K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 12:30   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
rehabiliteringsmøde

Hejsa

Jeg har været sygemeldt i 8 år nu med psykiske problemer og udbrændthed.

Jeg har gennemgået en revalidering som tog et år mere en planlagt da jeg ikke kunne holde til det.
Jeg har flere mislykkede praktikker bag mig og selv en jobmentor mener ikke det kn nytte med flere praktikker.

min psykiater har afsluttet mig for over 1 år siden med en laaang attest om at der ikke er mere at gøre og at jeg er stationær.

Var til møde med SB sidst i dec for at lave en masse spørgsmål til rehabteamet.
Nu har sagen så ligget til kritisk gennemgang siden først i januar og jeg har intet hørt endnu.

SB siger mødet er midt i marts.

Så nu kommer mit spørgsmål: skal jeg med til dette møde eller holder de først møde uden mig for at kigge på min sag???

Ved ikke hvordan dette fungere???

så vidt jeg har forstået er det fordi der skal tages stilling til om jeg kan få fleks,resourceforløb eller pension.

Jeg er 38 år.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 12:39   #2
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Jeg vil anbefale at du får kontakt til speciallæge igen.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 12:42   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Kritisk gennemgang er nok det som i nogle kommuner kaldes screeningsteam - her kigges der på om alle papirer som rehabiliteringsteamet skal bruge er tilstede og om din sag er nok belyst.

Hvis de ikke finder at den er nok belyst og der er papirer fra din egen læge + speciallæge, så kan de sende dig forbi klinisk funktion for at få samlet hele den lægelige side af din sag.

Hvis de finder at din sag er nok belyst giver de grønt lys for mødet med rehabiliteringsteamet.

Her skal du selv være tilstede. Din sagsbehandler deltager også, men er ikke med til at bestemme udfaldet

Tror det er forskellige måder at sætte teamet sammen, men fælles er at de er tværfaglige og består af både nogle fra beskæftigelses- og sundhedsområdet + regionens sundhedskoordiantor.

Da jeg selv var stillede de lidt uddybende spørgsmål i ca. 15 minutter, herefter gik jeg, sagsbehandler og min partsrepræsentant udenfor og ventede ca. 15 minutter inden jeg igen kom ind og fik at vide hvad de vil indstille mig til.

Jeg modtog deres skriftlige argumenter for indstillingen med det samme, andre får mundtligt besked og modtager så det skriftlige med posten nogle dage efter.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 13:03   #4
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
Det er også sådan jeg har forstået det. at de ser på om alle papirer er der.
det nytter ikke at få kontakt til psykiater igen. han kan ikke gøre mere og det står der også i den attest han skrev dengang.
Min egen læge bakker ham op i den attest hun skulle lave i fbm rehab.

Så jeg går ud fra at når min SB siger det kommer med på møde midt i marts så er det det møde jeg selv skal deltage i.




Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Kritisk gennemgang er nok det som i nogle kommuner kaldes screeningsteam - her kigges der på om alle papirer som rehabiliteringsteamet skal bruge er tilstede og om din sag er nok belyst.

Hvis de ikke finder at den er nok belyst og der er papirer fra din egen læge + speciallæge, så kan de sende dig forbi klinisk funktion for at få samlet hele den lægelige side af din sag.

Hvis de finder at din sag er nok belyst giver de grønt lys for mødet med rehabiliteringsteamet.

Her skal du selv være tilstede. Din sagsbehandler deltager også, men er ikke med til at bestemme udfaldet

Tror det er forskellige måder at sætte teamet sammen, men fælles er at de er tværfaglige og består af både nogle fra beskæftigelses- og sundhedsområdet + regionens sundhedskoordiantor.

Da jeg selv var stillede de lidt uddybende spørgsmål i ca. 15 minutter, herefter gik jeg, sagsbehandler og min partsrepræsentant udenfor og ventede ca. 15 minutter inden jeg igen kom ind og fik at vide hvad de vil indstille mig til.

Jeg modtog deres skriftlige argumenter for indstillingen med det samme, andre får mundtligt besked og modtager så det skriftlige med posten nogle dage efter.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 21:47   #5
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Jeg fik selv udfyldt en skema som min SB sendte videre med alle mine papir til sin chef.
Efter chefens godkendelse blev sagen givet til rehabteamet, som indkaldte mig til et møde, hvor man skulle beslutte hvad der skal skulle ske med min sag.

Til dette møde var der 4 personer samt min SB, mig og min bisidder tilstede, og jeg blev spurgt om forskellige ting, min dagligdag osv. det kan godt blive lidt følsom for man går for tæt på ens liv.
Til mødet besluttede de at jeg skulle i ressourseforløbe.
Alle min læge papir sagde at min tilstand var stationær og alle muligheder udtømte.

Det var rart at jeg tog en person med som jeg havde tillid til som besidder.

Håber du kan bruge det til noget.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 13:25   #6
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
mange tak for jeres svar. det undre mig bare der skal gå så lang tid


Citat:
Oprindeligt indsendt af zaza Se meddelelser
Jeg fik selv udfyldt en skema som min SB sendte videre med alle mine papir til sin chef.
Efter chefens godkendelse blev sagen givet til rehabteamet, som indkaldte mig til et møde, hvor man skulle beslutte hvad der skal skulle ske med min sag.

Til dette møde var der 4 personer samt min SB, mig og min bisidder tilstede, og jeg blev spurgt om forskellige ting, min dagligdag osv. det kan godt blive lidt følsom for man går for tæt på ens liv.
Til mødet besluttede de at jeg skulle i ressourseforløbe.
Alle min læge papir sagde at min tilstand var stationær og alle muligheder udtømte.

Det var rart at jeg tog en person med som jeg havde tillid til som besidder.

Håber du kan bruge det til noget.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 13:36   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min sag tog over et år fra vi begyndte at udfylde skemaet til rehabiliterings teamet og til jeg faktisk mødte dem, for andre tager det et par måneder - så det er meget forskelligt hvor lang tid det tager.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 18:09   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zaza Se meddelelser
Til dette møde var der 4 personer samt min SB, mig og min bisidder tilstede, og jeg blev spurgt om forskellige ting, min dagligdag osv. det kan godt blive lidt følsom for man går for tæt på ens liv.
Til mødet besluttede de at jeg skulle i ressourseforløbe.
Alle min læge papir sagde at min tilstand var stationær og alle muligheder udtømte.

Det var rart at jeg tog en person med som jeg havde tillid til som besidder.

Håber du kan bruge det til noget.
Har lige været til møde med en sagsbehandler, der åbenbart var et enmands screenings team. Jeg fik den sammne besked. Gad vidst, hvorfor de har så travlt med speciallægepapirer, når de alligevel underkender dem.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 20:24   #9
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
for mig tog det et par måneder af kun en grund, det var at jeg selv hentede det skema fra k10, som man skal udfylde sammen med SB og afleverede det så til SB i udfyldt stand, for elleres skulle jeg komme igen om en måned sagde hun. fik også at vide at de skam har mange andre sager end mit, og jeg står jo ikke uden penge men har KH.

Det var så en anden sag at SB var syg til rehab.mødet og en anden deltog i mødet i stedet for.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension