K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2014, 19:27   #1
Jedi_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jedi_dk er ny på vejen
Rehabiliteringsteam skema - Hvem må rette i det?

Hej

I forbindelse med at jeg skal udfylde et rehabiliteringsskema, så vil min socialrådgiver rette og slette i mine svar. Må hun det? Der er IKKE tale om æreskrænkende udtalser. Jeg svarer kun på det spørgsmål der bliver stillet, men hun vil rette i det fordi hun personligt ikke synes det er besvaret som hun forestiller sig det besvaret.

Hilsen Jedi_dk
Jedi_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 20:30   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I følge loven er det sagsbehandleren som skal udfylde skemaet.

Nogle steder bruges det at borgeren også selv udfylder, men hun har ret ril at skrive/rette, da det faktisk er hende som burde have udfyldt det fra start i samarbejde med dig

Men du skal selvfølgelig kun underskrive når du er enig i det som hun har skrevet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 20:54   #3
Jedi_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jedi_dk er ny på vejen
Hej Gisne

Forstår hvad du siger. Der er bare det, at min sagsbehandler sendte spørgsmålene via email. Og bad mig besvare dem, så hun kunne kopi/paste mine svar ind i skemaet (det har jeg på skrift). Hun har hele tiden sagt, at det var mine svar, hun ville bruge. Ikke noget om at vi i fælleskab skulle besvare skemaet.

Hun har på intet tidspunkt fortalt mig, at hun kan rette og slette passager i mine svar.

Kan godt se, at denne tvist jeg har med min sagsbehandler, kunne have været undgået, hvis vi sammen, hende og jeg, havde siddet og udfyldt skemaet, som du beskriver. Men sådan har min socialrådgiver, som jo er eksperten på området, ikke gjort. Jeg er jo selv ren novice på dette område.

Mange tak for dit svar.

Hilsen Jedi_dk
Jedi_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 21:12   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes altså ikke jeg skrev under på skemaet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 21:50   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg synes altså ikke jeg skrev under på skemaet.
I pkt 10, skriver man under på at der må indhentes Og videre gives oplysninger til sagens behandling, til kinisk funktions eventuelle vurdering m.v.

Jeg skulle først skrive under, da hele skemaet var udfyldt og jeg havde modtaget partshøring på skemaet.

Jeg skrev først under da jeg var helt tilfreds med hvad sagsbehandler hvade skrevet og med hvordan hun havde formuleret sig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2014, 22:11   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det der står i punkt 10 i det skema man kan finde på f.eks. http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ringsteam.aspx
er samtykke til punkterne 1-3:


10. Samtykke
Navn:
Cpr:
giver med sin underskrift nedenfor samtykke til, at:

1. kommunen kan indhente og videregive relevante oplysninger på tværs af kommunens forvaltninger til brug for sagens videre behandling,

2. kommunen og de sundhedsfaglige medarbejdere fra regionen (fra den såkaldte kliniske funktion), der bistår kommunen med at vurdere sagen, gensidigt kan udveksle relevante oplysninger om sagen, og

3. de ovenfor nævnte sundhedsfaglige medarbejdere fra regionen kan indhente og videregive relevante oplysninger fra sundhedsvæsnet i øvrigt til brug for behandling af din sag.



Det har intet med udfyldelsens af skemaet at gøre. Man skriver ikke under på at man er enig i det som står i skemaet.

Hvis du har fået at vide at du med din underskrift godkendte udfyldelsen af skemaet har din sagsbehandler løjet for dig.


Og iøvrigt er det skema man udfylder i Københavns kommune anderledes end det man finder på nettet. I det jeg var med til at udfylde skriver man ikke under noget steds.


ang udarbejdelsen af rehab.planen står der i Bekendtgørelse om rehabiliteringsplan og rehabiliteringsteamets indstilling om ressourceforløb, fleksjob, førtidspension m.v. § 2, stk. 2 :

Den forberedende del af rehabiliteringsplanen skal udarbejdes i samarbejde med borgeren og med udgangspunkt i borgerens beskæftigelses- og uddannelsesmål samt med udgangspunkt i borgerens ressourcer og samlede situation.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-11-2014 kl. 22:18.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 04:10   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er den forberedne del af rehabskemaet så skal det kun indeholde faktuelle ting....og ikke synspunkter eller følelsesladet meninger...

Hvis din sagsbehandler ændre faktuelle ting....ja så kan du måske skrive et stykke papir som du får lagt ind i din sag....og så husker du at nævne det når du skal til det møde med rehabteamet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 07:38   #8
Jedi_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jedi_dk er ny på vejen
Hej Webmaster

Jeg bor i Farum og er derfor ved at udfylde den forberedende del som Furesø kommune har udformet. Og i mit skema skal jeg underskrive for alle oplysninger.

I skemaet bliver jeg også bedt om at beskrive hvilke gode og dårlige erfaringer jeg har fra tidligere job. Og også gode og dårlige erfaringer fra tidligere uddannelser. Og et andet spørgmål består i at jeg skal beskrive mig selv som person. Hvordan det skulle kunne gøres uden at få følelser med, er for mig umuligt.

Havde besvaret disse spørgsmål på en for mig meget enkel og faktuel måde, men så bad min Socialrådgiver mig om at de skulle uddybes meget mere.

Hilsen Jedi_dk
Jedi_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 07:47   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det der står i punkt 10 i det skema man kan finde på f.eks. http://star.dk/da/Indsatser-og-ordni...ringsteam.aspx
er samtykke til punkterne 1-3:


10. Samtykke
Navn:
Cpr:
giver med sin underskrift nedenfor samtykke til, at:

1. kommunen kan indhente og videregive relevante oplysninger på tværs af kommunens forvaltninger til brug for sagens videre behandling,

2. kommunen og de sundhedsfaglige medarbejdere fra regionen (fra den såkaldte kliniske funktion), der bistår kommunen med at vurdere sagen, gensidigt kan udveksle relevante oplysninger om sagen, og

3. de ovenfor nævnte sundhedsfaglige medarbejdere fra regionen kan indhente og videregive relevante oplysninger fra sundhedsvæsnet i øvrigt til brug for behandling af din sag.



Det har intet med udfyldelsens af skemaet at gøre. Man skriver ikke under på at man er enig i det som står i skemaet.

Hvis du har fået at vide at du med din underskrift godkendte udfyldelsen af skemaet har din sagsbehandler løjet for dig.


Og iøvrigt er det skema man udfylder i Københavns kommune anderledes end det man finder på nettet. I det jeg var med til at udfylde skriver man ikke under noget steds.


ang udarbejdelsen af rehab.planen står der i Bekendtgørelse om rehabiliteringsplan og rehabiliteringsteamets indstilling om ressourceforløb, fleksjob, førtidspension m.v. § 2, stk. 2 :

Den forberedende del af rehabiliteringsplanen skal udarbejdes i samarbejde med borgeren og med udgangspunkt i borgerens beskæftigelses- og uddannelsesmål samt med udgangspunkt i borgerens ressourcer og samlede situation.

Ja, det er som du har citeret. Men jeg havde en jurist med på min side mod jobcenteret og hun fortalte at når man skriver under er det implicit også at man er enig i det som står i skemaet. Altså skriver man under, fanger bordet når man sidder rehabiliteringsteamet. Så kan man ikke komme og sige at man ikke er enig i det som er skrevet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 09:03   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jep, en underskrift betyder at man er enig i det man skriver under på.

an skal derfor nægte at skriver under, FØR man er enig i hvad der står!

Skrivelser ved siden af og lign. et ikke gyldig i den sammenhæng.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension