K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2014, 15:56   #1
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
bivirkninger efter ophør amitriptylin ?

jeg har taget 25 mg amitriptylin igennem lidt over 1 år for nervesmerter efter amputation af finger.
har prøvet en hel del andet, som lyrica, cymbalta, gabapentin og de virkede ikke ret meget så bare for at få søvn som amitriptýlin gav mig så blev det dem jeg tog.
nu de sidste mdr har det desværre ikke virket ej heller på søvnen, så har valgt for 1 uge siden at stoppe.

men som med de andre præparater jeg har taget så var det efter cymbalta var stoppet at jeg flere uger efter var syg med hjertebanken ( fik taget test og hjertet bankede hurtigere end normalt ), svært ved at trække vejret, og var meget sløj som influenza. når jeg nævnte det som ophør symptomer ( seponering) fik jeg blankt afvide af læger det ikke var det , men hey Google fortalte en hel masse andet som viste flere fik samme tur som mig efter at have stoppet med medicin som cymbalta.

nu vil jeg høre er der nogle der har prøvet det ved ophør af amitryptylin?
har ikke så svære symptomer som med det andet, men har kvalme og utilpas nu her 1 uge efter.
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 16:15   #2
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Få dig en ny læge.

Jeg har fået nortriptylin (lidt det samme), men har ikke oplevet seponerings bivirkninger, da jeg altid neddrosler hvis jeg skal ud af medicin.

kroppen vil forsøge at genetablere homeostasis (balance), som medicinen har ændret. meget medicin af denne type, ændre mange ting biokemisk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amitri...nism_of_action
Det skyder godt nok med spredehagl på alt i hjernen
tricycliske midler bør ikke bruges som sovemedicin. (melatonin er det bedste jeg kender)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 17:22   #3
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
smertecentret afprøvede medicinen da det hjælper på nerveskader, og de har afsluttet mig da intet rigtigt hjalp. men det hjalp da til bedre søvn om ikke andet..

men med den smule effekt tager jeg det helst ikke, men da det var så lille dosis skulle jeg bare stoppe. og ikke neddrosle som på f.els cymbalta det var over 1 uge det tog.
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2014, 18:23   #4
Poco
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Lokation: Stevns
Indlæg: 9
Styrke: 0
Poco er ny på vejen
Jeg startede på Amitriptylin juli 2013 og kom op på 50 mg til natten. I starten hjalp de mig til at "gå ud som et lys" og jeg sov hele natten - følte mig dog aldrig udsovet!
Jeg fik dem pga smerter fra gigt og fibromyalgi. I løbet af foråret sov jeg dårligere og dårligere og kom til at tænke over alle de bivirkninger jeg havde ved pillerne, så jeg valgte at trappe ud, en kvart (dvs. 12,5 mg) to dage af gangen. Jeg sov dårligt i en ugestid, men det gik over, og jeg sover faktisk godt nu.
Jeg har fået hjælp af nogle køresyge/allergipiller, kan ikke lige huske hvad de hedder, og har jeg det rigtig slemt tager jeg 5 mg morfin - et par gange om måneden ca.
Ellers hjælper mindfulness mig til at slappe af og give smerterne mindre fokus (lyder måske lidt helligt
Mange hilsner
Poco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2014, 18:34   #5
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
hej poco . tak for erfaringer lyder som mig med de hjalp i starten, men det var egentlig min egen læge der sagde til mig hun syntes jeg skulle gøre op med mig selv, om det skulle være bivirkninger eller smerterne der alligevel var der dog vil jeg se om jeg kan finde anden smertestillende, og noget der gør man ikke er sååååå træt,
mindfulness er prøvet, men så længe man er i arbejdsprøvning osv er jeg for stresset til det
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2014, 22:36   #6
Poco
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2014
Lokation: Stevns
Indlæg: 9
Styrke: 0
Poco er ny på vejen
Ja, sus71 jeg kender godt til at være presset og derfor have brug for flere piller end hvad godt er. Jeg fik lige bevilget fleksjob inden jeg gik på ferie. Her, mens jeg har ferie, har jeg ikke brug for særligt mange piller, ikke fordi jeg ikke har smerter, men fordi jeg selv kan styre "farten".
Håber for dig at du snart kommer ud af det pres det er, ikke at være afklaret i forhold til arbejde.
De bedste hilsner
Poco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 03:22   #7
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poco Se meddelelser
Jeg har fået hjælp af nogle køresyge/allergipiller, kan ikke lige huske hvad de hedder, og har jeg det rigtig slemt tager jeg 5 mg morfin - et par gange om måneden ca.
Ellers hjælper mindfulness mig til at slappe af og give smerterne mindre fokus (lyder måske lidt helligt
Mange hilsner
Kære begge
Jeg bruger nogle gange Phenergan. Det er gammeldags receptfrie køresygepiller. Jeg tager en halv og går ud som et lys. Desværre virker de i mindst 12 timer, så jeg kan kun tage det, hvis jeg ikke skal noget. Jeg kender andre, som ikke oplever så lang en virkning, måske kan nogen bruge dem. Yoga og mindfulness er også godt.

Vh. Strandpigen
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 10:11   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Hej

Allergi/køresyge piller er antihistaminer, og har samme sløvende histamineffekt på hjernen som amitriptylin og andre lign. tunge stoffer . Bare uden at ramme alt muligt andet I hjernen samtigdigt, så det er klar bedre til søvn, end antipsykotika/depressions medicin.

Selv bruger jeg antihistaminet Atarax, men det er receptpligtigt.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension