K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2013, 23:59   #1
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Rehabiliterings team - amatør skuespil

Rehabiliteringsteam en møde med forudbestemt afgørelse ,varighed ca 10 min, hån,og ligegyldig sprøgsmål, svarene havde de på forhånd.
De var så dårlig til den kortfilm at man skulle tro at min deltagelse var unødvendig ...og det var der også
Velkommen til Aalborg
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 21:45   #2
Holmgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Holmgaard er ny på vejen
Hej!

Jeg er journaliststuderende og lige nu arbejder jeg med et projekt omkring de såkaldte rehabiliteringsteams, men det er lidt svært at få et overblik over, hvornår det går galt og hvad der går galt i mødet mellem borger og rehabiliteringsteam.

Kan du forklare lidt mere om, hvorfor du følte dig misforstået og lige så godt kunne være blevet hjemme?

Jeg spørger som en del af min research, så du/eller andre, som vil svare på denne tråd, bliver ikke citeret for noget.

Hvis der er nogen, som skulle have lyst til at optræde i et interview, omkring samarbejdet med rehabiliteringsteams, så giv endelig lyd. Det ville jeg være meget interesseret i.
Holmgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 22:42   #3
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
5 personer til sted, de 4 ud over hilsen sagde næsten ingen ting, Jobcenter konsulent ført ord med en meget Arrogant høj tone, stiller 4 sprøgsmål uden interesse at hører svar, hun svarede det halve for mig, ja ja , nå nå....jeg skulle derefter forlade lokale sammen med min sagsbehandler, 30 sec senere fik jeg svar.
På ingen tidspunkt var jeg overbevist om st nogen af dem har læst om min sag, de 4 andre blinde passagerer med sin tavshed godkende denne konsulents 10 min monolog- case close.

Målløs, uden at kunne indføre et ord, gik jeg fra møde med en fornemmelse af at jeg er bliver gjort til grin og ydmyget, alt var aftalt på forhånd...

Deres konklusion: hold kæft og hold smerten ud og i øvrig starter vi hele process for fra
Som man har været igennem de sidste 9 år, nu er det bare med en barnepige ( mentor)
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 23:36   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af duedal Se meddelelser
5 personer til sted, de 4 ud over hilsen sagde næsten ingen ting, Jobcenter konsulent ført ord med en meget Arrogant høj tone, stiller 4 sprøgsmål uden interesse at hører svar, hun svarede det halve for mig, ja ja , nå nå....jeg skulle derefter forlade lokale sammen med min sagsbehandler, 30 sec senere fik jeg svar.
På ingen tidspunkt var jeg overbevist om st nogen af dem har læst om min sag, de 4 andre blinde passagerer med sin tavshed godkende denne konsulents 10 min monolog- case close.

Målløs, uden at kunne indføre et ord, gik jeg fra møde med en fornemmelse af at jeg er bliver gjort til grin og ydmyget, alt var aftalt på forhånd...

Deres konklusion: hold kæft og hold smerten ud og i øvrig starter vi hele process for fra
Som man har været igennem de sidste 9 år, nu er det bare med en barnepige ( mentor)
Det er mit møde der beskrives her, lige på en prik.

Jeg tog kampen op og nu har jeg hørt at proceduren i jobcenteret skulle være ændret omkring disse henvisninger til rehabiliteringsteam.

Desuden betød min kamp at jeg nægtede at lade mig indfang i et tomt forløb, hvorfor jeg kom til et nyt møde med et andet team 1 måned senere, og efter 10 minutter røg lige afsted mod en pension, der var tilkendt en måned senere.

Havde jeg ikke oplevet det første møde ville jeg tro det var løgn, bare det halve af det trådstarter skrev om sit møde.
Det er ganske enkelt ikke til at forestille sig hvad man kan blive udsat for... det er gansk enkelt så rædsomt at man skulle tro det var løgn.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 11:30   #5
1507
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 44
Styrke: 16
1507 er ny på vejen
reab.team

Jeg var ikke selv deltager i mødet. Det første møde var kun mellem sagsbehandler og rehab.team. Åbenbart et vejledningsforum. Til et sådan møde bliver der ikke taget notater og der vil ikke fremgå noget i ens journal. Det er et vejledningsforum for sagsbehandler.

Umiddelbart havde dette møde enorm betydning for min sag. En eller flere i teamet mente at jeg ikke har en objektiv sygdom, og at på baggrund af dette kan jeg godt passe om ikke et 37 timers job, så et på 25.
Min tilstand er stationær, uden yderligere behandlingsmuligheder, er afklaret til 15 timer om ugen. Alligevel sidder der så en eller flere og "vejleder" min sagsbehandler til at kyle mig i ordinært arbejde og se bort fra utallige lægers vurderinger og undersøgelser.
Min sagsbehandler forlod mødet i vrede, og lavede selv et referat i min journal.

Så jeg nåede aldrig til møde 2 hvor man selv deltager som borger, sådan som jeg har forstået det. Men når det går så galt allerede inden, så er der jo noget helt rivende galt i de teams og den måde de håndterer sagerne på.
1507 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 15:01   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Måske du kan foreslå din sagsbehandler at sende din sag til vurdering i klinisk funktion.

Det er en uafhænig regions enhed som jobcenterne skal bruge ift rehab. Team.

De kan lave en samlet vurdering, hvor de samler alle lægepapirer og laver en rapport.

Jeg skulle tale med en samfundsmediciner (det tog ca. 1 time) og en psykolog. Efter samtalen med samfundsmedicineren, afbestilte hun psykologsamtalen, da hun vurderede at det var unødvendig ift til min rygskade.
Så havde hun uden jeg var med min sag på deres interne team møde, hvor der var andre samfundsmediciner, en gigtlægt og socialrådgiver.

De diskuterede hendes oplæg og så mine papirer.
Herefter skrev hun en foreløbig rapport (6 sider) og sendte til mig, inden jeg var inde til endnu en samtale, hvor jeg kunne kommentere på det hun havde skrevet.

Herefter skrev hun den endelige rapport og sendte til mig og jobcenteret.

Rapporten var meget detaljeret og for første gang føle jeg mig hørt og hun kunne faktisk beskrive præcis hvordan jeg har det - hvilketjeg selv synes er rigtig svært at formulere så jobcenteretforstår det.
Jobcenteret bliver bestemt ikke glad for at læse rapporten, for hun og hendes team har givet alle andre læger ret i at min rygskade er blevet forværret, ligesom hun tilbageviser jobcenterets ønske om at mine kroniske smerter er betinget af et psysisk traume, fra da jeg kom til skade (lige som de andre lægepapirer skriver) og hertil beskriver hun meget fint at jeg føler mig misforstået og ikke hørt af jobcenteret.
Tilsidst konkluderer hun at der de ingen forslag har til indhold i ressourceforløb og at det er vigtig med kort transporttid, tid og overskud til at passe mine øvelser og at jobcenteret alvorligt bedes overveje om mine skånebehov reelt kan honoreres af arbejdsmarkedet.

Ikke ønskelæsning for jobcenteret, men en rigtig god rapport for mig, som de ikke må tilsidesætte efter den nye lovgivning. P.s rapporten hedder LÆ271
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 16:03   #7
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Tak for det, lige nu føler jeg som en voldtægts ofrer i en retsløs Stat....jeg er aldrig følt mig så lille og så meget trådt på som til den møde med rehabiliterings team....

Overrasket og chokeret, jeg håber på med min indlæg at jeg kunne beskriver måske enestående tilfælde af en uheldigt mødeforløb i min sag....

Med alt det interesse og kommentar viser det sig en helt andet billede...

Effekten af social ministeriets nyopbygget social gestapo elite enheder viser Mette Frederiksens fair løsning rigtig mål.

Hvorfor så ikke gå et skrid videre og give dem en uniform på? Jobcenter konsulenter vil elske dem.....
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 19:57   #8
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er mit møde der beskrives her, lige på en prik.

Jeg tog kampen op og nu har jeg hørt at proceduren i jobcenteret skulle være ændret omkring disse henvisninger til rehabiliteringsteam.

Desuden betød min kamp at jeg nægtede at lade mig indfang i et tomt forløb, hvorfor jeg kom til et nyt møde med et andet team 1 måned senere, og efter 10 minutter røg lige afsted mod en pension, der var tilkendt en måned senere.

Havde jeg ikke oplevet det første møde ville jeg tro det var løgn, bare det halve af det trådstarter skrev om sit møde.
Det er ganske enkelt ikke til at forestille sig hvad man kan blive udsat for... det er gansk enkelt så rædsomt at man skulle tro det var løgn.
Hvordan fik du ret til det andet møde, jeg ved hvor meget man skal kæmpe med dem bare for at lov til at flytte en sølle koma, i en dokument?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 20:26   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg siger dig jeg jeg holdt dem i ørene, og "stramt i snor"...

Citat:
Oprindeligt indsendt af duedal Se meddelelser
Hvordan fik du ret til det andet møde, jeg ved hvor meget man skal kæmpe med dem bare for at lov til at flytte en sølle koma, i en dokument?
Jeg var til møde Mandag, det møde der gik totalt galt, og
Fredag søgte jeg på de samme oplæg §17.2

Idet det første møde fra jobcenterets side var med henblik på pension, var det ikke svært at få deres opbakning til at søge selv og sørge for at få papirene afsted endnu engang... og det med lynets hast.
Min jobkonsulent har aldrig været i tvivl om at min eneste udvej var pension.

Men jeg har også haft en jurist i min fagforening jeg kunne spørge til råds, og til sidst havde hun en fuldmagt, for at lægge slagplan med jobkonsulenten.
Jeg havde også en bisidder der var med til alle møder, og som bestemt var ved at falde lige så meget ned af stolen til det møde hvor jeg nærmest følte teamet var kommet for at presse mig ud over kanten.

Og så har jeg iøvrigt stået på tæerene af rehabiliteringssekreteriatets medarbejdere, for at være sikre på at materialet ikke kom til at ligge stille mere en 20 minutter af gangen.
Desuden hjalp de mig med at få en tid en dag hvor det ikke var det samme team jeg ville møde... de tog det virkelig alvorligt det jeg sagde om at mødet var gået totalt i ged.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 08:09   #10
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Hej holmegaard....Først d 2 jan ska jeg have udfyldt mit skema til rehabiliterings teamet.... Og så vil der vel igen gå tid før jeg skal møde teamet. Da jeg har meget svært ved at huske og koncentrere mig vil jeg til at bruge diktafon ved alle møderne.

De får naturligvis af vide at jeg bruger diktafonen. Så derfor vil jeg til den tid interweues, med brugen af det optagede. Hvis det er din hensigt at bruge materialet fornuftigt.
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension