K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2014, 23:35   #1
Karen82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Åbenrå
Indlæg: 4
Styrke: 0
Karen82 er ny på vejen
Må min sagsbehandler det????

jeg er igang med et Resourseforløb som løber indtil marts næste år.

her for et stykke tid siden sendte min sagsbehandler en erklæring til mig med besked om at skrive den under. da jeg ikke helt forstod hvad denne erklæring gik ud på, sendte jeg en mail tilbage til hende om jeg ikke agtede at underskrive den. der efter sender hun en mail til min mand (som jeg altid har med til møde) hvor hun spøger om han ikke bare kan skrive under for mig...det blev jeg noget forbavset over.

nu er mit spørgsmål så, må hun foreslå det? jeg er ikke umyndiggjort og er 31 år.
Karen82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 23:58   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du har givet ham fuldmagt ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 01:03   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Kan du fortælle hvad den erklæring hedder?

Jeg forestiller mig, at der er en slags "overskrift" ell.l. på erklæringen.
Det kan også være, at den har et nummer.

Hvis vi ved hvad det handler om er det lettere at rådgive dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 11:39   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Mht underskrift kan din mand kun skrive under, hvis han har en fuldmagt fra dig.

Og det lyder meget mærkeligt at sagsbehandleren ringer til din mand hvis ikke han har en fuldmagt til at ordne sådanne ting for dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 12:28   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
- med mindre det er noget, der omfatter jer begge. Men vend tilbage med yderligere oplysninger, så noget at vurdere ud fra.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 21:48   #6
Karen82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Åbenrå
Indlæg: 4
Styrke: 0
Karen82 er ny på vejen
det drejer sig om en samtykkeerklæring til kliniskfunktion, om at indhente oplysninger ved læge og special læge osv.
min mand har igen fuldmagt og har aldrig haft det
Karen82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 23:09   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Lyder mærkeligt....

Det lyder mærkeligt... Han kan vel ikke skrive under for dig. Hvorfor vil du ikke skrive under?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 23:22   #8
Karen82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Åbenrå
Indlæg: 4
Styrke: 0
Karen82 er ny på vejen
vi har ordnet det med erklæringen.
sagen var at hun bare sendte den til mig med besked om at skrive under og jeg ville bare gerne have et møde inden jeg gjorde det, for jeg forstod ikke helt hvad jeg skrev under på, så hun kunne forklare mig det. og det skrev jeg til hende i en mail, men hun svarede mig ikke og i stedet henvendte hun sig til min mand som sagt.

jeg kan bare ikke helt forstå hvis hun må det og hvis min mand havde gjort det (det ville han aldrig gøre), vil jeg jo mene det var ulovligt, når han ikke havde min tilladelse til det.
Karen82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 23:29   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karen82 Se meddelelser
vi har ordnet det med erklæringen.
sagen var at hun bare sendte den til mig med besked om at skrive under og jeg ville bare gerne have et møde inden jeg gjorde det, for jeg forstod ikke helt hvad jeg skrev under på, så hun kunne forklare mig det. og det skrev jeg til hende i en mail, men hun svarede mig ikke og i stedet henvendte hun sig til min mand som sagt.

jeg kan bare ikke helt forstå hvis hun må det og hvis min mand havde gjort det (det ville han aldrig gøre), vil jeg jo mene det var ulovligt, når han ikke havde min tilladelse til det.
Det må hun heller ikke... Når det er kun din egen sag, det drejer sig om, skal hun ikke blande andre ind i den. Det havde været noget andet, hvis din mand havde fuldmagten til at køre din sag.

Hvis jeg var dig, ville jeg skam også undre mig rigtigt meget - og ja jeg ville faktisk klage over det - til jobcenterchefen.

Et samtykke kan også foregå mundtligt, så det er stupid at hun ikke tænkte på det i stedet for. Hun kunne have fået dit samtykke mundligt og skrive det i journalen, så er den klaret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 08:21   #10
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej Karen,

Jeg synes du er heldig at din sagsbehandler vil sende dig til klinisk funktion.

Dvs. At hun vil få flere oplysninger ang.din helbred m.h.p. Videre behandling af din sag.

Hvis jeg var dig og hvis du er helt sikker på at du har det så dårlig så synes jeg at du skal acceptere det.

Hvis klinisk funktion skrive til kommunen at din tilstand er varig og stationær og din arbejdsevne kan ikke udvikles så det er ikke anden end at give dig førtidspension, eller fleksjob?..

Erklæring det skal være da din sagsbehandler skal indhente lægelige oplysninger.

Det er ikke noget galt i dag.

Ja du er i gang med en ressourceforløb, men hvis din sagsbehandler har oplysninger om at det ressourceforløb er ikke noget for dig så vil kommunen videre hjælpe dig med en afslutning i din sag, mere vil sende dig videre på klinisk funktion.

Det klinisk funktion vil skrive til dem betyder meget for hvad din videre forløb er.

Så går derud det er ikke noget forkert derimod.

M.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension