K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2014, 15:52   #1
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Kan kommunen indstille til ressourceforløb uden lægeattest 265

Hej,

Jeg har haft en ansøgning om førtidspension på forelligende dokumentation.
I mødet med Rehab.teamet tog de stilling til at give mig ressourceforløb i stedet for førtidspension.

Jeg vil spørger jer:

Kan kommunen indstille til ressourceforløb uden lægeattest 265?

Skulle kommunen ikke lave igen rehabiliteringsplanen sammen med mig og igen fremlægge min sag for Rehab.teamet?

Men hvis i min sag er indstilling for ressourceforløb, skulle Rehab.teamet ikke begrunder egen indstilling?

Det som jeg har spurgt jer står bl.a. I BEK.814 fra 2014, så kan jeg ikke forstå at kommunen give indstilling til resourceforløb uden begrundelse og ikke mindst uden at indhente lægelige attester m.h.p helbredsvurdering.

Det er vanvittig hvordan loven er oprethold af kommune i min sag.

Jeg ved det ikke men jeg er ret forvirret ang.behandling af sagen.

Ang.ressourceforløbydelser står der kun at jeg er berettiget til en ydelser som svar til kontanthjælpniveau, ikke nævnet noget som helst aktuelt lovgivning, mere det med paragraf 25, stk.2, nr.2 i min tilfælde , forsørgelsespligt over børn under 18 år.

Det er absurd at jeg som sygemennesker skal hele tiden finde lovgivning frem for at få mine rettigheder.

Jeg vil meget gerne høre fra jer.
Hvad synes i selv om det?

Jeg har afleveret en klage over afslag om førtidspension hvor jeg har også bl.a. Nævnet at det ulovligt at indstille til ressourceforløb uden lægeattest, &30a i social aktiv lov.

M.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension