K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2014, 18:13   #1
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Er jeg ved at begå en fejl

Hej med jer,

jeg håber i kan være behjælpelige, da jeg er lidt forvirret om hvad jeg skal gøre.

Jeg har været godkendt til fleksjob siden 2005, jeg har aldrig været i et fleksjob. Min sag er lidt bøvlet, da jeg i tidernes morgen blev godkendt til fleksjob uden egentlig arbejdsprøvning osv.

Jeg har efterfølgende været igennem et par arbejdsprøvninger, der begge blev stoppet før tid da jeg ikke kunne holde til det.

I 2012 søgte min sb førtidspension, men pensionsnævnet gav afslag.
Ankestyrelsen gav efterfølgende også afslag, da de ikke mente alle behandlingsmuligheder var udtømte. De pegede på et yderligere forløb hos psykolog/psykiater samt endnu en arbejdsprøvning.

Mine lægelige papirer siger ingen arbejdsevne, psykiater skrev dog, at terapi behandling EVT kunne forbedre min livskvalitet en smule, men ikke min arbejdsevne og at prognosen var dårlig. (dette har de selvfølgelig valgt at fokusere på og intet andet)
Papirer fra arbejdsprøvning siger ingen arbejdsevne i noget erhverv.

Jeg har forleden været til møde med rehab teamet.
Det var ikke videre nogen behagelig oplevelse og lederen af teamet blev en tand ubehagelig, fordi jeg ikke kunne give vedkommende de svar h*n åbenbart ville høre omkring min fremtid.
Det endte ud i, at h*n sagde at så ville jeg bare blive sendt tilbage til fleksjob afdelingen og så måtte de jo sørge for resten. Jeg spurgte hvad h*n helt nøjagtigt mente med det, og spurgte om det betød, at det så var forventet at jeg søgte et fleksjob imorgen.
Svaret var Tjah det kunne det jo godt være, eller virksomhedspraktik osv.

Jeg brød fuldstændigt sammen, for det kan jeg ikke og det ved de udemærket også godt.
Der var en ubehagelig stemning og jeg sagde lettere opgivende, at de jo ikke forstod overhovedet hvordan jeg har det, og det virkede ikke som om de havde læst mine papirer, hvis h*n kunne sige sådan noget.

Det endte så ud i, at at de ville tilbyde mig et ressourceforløb alligevel. Det eneste jeg ved er, at det ville indebære terapi hos en psykolog eller psykiater. Jeg skulle tænke lidt over det, så har ikke sagt ja eller nej til noget endnu.

Og her er så min bekymring. Siger jeg ja tak til det ressourceforløb, så bliver min fleksjobbevilling jo annulleret. Er dette ikke korrekt? I og med, at jeg ville blive taget af min ledighedsydelse og få en ressourceydelse svarende til LY.

Den eneste grund til at jeg ville sige ja er, så jeg kan få yderligere udtalelser i min sag, som Ankestyrelsen påpegede og forhåbentlig langt om længe få afsluttet min sag.
Men ville jeg også kunne få gjort det ved at fortsætte på ledighedsydelse og blive i fleks teamet. Eller ville de ikke tage hensyn til noget, og blot sende mig i virksomhedspraktik, bede mig om at søge arbejde osv?

Jeg er forvirret lige pt og aner ikke hvad der er bedst for mig at gøre.

Håber i måske har nogle gode råd.
På forhånd mange tak.
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 18:35   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder rigtig fornuftigt at du vil have mulighed for at få de afsluttende undersøgelser i et ressourceforløb...

Du vil ikke have samme mulighed hvis du forsætter i fleksjob...

Som du selv kan høre på ankestyrelsen ja så mangler de åbenbart lige det sidste sådan at man kan få afskrevet at du vil kunne få det bedre ved behandling...og hvis du får dette ja så vil du være meget tættere på en førtidspension...

Så umiddelbart ud fra det du har skrevet her ja så lyder det som en rigtig god ide at komme i ressourceforløb...

Jo jo de tager din fleksjobs bevilling....men husk på at medmindre du vil få det væsentligt bedre i det ressourceforløb....ja så vil du i det mindste kunne få din fleksjobs bevilling tilbage....hvis altså ikke du får din førtidspension...

Så jeg tror ikke at du skal bekymre dig hvad det angår....

Når du siger ja til et ressourceforløb ja så kan de også se at du er samarbejdsvillig...

Ved du hvor lang tid de ville sætte dig i et ressourceforløb.....

Disse kan jo vare alt fra 1 år og op til 5 år....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2014, 19:09   #3
Alison
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2014
Indlæg: 9
Styrke: 0
Alison er ny på vejen
Mange tak for svar Webmaster :-)

Nej ok, det tænkte jeg nok, at jeg ikke ville kunne hvis jeg fortsatte i fleks.

Jeg blev bare lige pludseligt i tvivl, for jeg havde egentlig inden mødet forberedt mig på at skulle i ressourceforløb. Men fordi stemningen pludselig blev så mærkelig, blev jeg i tvivl...heldigvis vendte stemningen da også inden jeg forlod mødet.

Nej det ved jeg ikke, det blev der slet ikke snakket om, for lægen ved mødet syntes jeg var blevet bombarderet nok med spørgsmål og informationer, så det blev der ikke snakket om. Regner med, at jeg indenfor kort tid hører nærmere omkring dette.
Men jeg er indstillet på at det kan tage noget tid, da jeg bare gerne vil have de sidste endelige udtalelser, uden at det bliver noget forhastet noget, så jeg forhåbentlig endelig kan få afsluttet min sag.

Endnu engang tak for dit svar.
Alison er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension