K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2007, 15:04   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Langtrukken sagsbehandling

Har I undret jer over, hvorfor jeres sager trækker i langdrag, kan det skyldes, at kommunernes rådgiver anbefaler, hvad man kan gøre, for at spare penge.

Samme rådgiver er måske også den, der laver revision af kommunernes regnskaber:

Citat:
Hvad kan KPMG tilbyde?
Vores rådgivning omfatter bl.a.:
• Udarbejdelse af ledelsesinformationssystem
• Vurdering af refusionspotentialet i henhold til Ny Chance for alle
• Forslag til, hvordan kommunen opnår størst mulig refusion
Vurdering af dokumentationen i forbindelse med refusionen
• Kortlægning af sags- og arbejdsgange samt effektivisering af disse.

http://www.kpmg.dk/getMedia.asp?mb_G...4FE849AB07.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 20:18   #2
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Ja, hvis kommunerne benytter sig af konsulentvirksomhenden KPMG, så kan jeg så sandelig godt forstå der ikke er råd til at hjælpe borgerne!!

KPMG er SVINE dyre - og det ved jeg fra personlig erfaring. Jeg har siddet og anvist rigtig mange fakturaer fra dem, og alene deres timeløn er horribel!

Når det så er sagt, så skal det også næves, at de også er meget meget dygtige og kompetente - men at det offentlige bruger konsulentbistand i den kaliber, synes jeg ikke er ok. Mindre kan sagtens gøre det, og så kunne de passende putte besparelsen i en pose og give den til nogle af de mange borgere som virkelig har brug for hjælp.

Forargede hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2007, 00:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
He-he..., Lisa.

Ved ikke, hvor god rådgivningen er.

Den kan blive hundedyr for kommunerne, fordi de skriver, at fleksjobbere har "ret til fleksjobbevis".

For det første er det forkert. Det er ikke ved lov.

For det andet vil denne forkerte rådgivning betyde, at stort set samtlige fleksjobbere er blevet "fejlrådgivet" af deres kommuner.

Kommuner skal jo rådgive om "ret til fleksjobbevis".

Jeg håber virkelig, at de gør det. Altså fejlrådgiver kommunerne.

Så kommer der også lidt "refusion" til borgerne for al den elendighed, man betaler en høj pris for - med både helbred og pengepung.

Kunne da være interessant at spørge KL om, hvorfor INGEN fleksjobbere har fået rådgivning om/tilbud om et fleksjobbevis.

Det er jeg næsten sikker på, Hejdien og andre også vil finde morsomt.

Nogle kommuner påstår jo, at der INGEN fejl er i deres regnskaber, ifølge revisionen.

Hvem begår så fejl? Revisionen eller kommunen?



Citat:
putte besparelsen i en pose og give den til nogle af de mange borgere som virkelig har brug for hjælp.
Een time = pension i een måned i stedet for kontanthjælp (efter skat)

Se min signatur, ha-ha.... Så hellere fodre konsulenter med penge end borgerne, der er ved at dø af sult.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 00:06   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om de rådgiver kommunerne om bevidst at trække sagerne i langdrag, så folk, der egentlig er berettiget til førtidspension, mens de stadig er på sygedagpenge, ryger på kontanthjælp?

Når de så har været arbejdsprøvet, aktiveret, forrevalideret der i årevis, kommer bevillingen til fleksjob - ledighedsydelse på kontanthjælp.

Efter 5 år på ledighedsydelse (kontanthjælp), bevilges pensionen.

Dvs. 5-10 år på kontanthjælp.

Kan man så ikke kalde det konStanthjælp, selvom det er en midlertidig ydelse?


GISP!!! Det er jo en revisor, man skal have i sagerne her, IKKE en advokat!!!
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 00:51   #5
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Åh nej Zuza !
Nu var det lige lykkedes kommunen at få mig til at føle mig som "teenager" igen !

"Når de så har været arbejdsprøvet, aktiveret, forrevalideret der i årevis, kommer bevillingen til fleksjob - ledighedsydelse på kontanthjælp.

Efter 5 år på ledighedsydelse (kontanthjælp), bevilges pensionen."


Dét opfylder jeg fuldt ud !
Men - jeg husker - da jeg var 14 - jeg var helt vild med at blive 4 år ældre - så kunne jeg nemlig give hele banden fingeren !

Jeg er 56 - og hvor mange får lov at føle sig som "teenager" i den alder ?

He-he---- Undskyld, men jeg kan altså ikke tage kommunen alvorligt !!
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 00:53   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Gad vide, om de rådgiver kommunerne om bevidst at trække sagerne i langdrag, så folk, der egentlig er berettiget til førtidspension, mens de stadig er på sygedagpenge, ryger på kontanthjælp?

Hvis man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet (feks. pga. sygdom) må de vel ikke sende én på kontanthjælp?
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 01:43   #7
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
cl8

Hej igen

du får lige denne også-nu må jeg hellere krybe til køjs

http://sm.social.dk/retssikkerhed/projekt2.html
Godnat
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 01:46   #8
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
prøver lige igen

undskyld der gik vist ged i den

http://sm.social.dk/retssikkerhed/projekt2.html





fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 22:51   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Asylansøgere, kontanthjælpsmodtagere, ledige fleksere, patienter osv. osv.


Ja, rigtig mange har det som asylansøgere.


Citat:
Lang ventetid på at få et fleksjob

JydskeVestkysten Haderslev


TOFTLUND: Vivi Meyer og Bente Michelsen føler sig i øjeblikket som de asylansøgere, der sidder og venter og ingenting laver på landets asylcentre. De to kvinder venter på, at Tønder Kommune får færdigbehandlet deres ansøgninger om et fleksjob...
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2008, 03:01   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Aktiveringskarusseller - leasingkarusseller

IT Factory, leasing-karusseller og KPMG...

Kommuner, aktiverings-karuseller og KPMG...

Ja, nyt udtryk, som gerne må optages i Nydansk Ordbog:

AKTIVERINGS-KARUSSELLER.

Definition: Borgere, der sendes rundt i et FIKTIVT og IKKE-eksisterende arbejdsmarked og med en IKKE-eksisterende arbejdsevne.

Tja... jeg kan IKKE se forskel på leasing- og aktiveringskarusseller.



Citat:
ITF-revisor har flere lig i lasten
Af KRISTIAN HANSEN, Computerworld

Offentliggjort 15.12.08 kl. 15:58

KPMG har tidligere udbetalt store erstatninger til it-investorer, da der er blevet rejst tvivl om, hvorvidt revisor-arbejdet er blevet udført godt nok.


Det verdensomspændende revisorhus KPMG, der har godkendt IT Factorys seneste regnskaber, har tidligere været i indblandet i flere bogførings-skandaler.
Citat:
Business.dk skriver desuden i dag, hvordan KPMG også var indblandet i en norsk sag i 2003.

Her blåstemplede selskabet en række fiktive transaktioner for et firma, og måtte efterfølgende betale 300 millioner kroner til norske banker.

http://epn.dk/brancher/liberale/revi...cle1544251.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
Usædvanlig langtrukken sagsbehandling - visitation til fleksjob Hustru Spørgsmål ang fleksjob 8 28-05-2012 08:57
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
´langtrukken sag carina36 Spørgsmål ang fleksjob 6 24-06-2008 17:33
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension