K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2014, 09:44   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvad spørger teamet om?

Sagsbehandleren, der sender min sag til rehab teamet sagde: "De vil stille visse spørgsmål" og så indtrængende på mig.
Hvad går det ud på? Nogen erfaringer?
Jeg kan som regel ikke svare på spørgsmål, der kommer helt bag på mig.
Det er ikke uden frygt, jeg venter på det her.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 10:20   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
•Roller er fastlagt på forhånd: Mødeleder
•1 time pr. borgersag
•¼ til drøftelse af sagen inden borgeren kommer
•½ time til mødet med borgeren
•¼ til udarbejdelse af indstilling
•Langt de fleste borgere møder

Alle spørger uddybende ind til det, der vedrører deres fagområde

•Borgeren inviteres til at være til stede under drøftelse af sagen og hører indstillingen
•De enkelte byder ind med det, de kan af tilbud
•Mødelederen samler op og konkluderer

Så i princippet til dig og din hverdag, arbejdsevne
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 10:35   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg blev spurgt om:
- jeg fx. Havde prøvet at træne i vand og om det hjalp på ryggen
- om mine øvelser hjalp, ind til de birvirkninger medicinen giver mig og om hvorfor jeg ikke kan tage stærkere medicin (kan ikke tåle morfin - får nældefeber, så det var ret nemt)
- hvordan jeg får hjælp hjemme af mand/børn og hvordan jeg har det med at skulle være afhænig af hjælpen.

Egentlig ikke svære spørgsmål, men spørgsmål om hvordan jeg klarer min dag og jeg fik indtrykket af at de spurgte fordi de skulle finde på noget at spørge om - det tog ikke al den tid som var afsat, tror ca. 15 minutter.

Det var en stille og rolig samtale, med en god stemning - selv om jeg sad med følelsen af at de havde bestemt deres indstilling allerede inden mødet (hvilket jeg jo ikke ved om de havde) - men oplevede ikke "visse spørgsmål"/ eller andet ubehageligt/ noget der var for nærtgående.

Måske din sagsbehandler bare har brug for at "pisse territorium af", uden at tænke på hvor meget det kan påvirke en at få en sådanne besked
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 11:00   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hun virker absolut ikke som en, der pisser territorium af, - nærmere som en lidt genert kvinde, der tager tingene alvorligt, men stadig har en professionel distance. Jeg har tillid til hende.
Jeg grinede lidt indvendigt, da hun spurgte, om jeg gør rent. Hertil svarede jeg :"Når katten begynder at hoste, er det tid til støvsugning". Hun stirrede helt blankt på mig, indtil jeg sagde:"Jo, jeg gør rent". Så fik hun et afklaret blik og griflede løs. Hun er meget ung.
Der er ting, der bekymrer mig:
Da jeg ikke er slank, og kun har formået at være det i mine anorektiske ungdomsår, er jeg bange for, at de vil bore i det og jeg er så træt af folks forudfattede meninger om, hvorfor man ikke er slank og deres manglende vilje til at høre ens egen forklaring, - de "har jo svaret".
Jeg er også bange for, at de vil kræve, at jeg spiser en eller anden slags smertemedicin eller noget psykofarmaka, der feder og flader ud.
Jeg kan forestille mig mange mere eller mindre subtile overgreb, - og jeg er ikke god til at svare på personlige spørgsmål her&nu.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 17:04   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De blev der spurgt om til mine møder i rehabiliteringsteam.

1. Møde
-Præsentationsunde.
-Jeg blev informeret om at de ville tildele mig ressourceforløb.
-Jeg meddelte at det ville jeg under ingen steder høre tale om, når jeg var kommet for at blive vurderet i forhold til pension.
-Teamet forsøgte at forklare mig, hvor godt det ville være for mig, at sidde hjemme i en årrække, og gå lidt mere til psykiater og få mere tid med hjemmevejleder.

2. Møde
-Præsentationsunde.
-Jeg blev spurgt hvorfor jeg var kommet, og inden jeg fik sagt så meget, afbrød de mig og ...
-Jeg blev informeret om at de ville indstille mig til pension.
-Der var supplerende materiale gerne ville have, det blev jeg bedt om at finde frem... lægen i teamet sagde enda "har du NEMid med, så jeg er sikker på at der her i huset er en pc du kan låne sammen med din SB, så skriver i det ud nu og alt er klart til at blive sendt til pensionsteamet".

Altså to helt forskellig møder, hvor de faktisk ikke rigtig havde så meget brug for at høre på mig, men hvor de kom frem til to vidt forskellige konklusioner, på baggrund af samme materiale.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 23:52   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hmm. Man skal altså fastholde, at man kommer for at blive vurderet i forhold til pension?
Min sagsbehandler sagde nemlig også, at jeg med sikkerhed skulle igennem et ressourceforløb og formentlig ville få flex.
Hvad er det for numre, de har for? Er det sådan en presse-taktik, man bare skal kunne gennemskue?
Jeg er ikke god til at gennemskue noget, når jeg selv er involveret.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension