K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2007, 12:54   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kom på banen Karen Jespersen!!!!

Mail sendt idag;

Vil Socialministeren på baggrund af SKR nr 13 af 28/01/1998 - som ministeren selv har underskrevet - venligst svare på, om denne skrivelse er at betragte som gældende lovgivning, eller alene som en retningslinie, som kommunerne selv vælger om de vil efterleve?

Såfremt ministeren mener at SKR nr 13 af 28/01/1998 SKAL efterleves af alle kommuner, herunder Odense Kommune, vil ministeren da venligst præcisere, hvorledes man som borger forholder sig, når den ALLIGEVEL ikke bliver overholdt, og når hverken Byråd, borgmester eller rådmand agerer på dette.

Jeg skal i den sammenhæng oplyse, at hverken Det Sociale Nævn eller Den Sociale Ankestyrelse har forholdt sig til vores indsigelser om at SKR nr 13 af 28/01/1998 ikke er overholdt.

Såfremt Socialministeren IKKE kan forholde sig til dette/pege på andre muligheder, skal man som borger da tolke det som om, det er med Socialministerens billigelse, at kommunerne handler som de gør?

For god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på, at jeg gerne fremsender dokumentation for min påstand.


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen


https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2007, 16:38   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er da et svar der er værd at høre , men mon ikke det ender med den tavse mur og hvorfor i alverden det skal være en orientering og ikke en helt konkret lov det er mig en gåde...

det kan jo ikke være pga antallet af love bliver for uoverskueligt da man hvis man kigger på den sidene regering kan regne sig frem til at de hver dag det sidste år har lavet 5 nye love , så burde en enkelt lille en jo ikke kunne vælte noget
  Besvar med citat
Gammel 21-10-2007, 16:28   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
mail sendt i dag

Til Socialminister Karen Jespersen

Idet jeg henviser til vor tidligere korrespondance pr. mail, specielt din mail af 19. august 2007, skal jeg hermed som lovet orienterer dig om tidligere socialminister Eva Kjer Hansens svar på spørgsmål stillet af Anne Baastrup. Dette svar er vedhæftet. (http://www.folketinget.dk/samling/20...905/394664.pdf)

Som det fremgår af svaret, er Eva Kjer Hansen enig i, at lægeerklæring ikke kan tilsidesættes.

Nu vil jeg så gerne høre, hvorledes jeg forholder mig i min sag. Set i lyset af at Det Sociale Nævn ikke har bemærket denne ulovlige sagsbehandling, skal jeg venligst spørge Socialministeren, hvad hun nu mener jeg bør gøre?

Jeg skal pointerer, at det ikke er muligt at få en dialog med Odense Kommune, som ikke ser det som et problem, at der mangler diagnosekoder på min sociallægeerklæring!

Til orientering kan oplyses, at denne mail offentliggøres på www.k10.dk

Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen



----- Original Message -----
From: Karen Jespersen
To: Lena Bæk Michelsen
Sent: Sunday, August 19, 2007 5:46 PM
Subject: Re: Hvem tør tage et ansvar?


Kære Lena
Jeg sagde bestemt ikke at jeg ikke kunne gøre noget. Og jeg sagde også at det trods alt er blevet bedre med den reform der blev lavet og som Anne B. og SF var aktivt med til at udforme. Men du må meget gerne sige til når der kommer et svar.
Mange hilsner Karen

----- Original Message -----
From: Lena Bæk Michelsen
To: Karen Jespersen
Cc: [email protected] ; Vagn E. Andersen
Sent: Sunday, August 19, 2007 4:57 PM
Subject: Re: Hvem tør tage et ansvar?


Hej Karen

Jeg er ked af at høre, at du ikke kan gøre mere!

Det er et alvorligt problem for en gruppe svage danskere, hvor der så sent som i denne uge i Ude og Hjemme har været en artikel om en mand, hvor dette system var en medvirkende faktor til at han valgte den sidste udvej - at tage sit eget liv!!!

At skulle forholde sig til massive kroniske smerter der indvirker på din nattesøvn, din hukommelse, din evne til at foretage almindelige gøremål osv. er slemt nok. Når du så oveni dette - måske - skal sige farvel til hus og hjem, måske skilles osv. - ja så bliver livet jo først rigtig svært.

Det undrer det mig, at man med den ene hånd vil betale rådgivning til par som er ude i kriser der kan ende med skilsmisser, samt give hjælp til selvmordstruede, - og med den anden hånd selv skubber folk derud.

Jeg skal endnu engang appelerer til at du om muligt gør noget. Jeg VED godt, det ikke er dit område, problemet er bare, at alle de ansvarlige står i kø ved håndvasken, og bevidst lukker øjnene for problemerne.

Anne Baastrup har taget min sag op, forståes hun har stillet spørgsmål til ministeren "sou alm. del 188 - bilag 375", og det er dejligt at hun tog opfordringen op! Det ville være endnu bedre, om flere gjorde det samme, og lagde pres på én gang for alle!

Hvis problemerne har været kendt i så mange år, hvorfor bliver der så ikke gjort noget? Hvem kan med god samvittighed stille sig frem, hvis denne sag kommer frem i medierne og sige "det vidste vi ikke", og "det må vi se på".

med venlig hilsen

Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karen Jespersen mødt m buh råb buster Politik og Samfund 6 20-03-2009 12:52
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Karen Jespersen Maj-Britt Alt det andet 3 20-06-2008 08:47
Brevstorm Karen Jespersen ! Stella Politik og Samfund 8 16-04-2008 11:06
Føj for pokker !!!!!! Karen Jespersen. Stella Politik og Samfund 3 20-03-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension