K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2014, 14:32   #1
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Psykologerne Nørby og Frølund i Århus - er de 'kommunens mand'?

Kære Alle
Jeg har være i arbejdsprøvning og skal nu indstilles til møde med rehab-teamet.
Jeg har Aspergers Syndrom og ADD, og min psykolog syntes, det ville være en god ide at få lavet en neuropsykologisk funktionstest.
Det foreslog jeg min sagsbehandler, og nu har jeg fået et brev, hvor jeg er blevet indkaldt til en 'psykologisk undersøgelse' hos nogen, der hedder Nørby og Frølund i Århus.
Da min egen psykolog er neuropsykolog og selv laver neuropsykologiske funktionstests, havde jeg regnet med, at det var hende, der skulle lave testen, og nu er jeg ret meget i panik over pludselig at blive sendt hen til nogen, som jeg ikke kender, og hvis kvalifikationer jeg ikke kender til.

Da kommunen vælger at bruge Nørby og Frølund i stedet for min egen kompetente psykolog, bliver jeg nervøs for, om disse psykologer er nogen af dem, der skriver det, kommunen gerne vil høre, og at det er derfor, jeg er blevet henvist til dem.

På deres hjemmeside bryster de sig af 'hurtig og målrettet udredning'. Jeg er bange for, at det på almindeligt dansk betyder 'overfladisk og partisk'.
Hele udredningen foretages på 2-2½ time. Det, synes jeg også, er klart for lidt!
Endvidere koster deres ydelser under halvdelen af, hvad min psykolog tager for en tilsvarende undersøgelse, og det gør ikke min mistanke om, at det er en discountløsning mindre.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Nørby og Frølund?

På forhånd tak!
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 16:26   #2
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Jeg har været ved Ole Nørby Hansen, og det må være den samme. Det er tilbage i 2012.

Fik også lavet en psykologisk undersøgelse og neuropsykologisk test. Jeg synes faktisk han var helt nede på jorden, og helt ok. Jeg kender også en anden der har været hos ham, der synes det samme. Det var bare med nogle helt andre lidelser end dem du har, så der ved jeg ikke hvordan han er.

Det hele tog næsten 3 timer, så sæt noget tid af til det.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 19:36   #3
Sid
Kørt død i systemet
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2013
Lokation: Silkeborg
Alder: 39
Indlæg: 22
Styrke: 11
Sid er ny på vejen
Jeg var derude i slutningen af 2013 og havde en positiv oplevelse.
Havde nogle ting jeg gerne ville have rettet i den først rapport hvor jeg følte vi havde misforstået hinanden, så jeg mailede Ole Nørby og kom med mine rettelser/tilføjelser. Men han kaldte mig ind til en ekstra samtale så vi kunne snakke om det og han kunne forklarer hvorfor han havde skrevet som han havde.

Synes de 2½ time var meget passende, ville ikke kunne have holdt til mere. Jeg var er pga. mit piskesmæld
Sid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 22:58   #4
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Jeg var hos ham 2013. Kronisk stress og neurasteni.

Det tog ca. 3 timer. Var nervøs for om han nu "så" mig, eller det ville blive overfladisk. Oplevede ham som meget grundig og venlig og han sluttede samtalen/undersøgelsen af med kort at fortælle hvad han var kommet frem til. Det var rart. Det var en blanding af spørgsmål og test jeg skulle igennem.

Tror roligt du kan tage afsted.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 18:20   #5
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Tusind tak for svar allesammen! Jeg er glad for at høre, at I har positive oplevelser, så jeg vil forsøge på ikke at gå helt op i limningen inden :-)
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension