K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 18:23   #1
Mini50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mini50 er ny på vejen
Question Haster: Kender du til Sundhedskoordinator Finn Hybert (Læge) Region Hovedstaden??

Vedr. Sundhedskoordinator fra Region Hovedstaden i de Rehabiliterende Teams.

Hej, Jeg skal have min førtidspensionssag §17 for det Rehabiliterende Team og håber nogen er stødt på Finn Hybert og kan fortælle mig noget om ham... hurtigst muligt.

Jeg tvivler på om han er valgt udfra mine kroniske lidelser. Jeg har googlet og kan KUN finde frem til Norsk læge ´Almen medicin´ - men kan jo tage fejl.

Det skulle dog ikke undre mig at der kommer læger ude fra for at påtage sig sådanne opgaver. Min tidligere speciallæge arbejdede selv i Norge, og var ofte umulig at træffe ved akutte henvendelser...
Så er der nogen her som kender noget til ham???
Mini50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 19:23   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Sundhedskoordinatoren er ikke nødvendigvis en læge der har speciale i det der er din problematik.
Jeg har fx mødt en som direkte sagde at hun jo ikke vidste ret meget om rygskader og kroniske smerter, men at hun vidste en masse om hvordan det kan være at skulle få et familieliv og arbejdsliv til at fungere med en skade/sygdom.hun var samfundsmediciner

Det endte med at være den læge jeg har mødt som allerbedst forstod, hvordan det kan være både at have en skade og et jobcenter som presser på. Hvilket hun skrev en lang rapport til dem om, en rapport de ikke kan tilsidesætte (læ 271)

Så håber at din oplevelse må blive lige så god som min var


Ps. På bergen sygehus er der en overlæge finn hybert på medicinsk afdeling, men ved jo ikke om det er ham.

Sidst redigeret af gisne; 19-12-2013 kl. 19:26.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 20:54   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Finn Hybert
https://sundhedsstyrelsen.dk/DS/OpslagAutReg.aspx
Er uddannet i almen medicin og arbejdsmedicin, begge specialer er færdiggjort i 2005, til trods for at han er født i 1943.

Med 100% sikkerhed, lægen er ikke valgt ud fra din kroniske lidelse, sundheds koordinatoren fra regionen er oftest en læge men kan være andet.
Det der er vigtigt er at vedkommende har en bred viden om sygdom og tilbud i den forbindelse... altså hvad er realistisk/urealistisk.

Men det undrer mgi iøvrigt at du allerede kender navnet, for da jeg var til 2. møde i rehabiliteringsteamet i København (samme region) var de på forhånd ikke sikre på hvem det blev, de sagde at det kunne ændre sig kort op til, det kom an på hvem regionen havde til rådighed, men de gav mig et navn og det kom så også til at passe.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 02:09   #4
Mini50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mini50 er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar på mit opslag, og jeg kan håbe at det er en `læge´ med forstand på mine kroniske lidelser.
Min første tanke om det er den læge fra Norge jeg selv fandt ved at google, var så kan det være positivt i forhold til at jeg bla. har Fibromyalgi - i Norge er de meget længere fremme og der bliver givet hurtigt førtidpensioner, når man har diagnosen...

Nu er det så ikke det min fp baseres på alene, men bla. PTSD, kronisk stress og Neurasteni (kronisk belastningstilstand), iflg. speciallæge efterhånden er der mindre hjerneskade, så har mange problemer med hukommelsen, koncentration m.m, som gør at jeg ikke en gang husker jeres svar kort efter jeg har læst dem og nu vil svare - så undskyld hvis jeg ikke svarer tilbage direkte ...

Der er blevet bedt specifikt om at få oplyst navne på deltagerne til mødet, da jeg ved en tidligere indstilling til pension måtte frabede deltagelse af en leder (pensionteamet) grundet inhabilitet.
Dette blev også efterkommet, men stoler jo på intet fra kommunens side af, så er nødt til konstant at være på vagt og sikre at denne person ikke har nogen kontakt med min sag overhovedet.
Og så er jeg en person, som ønsker/har brug for at vide hvem jeg skal til et møde med på forhånd, så intet kommer bag på mig, og jeg kan være forberedt :-)

Håber at andre stadig byder ind på mit opslag vedr. Finn Hybert, da nogle evt. kan have deltaget i Rehab. team hvor han er deltager fra Regionen - og tænker, det kunne da være en idé at vi herinde navngiver og giver lidt info til andre, som skal have deres sag for med samme lægefaglige fra Regionen.

Jeg mener at have forstået at det er/skal være ´lægeuddannede´ som udfylder den nye rolle fra Regionen - har læst at de faktisk er underlagt ´læge/sundhedsloven´ så det er en forbedring kontra tidligere med kommunale lægekonsulenter (mener at have læst det i et svar givet af Mette F.)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Finn Hybert
https://sundhedsstyrelsen.dk/DS/OpslagAutReg.aspx
Er uddannet i almen medicin og arbejdsmedicin, begge specialer er færdiggjort i 2005, til trods for at han er født i 1943.

Med 100% sikkerhed, lægen er ikke valgt ud fra din kroniske lidelse, sundheds koordinatoren fra regionen er oftest en læge men kan være andet.
Det der er vigtigt er at vedkommende har en bred viden om sygdom og tilbud i den forbindelse... altså hvad er realistisk/urealistisk.

Men det undrer mgi iøvrigt at du allerede kender navnet, for da jeg var til 2. møde i rehabiliteringsteamet i København (samme region) var de på forhånd ikke sikre på hvem det blev, de sagde at det kunne ændre sig kort op til, det kom an på hvem regionen havde til rådighed, men de gav mig et navn og det kom så også til at passe.
.....
Hhm, så er han jo en rimelig ældre herre - håber så sandelig han er opdateret på alt nyt :-(

Hvis det er den læge jeg har fundet som er Nordmand, kan det være at han først i 2005 har fået Dansk anerkendelse og autorisation overført hertil - derfor dette årstal, da han har været læge meget længere..

Det er meget forskelligt hvordan kommunerne kan vælge at håndtere dette, nogle kan lave aftale om en fast person som deltager i Rehab. sagerne. Jeg har læst en del op på alt hvad lovstoffet m.m siger omkring emnet, og læser også gerne svar fra Mette F. på § 20 spørgsmål - disse kan give god viden og være nyttige

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Sundhedskoordinatoren er ikke nødvendigvis en læge der har speciale i det der er din problematik.
Jeg har fx mødt en som direkte sagde at hun jo ikke vidste ret meget om rygskader og kroniske smerter, men at hun vidste en masse om hvordan det kan være at skulle få et familieliv og arbejdsliv til at fungere med en skade/sygdom.hun var samfundsmediciner

Det endte med at være den læge jeg har mødt som allerbedst forstod, hvordan det kan være både at have en skade og et jobcenter som presser på. Hvilket hun skrev en lang rapport til dem om, en rapport de ikke kan tilsidesætte (læ 271)

Så håber at din oplevelse må blive lige så god som min var


Ps. På bergen sygehus er der en overlæge finn hybert på medicinsk afdeling, men ved jo ikke om det er ham.
. Hvor godt for dig - håber at det falder ud til din fordel og som ønsket :-) Netop det viser at ændringen med at udelukke de kommunale lægekonsulenter kan hjælpe alle os som er fanget i det syge system :-)
Jeg håber så også at det er en som ser ALT og har LÆST alt i min sag, og har den fornødne viden til at bedømme det samlede helbredsmæssige billede.
... Det er netop den samme jeg har googlet mig frem til
Mini50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 19:06   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Det er meget forskelligt hvordan kommunerne kan vælge at håndtere dette, nogle kan lave aftale om en fast person som deltager i Rehab. sagerne.
Som udgangspunkt er det rigtigt, men da det er regionene der "styrer" det med sundhedskoordinator, vedkommende er ansat hos dem, kan det ændres, det sker sikkert ikke, men man kan heller ikke gøre noget ved det hvis det sker.
Citat:
Og så er jeg en person, som ønsker/har brug for at vide hvem jeg skal til et møde med på forhånd, så intet kommer bag på mig, og jeg kan være forberedt :-)
Det tror jeg de fleste er når det kommer der til, og det bør i høj grad respekteres, men når vi taler om kommuner finder der jo meget uetisk sted, der ibland at man ikke opfører sig på en måde så borgeren kan følge med og have indflydelse i egen sag.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension