prøve at lave et udkast så godt som jeg nu kan ...

efter de oplysninger jeg har fra dig her (kan være at jeg lige skal bruge nogle flere )

selv om din ressourceprofil er ved at være færdig så er den det ikke når der ikke er vurderet på den og at din kommune ikke har set på den, samtidig så er vi her på siden slet ikke sikker på hvorvidt det er sådan at anden aktør end din sagsbehandler kan lave den, men da vi ikke har kunne få svar på det så kan det også være en ide at tage det med i en anke altså at det er andre der har lavet din ressourceprofil i strid med loven ...

Du skriver at du får din ressourceprofil tilbage i næste uge , du har krav på at have den til gennemlæsning i 14 dage og så er du allerede godt inde i november og hvad nu hvis der er noget i den der ikke er ok og skal laves om , den går slet ikke....

prøv at sætte en anke sammen og evt sæt den her på siden først så kan vi andre se om der er noget du mangler eller om der er noget der kan tilføjes.

Du må IKKE lade dem stoppe dine sygedagpenge, hvis de gør det og du bliver visitret til fleks inden for et par måneder så ryger du på kontanthjælp mens de leder efter et fleks job til dig og det er ikke holdbart
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 14:21   #4
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også lige været på Reva. De sendte også ressource profilen hjem til mig efter endt ophold derude. Det er den oprindelige ressource profil fra kommunen, som de skriver videre på. Det står i forlængelse af det "gamle".
Det er tydeligt hvad reva udtaler og hvad der er fra tidligere.
Det er et rigtig godt stykke arbejde de har gjort for mig, men jeg har også kæmpet med dem i alle ugerne, for at få dem til at forstå mig.
Jeg har gået sygemeldt siden december 05.
Så jeg har fået forlænget syge dagpengene mange gange!
Er nu visiteret til flex pr 1 nov. Det er næsten 2 år på sygedagpenge.
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 14:36   #5
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej ,, tak for jeres svar,jeg tror ikke at man kan sende en anke på dette brev jeg har fået, da det er en orintering om varighedsbegrænsning, der står at jeg inden den 31-12-07 vil blive oplyst om dagpenge ophør eller forlængelse af udbetaling, og at jeg skal opfylde sygedagpengeloven efter pargraf 24, hvis sagen trækker ud for mit vedkommene så man sender mig på kontanthjælp er det elig med ingen intægt da jeg er gift med jordens dejligste mand, som tjæner ret meget om året,, hvad med den glemte lov, som hedder paregraf 74, kan man komme i betragtning til den hilsen lone
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 14:56   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej

Den "glemte" ydelse er til personer, der er visiteret til fleksjob, men som er ledige, på kontanthjælp OG gift. Den hedder "særlig ydelse".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 20:27   #7
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej hejdien,,tak for dit svar er i tvivl om jeg skal anke og hvordan man gør ,der var ikke et stykke papir med om at man kunne anke ,,måske fordi det endelige sygedagpenge stop kommer senere i et andet brev. det jeg har fået er at mine sygedagpenge stopper den 31-12-07. men at jeg senere vil modtage afgørelsen om ophør til denne dato,, men hvor længe mon der går inden jeg ved det,,,jrg kan godt se at min sag trækker ud ved at jeg ikke får min resurseprofil fra reva før engang i næste uge , og så skal jeg først til at forstå hvad der er blevet skrevet , og er der ting som skal ændres, så vil det blodt tage længere tid, inden jeg kan skrive den under og den kan blive sendt vidre til komunen, som så også skal gwennemgå den med en lægekonsulent ,som er sygemeldt på ubestemt tid i hedensted,, og har også fået at vide at der skal holdes flere møder på komunen i de forskellige udvalg,, hvad det så skulle være for nogle,, jeg kan godt se det vil tage ret lang tid, men jeg kan vel desvære ikke gøre andet en at vendte,, jeg vil ikke tænke mere på min sag i denne weegen, da vi er 4 venne par der tager til hanstholm på et weegent ophold i morgen kl 9.00 , rigtig god weegwnt til jer alle sammen der ude hilsen lone,,,
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej alle sammen mshp Din historie 19 25-11-2011 23:47
Hej alle sammen karsten1983 Dit og Dat 12 19-12-2010 23:06
Hej alle sammen gråt Din historie 1 02-12-2010 15:12
Hej alle sammen. Frk. Horsens Dit og Dat 1 07-11-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension