K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2007, 17:58   #1
mumse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
mumse er ny på vejen
Erhversevnetab

Jeg er i flexjob 25 t ugentlig -har en sag kørende ved arbejdsskadestyrelsen, gr.arbejdsbetinget lidelse (dårlig ryg). Jeg får løntilskud fra kommunen så jeg oppebærer næsten den samme løn som da jeg arbejdede 37 t. Nu kommer spørgsmålet -min sag er ved at være færdig(næsten 2 år) hvor jeg har vært igennem utallige undersøgelser og hvad der nu skal til, og har så lige været på fagforeningen for de skulle gennemgå papirerne og fik så at vide at det ikke var sikkert jeg fik nogen erstatning for tab af erhvervsevne, når jeg oppebar næstn den samme løn, men kan dette være rigtigt, jeg mener jeg har læst flere gange at, der ikke bliver taget hensyn til den aktuelle løn med 2/3 løntilskud, men det bliver taget udfra hvad jeg kan tjene når jeg arbejder 25 t, altså skulle det ikke have nogen betydning, med den løn jeg får nu.
Er der nogen der helt konkret ved noget om dette, har været på ASK og læse, men er helt forvirret i hovedet, jeg mener hun har fået noget forkert i halsen damen på fagforenengen eller er det mig ???? hilsen momse
mumse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2007, 18:30   #2
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Hvis du får det samme i kroner/øre nu som før,så får du INGEN erstatning.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 09:08   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
I december 2003 afsagde Højesteret en dom om, hvor meget personer i fleksjob skal have i arbejdsskadeerstatning. Højesteret nåede frem til, i lighed med erstatningssagerne/fritidsskader at tilskudsdelen IKKE skulle medregnes i hvor meget skadelidte tjener.

taget fra www.helsinghoff.dk/ad72/

Samtidig kan du gå på ankestyrelsens hjemmeside og tast sagerne SM U-09-04, SM U-10-04, SM U-11-04 og SM U-15-05. Det er sager der vedrører praksis for erstatninger til personer i fleksjob.

Så det betyder, at du har ret til erhvervsevnetab...hvis din mèngrad er fastsat og er over minimun for retten til erhvervsevnetab, samt at dit fleksjob skyldtes din skade.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 09:11   #4
listra
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2006
Indlæg: 16
Styrke: 18
listra er ny på vejen
Nedenstående er hentet fra ASK. Læg især mærke til datoen.

Du får et fleksjob
1. Regler for ulykker sket og sygdomme anmeldt før 1. januar 2006
Hvis du får et fleksjob som følge af din arbejdsskade, vil vi fastsætte din eventuelle erstatning for tab af erhvervsevne ud fra et skøn. Vi skønner, hvad du ville eller burde kunne tjene, hvis du ikke havde fået fleksjobbet. Vi vil blandt andet lægge vægt på følgende:

Din indtægt før skaden, herunder hvad du kunne have tjent i dag, hvis skaden ikke var sket
Hvor mange timer du er i stand til at arbejde i fleksjobbet, og hvilke skånehensyn arbejdsgiveren må tage til dig som følge af din arbejdsskade
Skadens art og omfang, herunder hvordan den påvirker dine muligheder for at arbejde
Din alder, dine evner og din uddannelse
Vi lægger ikke vægt på, hvad du får i løn i fleksjobbet.

Undersøgelse af sagen
Vi vil normalt bede tilskadekomne, arbejdsgiver eller kommunen om fleksaftalen eller bevillingen af fleksjob og eventuelle rapporter fra en arbejdsprøvning. I visse tilfælde vil vi bede arbejdsgiveren, som har dig ansat i et fleksjob, om at beskrive fleksjobbet, og hvordan du klarer jobbet.


Håber det kan bruges!
Jeg er også i flex med en skade anmeldt d. 22/12-2005 og afventer svar fra ASK.

Knus Listra
listra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 22:31   #5
mumse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
mumse er ny på vejen
erhvervsevnetab

Tak for oplysningerne, min skade er fra nov.2005 og jeg afventer besked inden for 14 dage, men jeg mener jo også som de to sidste at jeg jo har et erhvervsevnetab, da jeg ikke kan arbejde på fuld tid mere..desværre.. men er heldig at kunne blive på mit gamle arbejde i flexjob, MVH Mumse
mumse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 00:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mumse jeg faldet lige over det her og ved ikke om det er noget du kan bruge




Fleksjob i arbejdsskadesager

27. januar 2004

Højesteret har i en dom af 22. december 2003 omstødt Arbejdsskadestyrelsens tidligere praksis for udmåling af erhvervsevnetab i arbejdsskadesager, når den skadelidte var i fleksjob. Flere tusinde sager skal nu genoptages.

Arbejdsskadestyrelsen har tidligere udmålt erhvervsevnetab ved en sammenligning af den skadelidtes indtægt uden skaden, og den skadelidtes samlede indtægt i fleksjobbet. På den måde blev det kommunale tilskud til fleksjoblønnen regnet med, så erhvervsevnetabet blev mindre. Den praksis har Højesteret nu omstødt, og dommerne udtalte videre, at udmålingen skal ske efter den indtjening skadelidte har "ved eget arbejde".

Hvis du har fået fleksjob som følge af en arbejdsskade, er der derfor store chancer for, at erstatningssagen skal genoptages. Arbejdsskadestyrelsen har endnu ikke taget stilling til, hvordan de vil gribe det an i praksis, og du bør derfor selv anmode om en genoptagelse af din sag. Vi er her fra kontoret naturligvis behjælpelige i den forbindelse.



http://www.advokaterne-storetorv16.d...FQ2IlAodhgc7KQ
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 15:49   #7
mumse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
mumse er ny på vejen
erhvervsevnetab

Det blev meldt som en arbejdsbetinget lidelse for knap to år siden ( havde i 1994 en arbejdsskade der blev anerkendt, og har siden haft problemer med ryggen, som bliver tiltagende ringere), og jeg kom så for et år siden i flexjob og ringede til ASK og fortalte dette, derved er sagen blevet forhalet tror jeg. Jeg håber at de har fået det hele med, da jeg synes og føler man bliver ved med at blive mistænkelig gjort, selvom speciallægerne er enige, men som min mand siger ,"så er der ingen der kan se, at du vandre oppe på gulvet den halve nat fordi du ikke har ro i benene" -samtidig ved jeg godt at der er andre der venter endnu længere tid.
Tak for oplysningerne Mumse
mumse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 13:50   #8
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Er der så nogen der kan finde det samme i forbindelse med FTP???
For hvis det er i forhold til hvad man selv tjener,så kan jeg jo køe folketinget
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 19:18   #9
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
OHH MY GOD det er umuligt at fatte for normale mennesker..Nogen af jer andre der kan tyde love og regler??
http://www.ask.dk/sw6398.asp#8.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 23:31   #10
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Har i forbindelse med autoskade i oktober 2004 og sygemelding i december 2005 fået udbetalt erstatning for tab af indtægt. Forsikringen vil nu have vurderet mit erhvervsevne tab ved ASK. Da dette kan tage mellem 1 og 2 år vil jeg gerne vide om forsikringen stadig i denne periode skal udbetale erststning for manglende indtægt. Jeg er i fleksjob men har ca. mistet ½ delen af min oprindelige indtægt. Det er en modparts forsikring (har taget al skyld for ulykken).
Har iøvrigt gennem mit arbejde tegnet en erhvervevne forsikring (Danica) som nu ikke vil udbetale da forsikringen nu vurderer om man har mistet ½ af evnen til at tjene penge.
Dvs at de ser på de ydelser som Kommunen yder i forbindelse med fleksjob. Har selvfølgelig klaget over dette. Forsikringen er tegnet således at hvis jeg får erhvervevne tab på 50% skal forsikringen udbetale 40% af den løn jeg havde før ulykken.
Håber nogen har kommentarer til dette - mange tak

Sidst redigeret af sonderjyden; 26-11-2007 kl. 23:33. Årsag: tastefejl
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
erhversevnetab Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2012 21:34
Ny flexjobber ? Erhversevnetab Rico70 Spørgsmål ang fleksjob 14 24-02-2012 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension