K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2014, 20:26   #1
Egebro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 2
Styrke: 0
Egebro er ny på vejen
Fra Revalidering til

Hejsa..

Jeg har læst mange sider, beskrivelser, lovgivning mv. Ja min kommune kunne ikke engang svare mig..

Jeg har følgende "enkle" spørgsmål.....

Hvilken ydelse får jeg når jeg skifter fra Revalidering til et Ressourceforløb??

I følge dette link: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Står der følgende:

"Alle, der deltager i ressourceforløb, får en ydelse – ressourceforløbsydelse – på samme niveau som deres hidtidige ydelse."

Men jeg har netop fået min afgørelse fra kommunen (nu kunne de svare) - her står at jeg vil få en ydelse som kontanthjælp...

Men jeg har jo fået en ydelse på næsten 17000 (revalidering) og nu skal jeg have 10000..... I følge BM så skal jeg have samme ydelse?? eller er det mig der ikke kan læse??

På forhånd tak for jeres input...

//Camilla
Egebro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 22:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du vil få en ydelse på kontanthjælps niveau...henholdvis som forsørger eller enlig..alf efter hvad du er..

Det er kun hvis du er berettiget til sygedagpenge, ledighedsydelse eller kommer fra pension at du vil få den høje ydelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 22:49   #3
Egebro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 2
Styrke: 0
Egebro er ny på vejen
Tak for Info:-)

Kan du fortælle mig, hvorfor det er sådan?
Egebro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 23:20   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige ud over at det er sådan de har lavet loven....

De fleste reformer de har lavet har de lavet sådan at de kan få flest mulige ned på kontanthjælps niveau..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2014, 12:30   #5
Madulla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Madulla er ny på vejen
Også mig!!

Hej...

Jeg har lige fået samme udtagelse. Loven siger at du ikke kan gå direkte over i en anden sygekasse fra et revaliderings forløb. Så man skal søge kontant hjælp, og melde sig på job centret. Hvor man så kan fortælle en anden sagsbehandler, at man ikke er rask og ikke kan arbejde fuldtid. Så kan man søge om et ressourceforløb. (som kan tage op til 3 måneder) for mit vedkommende, da der afholdes sommerferie i de forskellige afdelinger. Hvis ægtefælden tjener mere end ca. 30.000 om måneden, kan man ikke få kontant hjælp. OG det er den situation jeg står i !!!
OMG!!!
Madulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension