K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2014, 14:14   #1
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
rehabiliteringsmøde på mandag, og på renden af panik angst

Jeg har ptsd, sexuelt misbrugt igennem hele min barndom., lider af agiteret deperasion, traumatiseret, og kronisk kol, samt kronisk migrene...har læge, psykolog, psykoteraput udtagelser i min sag ,dom på overgrebs mand i min sag på kommunen mm .

jeg skal på mandag til rehabiliteringsmøde indkaldt med meget kort varsel, søgte rådgiver om en paragraf 17 på det forlæggende den 19 marts og jeg meddelte rådgiver hun skulle vente med at lukke min sag til efter den 10/4 der kom de sidste ting fra lægen.
fik ret hurtig efter det møde, indkaldelse til den 14/4 til rehabiliterings forberedende del ?

er det pga kommunen måske godt kan se jeg evt er berettiget, siden det ikke tog mere end 3 uger fra jeg søger ved rådgiver til jeg skal til samtale? eller?

og hvorfor er det en ny rådgiver som skriver fra rehabiliterings teamet?
skal min egen rådgiver med?

min bisidder er på ferie fra fredag så går næsten i panik ved tanken om det møde på mandag..
jeg har en sidste udtagelse jeg aflevere i morgen på kommunen til min sag skal jeg ikke bede om/ have en kvitering for at være sikker på den kommer med i min sag?
her er en af de udtagelser i kort version..
psykoteraput udtagelse: kort resume: xxxxx lider af PTSD pga sexuelle overgreb, og søvnbesvær,pga natlige marreridt, samt uro, og panikangst, samt pga en vidt psysisk/fysisk handicappede voksen søn, denne tilstand sammenholdt med de fysiske problemer kol migrene, mm xxxxx slås med,gør det vanskeligt for mig at se, hvorledes xxxxxx skulle komme til at fungere aktivt på arbejdsmarkedet, eller i en anden uddannelsessituration i årerne frem over som jeg har forsøgt at forklare tidl ,vil en insisteren på dette, yderligere forværre xxxxxx tilstand.. hun har brug for ro og trykke rammer for at komme på fode igen for hende selv og hendes søn.

gode råd og vejledning søges med kyshånd idet jeg fra min tid hos psykoteraput ( 2 år) har at jeg får panik angst af siturationer jeg ikke kender og derfor er jeg mega bange for mandag....

Sidst redigeret af lyhne36; 07-04-2014 kl. 14:34.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 14:57   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det erikke din egen sagsbehandler som skriver indkaldelsen til mødet. Det er en der sidder og koordinerer hvem der skal til møde hvornår med rehabiliterings teamet.

Din sagsbehandler skal deltage, men hun har ikke meget at sige, udver måske en præsentation af din sag.
Hun er ikke med at at bestemme udfaldet af mødet.

Når du har søgt en paragraf 17, så tager teamet kun stilling til om de støtter det eller ej.

At din sagsbegandler har været hurtig, har intet med udfaldet af mødet af gøre. Du kan ikke vurdere om det går som du ønsker eller ej ud fra sagsbehandlingstiden.
Du er bare en af de heldige, hvor jobcenteret ikke har trukket din sag ud i måneder.

Ang. Aflevering af udtalelse til brug ved mødet. Så synes jeg endelig at du skal aflevere det. Men samtidig forberede dig på at det måske ikke medtages.

Dette fordi, når du har modtaget mødeindkaldelse, så betyder det også at alle teamets medlemmer allerede har fået det de skal læse om din sag udleveret.
Det skulle have været afleveret inden du underskrev det forberedende skema, så det kunne vedhæftes dette.


Krydser dog fingere for at de alligevel vedlægger det.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:05   #3
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
jeg har ikke underskrevet noget endnu da ? har bedt rådgiver vente med at lukke min sag til den 10/4 ?
har jo ikke lavet rehab forberedende del endnu det er det jeg/vi skal til mødet går jeg ud fra ?
jeg søgte via egen rådgiver, og derefter denne indkaldelse til forberedende del ,må hellere på kommunen i morgen så ,, man får simpelhen intet at vide ang regler og procedure hos kommunen.

Sidst redigeret af lyhne36; 07-04-2014 kl. 15:13.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:10   #4
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
jeg skal på mandag til rehabiliteringsmøde indkaldt med meget kort varsel...
...indkaldelse til den 14/4 til rehabiliterings forberedende del ?
Ovenstående skriver du i samme afsnit.

Jeg bliver i tvivl om hvad det er du er indkaldt til ?
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:23   #5
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
sorry jeg er indkaldt til samtale med henblik på at udfylde rehabiliterings planens forberedende del står der i brevet ordret. hvad betyder det konkret ?og kan mine ting ,udtagelser mm vel sagtens nå at komme med ikke?

Sidst redigeret af lyhne36; 07-04-2014 kl. 15:25.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:30   #6
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
sorry jeg er indkaldt til samtale med henblik på at udfylde rehabiliterings planens forberedende del står der i brevet ordret. så kan mine tingudtagelser mm vel sagtens nå at komme med ikke?
Jo, og du tager dem bare med til mødet så det kommer med i skemaet.

Når skemaet er udfyldt sendes det til rehabiliteringsteamet og når du indkaldes der er det også at betragte som partshøring, så du har flere muligheder for at få det hele med.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:33   #7
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
tusind tak for svar , det gav lidt ro i sindet tak skal du have...
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2014, 15:48   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
sorry jeg er indkaldt til samtale med henblik på at udfylde rehabiliterings planens forberedende del står der i brevet ordret. hvad betyder det konkret ?og kan mine ting ,udtagelser mm vel sagtens nå at komme med ikke?
Det er dette skema du skal udylde sammen med sagsbehandleren.

http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx

God ide at printe det ud og skrive stikord og tanker ned inden mødet, så du er forberedt og har gennemtænkt det selv
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension