K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2007, 18:28   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Claus Hjorts Løgn om 300 timers reglen.

Prøv at se her, endelig er der nogen der har fået gjort noget ved beskæftigelseministeren

Nævn underkender topminister
Et enigt Beskæftigelses ankenævn for Region Midtjylland konkluderer, at Arbejdsmarkedsdirektoratet og beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) har vejledt kommunerne i strid med loven omkring ægtepar og 300-timersreglen. Nævnet siger, at det afgørende er, at begge ægtefæller modtager kontanthjælp. Modsat er man ikke omfattet af reglerne, hvis den ene er i beskæftigelse. Nævnet har i sin principielle afgørelse lagt vægt på lovens konkrete ordlyd, hvor der tales om "ægtepar på kontanthjælp", og at 300-timersreglen er en videreudvikling af tidligere regler for ægtepar. Århus Kommune peger således på, at man til punkt og prikke har fulgt Arbejdsdirektoratets vejledning om tolkning af 300-timersreglen.


Citat fra http://www.ladk.dk/

DR P1 Orientering d. 9. oktober 2007:

Det er ulovligt, når Claus Hjort Frederiksen bruger den såkaldte 300-timers-regel til at standse udbetaling af hjælp til familier, hvor kun den ene er på kontanthjælp og den anden er i arbejde.

Beskæfigelsesminister Claus Hjort Frederiksen har uden mandat fra Folketinget bedt kommunerne om at standse udbetalingen af kontanthjælp til langt flere familier, end lovgivningen giver mulighed for.

Det slår beskæftigelsesankenævnet nu fast i en sag, en familie fra Århus, har anlagt.

Konen fik 1. juni standset al ubetaling af hjælp med henvisning til den såkaldte 300-timers-regel. Og det til trods for, at hendes mand i årevis har haft fuldtidsarbejde og ikke modtaget en krone i kontanthjælp.

Ifølge loven, gælder 300-timers-reglen kun for ægtepar, hvor begge får udbetalt kontanthjælp. Det mener et enigt ankenævn og dømmer dermed beskæftigelsesministerens fortolkning af Folketingets beslutning for ulovlig. Medvirkende: professor i offentlige ret ved Aalborg Universitet, Claus Haagen Jensen.

Hør også en interessant udsendelse om Hjortens flugt over plankeværket den mand har dummet sig ...

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../09/180308.htm


Og sig mig så er jeg den eneste der undre mig over at man ikke har hørt mere om det her i nyhederne ????
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 18:57   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Og sig mig så er jeg den eneste der undre mig over at man ikke har hørt mere om det her i nyhederne ????
Jeg undrer mig ikke længere.


Positivt dog, at vi nu kan se, at nogle gør noget ved asylcentrene.

Gid, lægeforeningen og Dansk Psykologforening ville konstatere det samme for os her på siden og andre underlagt systemet.

Mange fysisk syge bliver jo psykisk syge undervejs i ventetiden her også, på samme måde som asylansøgerne.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
ledige søger Claus Hjorts stilling buster Alt det andet 11 03-09-2008 15:46
300 timers reglen en succes Maj-Britt Politik og Samfund 13 25-06-2008 23:45
300 timers reglen Stella Politik og Samfund 2 21-09-2007 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension