K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2013, 21:34   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
EU tæt på godkendelse om e-cigaretter og tobak

Så er de sørme nået til et kompromis i EU

De mangler dog ministergodkendelse og endelig en godkendelse fra eu parlamentet....før det går igennem...

Her er nogenlunde det de er nået frem til....jeg har dog svært ved at se om det så vil forhindre at vi kan købe vores væsker som vi har gjort indtil nu....

Info:
Sådan ser EU's nye tobaksregler ud, hvis de får sidste stempel på ministerniveau og det samlede EU-Parlament.

MÆRKNING OG INDPAKNING.
Der skal være tydelige sundhedsadvarsler i skrift og billede på 65 procent af cigaretpakkens overflade.
På andre typer pakninger kan advarslen være på et klistermærke.

E-CIGARETTER.
Elektroniske cigaretter - også dem med genopfyldelige ampuller - kan tillades,
så længe der er mindre end 20 milligram nikotin per milliliter væske og højst 10 milligram per "cigaret".
Ampullerne skal være svære at åbne.

Det står landene frit for at holde e-cigaretter ude af almindelig handel og regulere dem som et lægemiddel på linje med nikotinplastre.
Kommissionen skal holde nøje øje med sundhedsaspekterne af e-cigaretter.

SLIKCIGARETTER.
Tobak skal smage og lugte af tobak.
Cigaretter med diverse smagstilsætninger - frugt, chokolade, lakrids, mentol - forbydes.
For mentolcigaretter gælder forbuddet først fire år efter at direktivet træder i kraft.

SKRÅTOBAK.
Er stadig tilladt, fordi det udgør en tilpas lille andel af markedet.
SNUS. Er forbudt.
Bortset fra i Sverige, der fik det skrevet ind som en betingelse, da landet trådte ind i EU.

ANDRE TILSÆTNINGSSTOFFER.
EU-Kommissionen fastsætter øvre grænser for andre tilsætningsstoffer,
der er giftige eller vanedannende, og laver en positivliste over, hvilke stoffer der er tilladt i tobaksprodukter.

SMUGLING, ULOVLIG HANDEL OG SPORING.
For at sikre medlemslandenes skatter og forhindre sort handel med tobak skal tobakspakker forsynes
med en unik markør, der gør det muligt at følge og spore alle produkter.

DISTANCEHANDEL.
De enkelte medlemslande kan bestemme, at de ikke vil tillade internethandel med tobaksprodukter.


Er der nogen derude der ved mere og evt kan linke til det eksakte forslag og hvad det vil gøre i mod e-cigaretter...

Mig som lige er holdt op med at ryge.....det ville sgu være mega surt hvis man skal tilbage til sine alm smøger....

Man kunne jo godt få den tanke at det måske er det de helst vil....at vi køber en masse alm smøger så de kan få alle deres afgifter i de forskellige lande...

Det eneste lyspunkt man sådan lige kan se...det er at det er op til hvert enkelt land at indføre om det vil tillade distancehandel....og det kan vi så håbe på at danmark godt vil tillade...så vi kan købe vores væsker andet steds...

Jeg vil helst ikke starte med at ryge igen...

Håber at vi når at få noget tid til at få købt utrolige mængder nicotin væsker hjem inden det træder i kraft...

Men jeg synes det er svært at gennemskue hvilke konsekvenser alt det her vil få for os der damper...

Nogen der har et bud eller som ved mere...

EDIT

Har lige set at de forventer at alt dette bliver godkendt i marts...og det er jo ikke så lang tid til
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 22:43   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Som jeg forstår det så er det op til hvert enkelt land at sætte regler for handel med nikotin....

og som jeg kender Danmark så skal vi altid være foran med alt muligt mærkeligt så vi skal nok købe nikotin på apotek til priser med sky høje afgifter....

så må vi hamstre lidt på forhånd hvis der kan findes plads til mere men det kan jo nok ikke holde hele livet.
__________________

Sidst redigeret af mand; 18-12-2013 kl. 22:46.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 22:50   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du nogen ide om hvor lang holdbarhed der er på de pg nicotinbaser man kan købe...hvis man opbevare det ordentligt...

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det...

BTW...så er det netop ikke op til hver enkelt land....kun at de vil have muligheden for at sætte det under medicin....så man ikke kan få fat på det..

Hvis 3 eller 4 lande i eu forbyder noget bestemt....ja så er det slet ikke op til eu parlamentet.....men kommisionen kan så forbyde det i hele eu...

Det bliver noget rigtig møj hvis eu parlamentet godkender den her aftale....jeg håber de ikke gør...

Jeg er simpelthen forbløffet over den totale mangel på intelligens hos de personer som har siddet med den her aftale...

De vil kun have at man skal kunne købe 2 ml væske...og der må max være 20mg nicotin i...

De siger at det ikke er sikkert at man feks skal kunne købe 10 ml....for der er jo nogen som kunne finde på at fylde mere nicotin i...så meget at man dør hvis man tager det hele på en gang...

Tager det hele på en gang....øhhhh....dohhh....hvordan skulle man kunne tage det på en gang...det skal jo ikke drikkes...

Det svare til samme argument at man kun må sælge 2 ml udkudtsmiddel...eller syre....for man kan kan jo dø hvis man tager mere på en gang...

Det er så langt ude at jeg har svært ved at forstå det....og så skræmmer det mig at jeg måske kan blive nødt til at starte med at ryge igen....

Sådan som mine lunger har det nu....det er en hel verden til forskel fra hvordan de var da jeg røg...og jeg ønsker virkelig ikke at jeg skal tilbage til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 23:17   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ang. nikotin væsker så kan de godt holde sig i 2-3 år i fryseren,

hørte lige i tv og du har ret i det du skriver web....

du må have købt noget nikotin hjem så du har noget på lageret....vil ikke lige nævne her hvor meget jeg har, men det er en hel del
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2013, 23:34   #5
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Nej, nej, nej..... Det må de ikke!!!

Jeg vil ikke ryge igen!!
Og jeg som lige havde fået naboerne med på vognen!!!

Ikke om jeg vil betale 35,- (eller hvad det evt. kunne blive...) for 2 ml. væske!!
Det ender vel også med, at der heller ikke må være smag i væskerne.... Suk...

Jeg nedlægger veto!! Hvis jeg kan det....
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:10   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Okay jeg har så fundet ud af lidt mere...ang hvor lang tid baser og væsker kan holde sig....og de kan holde sig meget længere så længe man holder dem i et mørkt rum...

De kan med fordel fryses ned...

Se dette interessante interview med Nicotin Ekspert Dr Jacques Le Houezec om Evæsker: Opbevaring, Sikkerhed og mere

https://www.ecigarettedirect.co.uk/a...e-eliquid.html

Så der må hamstres nu...gad vide hvor de baser er billigst i øjeblikket...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:21   #7
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Det forslag er døden for e-cigs som vi kender dem i dag, ihvertfald her i DK.

Citat:
E-CIGARETTER.
Elektroniske cigaretter - også dem med genopfyldelige ampuller - kan tillades,
så længe der er mindre end 20 milligram nikotin per milliliter væske og højst 10 milligram per "cigaret".
Ampullerne skal være svære at åbne.
20mg/ml og max 10mg pr. cigaret det er jo en ½ml pr. cigaret, dvs. de tillader de der latterlige og ubrugelige e-cigs der ligner en rigtig cigaret, komplet med LED-glød, i valgfri rød eller blå farve (den røde forbydes nok ved næste revision, den ligner jo næsten en rigtig glød)...

Citat:
DISTANCEHANDEL.
De enkelte medlemslande kan bestemme, at de ikke vil tillade internethandel med tobaksprodukter.


Her vil DK, som vanligt, være forgangsland og straks forbyde internethandel, dvs. ingen billig nikotin mere.

Et godt bud på hvad vi gør? der er kun et at gøre, hamstre nikotinvæske...

Citat:
Har du nogen ide om hvor lang holdbarhed der er på de pg nicotinbaser man kan købe...hvis man opbevare det ordentligt...

Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det...
Der er lidt om det her: https://www.ecigarettedirect.co.uk/a...e-eliquid.html

Mit personlige gæt er mange år i fryser, når vi taler om væsker uden aroma.

Edit:
Hehe, sådan kan det gå, når man er længe om at skrive, kan se at Web har fundet samme side

Sidst redigeret af jh; 19-12-2013 kl. 00:25. Årsag: For langsom...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:38   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja man har jo lov til at være den hurtige engang imellem....normalt plejer det at være mig der er langt bagefter...ha ha...

Jeps der må hamstres i rigelige mængder...

Ifølge ham lægen...så skulle der ikke ske noget med væskerne....selv om de har skiftet farve osv....det eneste som kan ske er at smagen går ud af dem så kun nicotin smagen er tilbage...og så kan man måske til den tid smide lidt mere smag i...tja hvad ved jeg...

Men der skulle ikke ske noget ved at dampe dem selv efter flere år...og de vil beholde effekten...så man stadig kan holde sig fra de alm smøger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:54   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, man kan vel bare købe sine væsker som hidtil - også de væsker og baser man selv blander?? Synes da ikke der står noget om at man ikke kan handle nikotin baser fra andre EU lande??

Eller misforstår jeg det hele.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 00:59   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja man har jo lov til at være den hurtige engang imellem....normalt plejer det at være mig der er langt bagefter...ha ha...


Citat:
Jeps der må hamstres i rigelige mængder...
Jeg er allerede i gang, jeg køber, når der er gode tilbud.

Et godt råd, køb så høj styrke som muligt, det fylder mindre i fryseren og er, som regel, billigere pr. mg...

Citat:
Ifølge ham lægen...så skulle der ikke ske noget med væskerne....selv om de har skiftet farve osv....det eneste som kan ske er at smagen går ud af dem så kun nicotin smagen er tilbage...og så kan man måske til den tid smide lidt mere smag i...tja hvad ved jeg...
Ja, desværre snakker han om færdigblandet væsker med aroma, og ikke baser.

Du kan sagtens smide mere smag i, men det bedste er at vente med overhovedet at komme smag i, til du skal bruge væsken...

Citat:
Men der skulle ikke ske noget ved at dampe dem selv efter flere år...og de vil beholde effekten...så man stadig kan holde sig fra de alm smøger...
Yep

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen, man kan vel bare købe sine væsker som hidtil - også de væsker og baser man selv blander?? Synes da ikke der står noget om at man ikke kan handle nikotin baser fra andre EU lande??

Eller misforstår jeg det hele.....
Nix, du bor i Danmark, hvor længe tror du der går inden den her
Citat:
DISTANCEHANDEL.
De enkelte medlemslande kan bestemme, at de ikke vil tillade internethandel med tobaksprodukter.
bliver vedtaget?
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension