K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2007, 09:13   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvor mange fleksvisiteret er på kontanthjælp

Spørgsmål nr. S 6206:

”Hvor mange mennesker er i dag i den situation, at de er visiteret til et fleksjob, men står uden fleksjob og modtager kontanthjælp, og hvor mange af dem er i dag ramt af kontanthjælpsloftet?”



Endeligt svar:

Det kan oplyses, at der ved udgangen af 2006 var ca. 1.850 personer på kontanthjælp, der var visiteret til fleksjob. Heraf var 115 berørt af kontanthjælpsloftet.


Formålet med indførelse af loft over kontanthjælpen var at øge incitamentet til at få et arbejde. Der er sund logik i, at også kontanthjælpsmodtagere, der er visiterede til fleksjob og dermed dokumenteret har en vis arbejdsevne, også skal have økonomisk incitament til at udnytte denne arbejdsevne - f.eks. i et fleksjob eller i et ordinært deltidsarbejde.


Regeringen indgik aftale med forligspartierne bag førtidspensionsreformen februar 2006 om justering af fleksjobordningen. Aftalen havde bl.a. til formål at sikre, at ordningen altid anvendes i overensstemmelse med dens formål, og at andre muligheder for at fastholde personer på arbejdsmarkedet også blev prioriteret.

Aftalen betød, at der blev taget initiativer for at sikre, at:

Visitationen i kommunerne bliver bedre

Ledigheden for visiterede til fleksjob nedbringes ved en række tilbud, der samlet set skal medvirke til, at den enkelte kommer i arbejde.

De fleste af ændringerne trådte i kraft den 1. juli 2006. Foreløbige tal tyder på en stagnation i antallet af ledige fleksjobvisiterede.

Med venlig hilsen

Claus Hjort Frederiksen
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 10:23   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I forlængelse af spørgsmål Spørgsmål nr. S 6206 og svaret.

kunne det være rigtigt interessant at høre om hvor mange af de ledige fleksvisiteret på kontanthjælp der ikke oppebære nogen ydelse overhovedet da de er gift og dermed er underlagt forsørgelse fra ægtefællen.
Der kan i dette tilfælde søges e § 74i - særlig ydelse men ikke alle kan oppebære denne .

Og hvordan kan det være et økonomisk incitament til at komme i ordinært eller fleks job når man ved at blandt fleksvisiteret er der en ledighed på hen ved 25 %.
mener man så fra beskæftigelseministerens side at det er reelt at have det incitament, og er det ikke at foreskelsbehandle handicappet og syge frem for de andre ledige, da netop fleksvisiteret ikke har de samme muligheder for at komme på arbejdsmarkedet i det markedet for denne gruppe er meget begrænset.

Hvis man trænger et menneske derud hvor man for sin egen og familiens eksistens er nød til at tage ordinært job trods sygdom , er der en meget stor chance for at forværre helbredet og invalidere (der er en grund til at man er fleksvisiteret) og dermed komme til at hæve den i forvejen voldsomt stigende sygedagpenge statistik.

Ligeledes har vi som flekser aldrig fået afklaring på hvordan vi kan arbejde os væk fra loftet.

Hvad hvis nogen får den ide at tage nogle timers ordinær arbejde om ugen, hvad vil der i så fald ske med fleksvisitation ?

Denne skrivelse er sendt til Claus Hjort Frederiksen samt Ole Sohn

Med venlig hilsen

Brugerne på www.k10.dk
V/xxxx
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 16:09   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
OKI så er det nu jeg har behov for at vide...

KAN JEG IKKE UDTRYKKE MIG PÅ SKRIFT ???
eller gider embedsmænd ministere og andre ikke at gøre sig den ulejlighed at svare på det man spørger om , eller ved de at deres svar ikke holder, kig på ovenstående og svar mig så lige på ....

Hvad er det jeg spørger om ??????

jeg skriver...



Citat:
Og hvordan kan det være et økonomisk incitament til at komme i ordinært eller fleks job når man ved at blandt fleksvisiteret er der en ledighed på hen ved 25 %.
mener man så fra beskæftigelseministerens side at det er reelt at have det incitament, og er det ikke at foreskelsbehandle handicappet og syge frem for de andre ledige, da netop fleksvisiteret ikke har de samme muligheder for at komme på arbejdsmarkedet i det markedet for denne gruppe er meget begrænset.
Forstået på den måde, man siger at flekser skal have et incitament for at arbejde, der er en ledighed på ca 25 % hvordan kan man sige at de skal have økonomisk incitament til at arbejde, når det i den virkelige verden IKKE er sådan at der findes de fleksjob og folk dermed bliver fastlåst i deres kontanthjælp for jobbende findes for fanden da ikke !!!!

Citat:
Ligeledes har vi som flekser aldrig fået afklaring på hvordan vi kan arbejde os væk fra loftet.
forstået på den måde , hvad sker der hvis vi finder et job få timer om ugen, på det ordinære marked, mister vi så vores fleksvisitaiton ????


ja undskyld mig jeg syntes sq ikke at de spørgsmål er så svære og burde vel heller ikke være så svære at svare på ....

Men her er det svar der kom på den henvendelse
det med rødt er min kommentar


Citat:
I e-post til beskæftigelsesministeren, kommenterer De ministerens svar til folketingsmedlem Ole Sohn (SF) om fleksjobvisiterede, der modtager kon-tanthjælp. De stiller bl.a. spørgsmål ved det økonomiske incitament til at komme i fx fleksjob, når ledigheden for fleksjobvisiterede er så høj, som den er.

Da der er udskrevet valg til Folketinget besvares Deres henvendelse af Ar-bejdsdirektoratet.

Regeringen har ønsket, at det skal kunne betale sig at arbejde. Derfor har man ønsket at kontanthjælpen havde en størrelse, så man kunne klare sig for hjælpen i en ledighedsperiode, men ikke større end at der var incitament til at påtage sig et arbejde. Dette princip gælder for alle - og dermed også for per-soner med nedsat arbejdsevne, der venter på et fleksjob. Der er samtidig ta-get initiativer til at få flere i arbejde. Det gælder også fleksjobvisiterede, hvor der tilrettelægges og gennemføres kontaktforløb, der skal hjælpe den ledige med hurtigst muligt at komme i fleksjob. Derudover har den fleksjobvisite-rede fået mulighed for at få hjælp fra en anden aktør til at finde et fleksjob.

Dette er vi fuldt bevidst om , vi er også bevidst om at der i årevis har været et såkaldt økonomisk incitament til at arbejde og at det også gælder for folk med nedsat arbejdsevne .
Beskæftigelseministeren har hele tiden påkaldt sig at det var helt i orden med det økonomiske incitament netop fordi folk jo bare kunne gå ud og tage et job i et par timer om ugen, så ville de kunne komme væk fra loftet...

dette gælder måske nok for den gruppe der ikke er visiteret til fleks , men da det endnu ikke er lykkedes at afklare HVORDAN flekserjobber skal kunne få et par timers job om ugen og hvad det betyder for fleksvisitaitonen er dette kun en mulighed for de raske kontanthjælpsmodtager og ikke for de fleksvisiteret.

At der samtidig er kommet mulighed for at bruge en privat aktør forandre stadig ikke det aspekt at vi har en enorm ledighed for fleksvisiteret ej heller ændre det ved det aspekt at flekser ikke har mulighed for at arbejde sig ud af loftet og dermed er henvist til mange år på kontanthjælp med loft og øget fattigdom til følge


Til spørgsmålet om, hvordan man som fleksjobber kan arbejde sig væk fra loftet, kan det oplyses, at en person efter ansættelse i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder vil være berettiget til ledighedsydelse ved ledighed.

Jaaa det ved jeg jo sådan set godt, men det afklare stadig ikke det spørgsmål der går på ..

er det rimeligt og retfærdigt at man sætter fleksvisiteret under den samme lovgivning som raske kontanthjælpsmodtager , den raske modtager kan tage en avis rute og komme væk fra loftet , hvorimod at flekseren er henvist til at der findes et fleksjob , med situationen som den er i dag, er det sådan at ledigheden bla kontanthjælpsmodtager er langt mindre end for fleksvisteret.

Og det svare til at en almindelig kontanthjælpsmodtager IKKE kan komme væk fra loftet FØR de finder sig et fuldtidsjob , men sådan forholder det sig jo ikke, dermed kan man kun konstatere at man sætter fleksvisiteret på kontanthjælp dårligere end almindelig kontanthjælpsmodtager ...


Forud for visitationen til fleksjob skal kommunen ved arbejdsprøvning mv. undersøge, hvilke muligheder der er for at komme i arbejde på almindelige vilkår, og hvis dette ikke kan lade sig gøre, om det er muligt at bevare til-knytningen til arbejdsmarkedet via et fleksjob. I den forbindelse vil et arbej-de et par timer om ugen kunne være med til at afdække den arbejdsevne, der er i behold.

Alt efter hvor mange timer man har, og hvor længe man har haft jobbet, kan det have indflydelse på vurderingen af, om man skal tilbydes deltidsfleksjob eller fuldtidsfleksjob. Det er derfor altid en god ide at kontakte kommunen i forbindelse med overtagelsen af et sådant job.
For min del syntes jeg det er et idiotisk svar og der ALDRIG svares på det man spørger om .....
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 16:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Da der er udskrevet valg til Folketinget besvares Deres henvendelse af Ar-bejdsdirektoratet.

Det er da det mest lamme svar, jeg længe har læst.

Er Ministeren ligeglad med 92.000 sygemeldte og 16.000 ledige fleksjobbere, som kan være ramt af dette problem?

Det er jo MANGE stemmer, man kunne høste ved et fornuftigt svar.

Ministre griber ind i andre sager, hvorfor så ikke her?

Carina Christensen griber ind over for dyretransporter.
Carina Christensen griber ind over for skattebetaling for reserverbedstemødre.
Trafikmininsteren griber ind over for Crash 8-fly.
Socialministeren griber ind over for hjemløse.
Beskæftigelsesmininsteren griber ind over for unges fritidsarbejde.


Tja.. hvorfor griber Beskæftigelsesministeren så ikke ind over de URIMELIGHEDER og ULOVLIGHEDER på hans område?

Er han gået på ferie? I modsætning til de andre ministre.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 16:32   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
nada fleksjob

Hej Heiden, jeg må igen igen, tage hatten af for dig. Du skulle sq være politikker, du rammer alle de ømme punkter i diverse Tåbelige Lovforslag, som Den siddende regering har lavet.

Jeg var på kontanthjælp før jeg blev godkendt til fleksjob, Jeg er stadig på kontanthjælp, og underlagt Loftet" ( det burde nu hedde : under gulvbrædderne )

Min dejlige nye jobkonsulent, som jeg har talt med 2! gange, må være gået ned med flaget, hun ville ringe til mig ugen efter vort andet møde, når hun havde snakket med virksomhedskonsulenter og kollegaer, angående mig. Det er nu 3 mdr. siden, lol, jeg har dog ikke punket" hende med mail, da min arm har været i udu, med seneskedehindebetændelse. men men, nu må jeg jo skulle til møde igen, idet der ilfg. loven, skal samtales hver 3 måned, Såeh det bliver jo spændende.. ;amge knus til dig for din ihærdighed, på vores vegne.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 16:53   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kunne måske forstå den tåbelig ide med loftet i forhold til fleksere hvis man havde muligheden for at FORLANGE at få et job af kommunen nu og her...eller at kommunen var forpligtiget til at give et job i det øjeblik man kom under loftet...

Men man har jo ikke muligheden for at forlange et job nu og her...tiltrods for at det er kommunen der skal give en et fleksjob...ifølge loven...

Og muligheden for at løbe med aviser....tja det er jo nok ikke en mulighed for syge mennesker...så det er sg en dårlig undskyldning...

Den eneste grund til at de svarede som de gør....det er at de ved at de har en tåbelig lovgivning på området...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 22:29   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Venstre og konservative har svaret: Fleksere findes åbenbart ikke mere!!!!

"Heidi skal arbejde eller have førtidspension. Ikke kontanthjælp. Længere er den ikke!!!!"

"Man hører IKKE hjemme på kontanthjælp... BASTA!!!!"

Ikke et ord om sygdom. Ikke et ord om alle andre problemer.
Intet om igangværende fleksjobansøgning, fleksere på kontanthjælp.

Læs her:


Citat:
»Jeg forstår ikke, hvorfor Heidi ikke har villet arbejde. Virksomhederne skriger jo på arbejdskraft«, sagde socialminister Karen Jespersen (V)
Citat:
Hun skal bare arbejde, for pokker. Og hvis hun ikke kan det, skal hun ikke være på kontanthjælp«, siger Tom Behnke.

Citat:
»Det er det, som er så ulykkeligt. Regeringen siger, at enten skal man i beskæftigelse, eller også skal man førtidspensioneres. I mine øjne er det et meget sølle svar, også for den kvinde, vi så i går«, siger Socialdemokraternes socialordfører, Mette Frederiksen.
http://politiken.dk/politik/article409186.ece
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 22:51   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen nu er hende Heidi jo et oplagt eksempel , for tænk hvis der er noget galt ala sygdom feks . jamen så er der hjælpe foranstaltninger hun kan evt visiteres til fleksjob hvis ikke hendes helbred slår til på det ordinære job ....

NÅÅÅÅ nej det kan hun jo ikke for så vil hun stadig sidde i fælden , for der er høj ledighed blandt flekser , og når hun allerede er på kontanthjælp så får hun .. ja rigtigt kontanthjælp og så kan hun rammes af loftet , og nu kan hun så ikke engang løbe med aviser mere ...

så lad os alle krydse fingere for at Heidi er så rask at hun får et job, uddannelse eller så syg at hun får førtidpension for ellers sidder hun sq på kontanthjælp mange år endnu ....
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 23:31   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan man mon ikke kalde politikkere for "børnene ingen kunne nå "
Nå men ny skrivelse sendt afsted igen igen , er det kun mig der snart syntes at jeg spiller klaver på det her åndsvage tastatur , og for en total ligegyldighed men vores stemmer dem vil de gerne have



I politikken i dag kommer du Tom Behnke med nogle komplet tåbelige udtalelser, vi har fra vores side www.k10.dk op til rigtig rigtig mange gange prøvet at råbe alle på Christiansborg op for at få lov til at høre hvordan det er i mener at vi som fleksvisiteret skal kunne komme væk fra loftet .
Trods adskillige mail og skrivelser er det aldrig lykkedes os at få andet end en sludder for en sladder så derfor får du nu denne skrivelse hvor jeg kan påvise for dig at verden ikke er så rosenrød som det sludder du lukker ud i politikken i dag, jeg har ligeledes sendt den til Mette Frederiksen og det gør jeg jo selvfølgelig i håb om at VKO flertallet rykker hen hvor peberet gror (denne udtale er på egne vegne og ikke for alle bruger på K10 ) og at vi vil se lidt mere social ansvarlighed fra en ny regering .

Du Tom Behnke udtaler
»Der er mennesker, som går på arbejde og betaler skat, som har mindre, end hun har på kontanthjælp. Det er det, vi skal huske. Hun skal bare arbejde, for pokker. Og hvis hun ikke kan det, skal hun ikke være på kontanthjælp«, siger Tom Behnke.


Så er det lige at jeg vil fortælle dig at mange mennesker ikke kan arbejde og er på kontanthjælp, de er der med det offentliges erkendelse af at de IKKE kan arbejde på fuld tid og derfor er bevilliget fleksjob, der er bare ikke de fleksjob der er en stor ledighed (ca 25 % ) inden for det område,
beskæftigelsesministeren har flere gange udtalt at vi skal forlange at kommunerne skaffer job, men jobbene er der bare ikke ..

Og hvad er så problemet, jo problemet er jo netop at hvis man visiteres til fleks mens man er på kontanthjælp og det så hvad enten det er fordi ens sag er smølet igennem så man falder for sygedagpenge grænsen , eller fordi man har været lang tid syg på kontanthjælp , ja så bliver man på dette når man visiteres til fleks og det er uanset hvad man fejler .

Når du kommer med dine udtalelser som du gør i den artikel om Heidi så får du det til at lyde som om du lever i en verden hvor der er førtidspension eller arbejde, men vi er altså en gruppe midt i mellem, og vi bliver større og større.
Og nogen af os er på kontanthjælp for der er ingen alternativer for fleksjobbene findes ikke i den målestok der er behov for.

Tillige er der nu kommuner der når de revurdere deres flekser (for ikke at miste refusionen ) beslutter at de er for syge til fleks job og for raske til førtidspension og dermed beslutter at sætte dem på kontanthjælp , hvem sagde midlertidig ydelse ???

Der er ingen løsning der, det er kontanthjælp med loft som økonomisk incitament til at tage de job der ikke er der, det er en hån mod den del af befolkningen der mange gange er slidt ned af en dårlig arbejdspolitik samt arbejdsmiljø, det er god VKO arbejde

Mette Frederiksen udtaler

»Det er det, som er så ulykkeligt. Regeringen siger, at enten skal man i beskæftigelse, eller også skal man førtidspensioneres. I mine øjne er det et meget sølle svar, også for den kvinde, vi så i går«, siger Socialdemokraternes socialordfører, Mette Frederiksen.

Det er et komplet tåbeligt svar kan jeg kun give ret i , verden er ikke så sort hvid vi er nogen midt i mellem og vi er fanget i ingen mands land .
Og havner en som Heidi her, ja så er der desværre en meget lang vej ud .
Så sent som i dag sad jeg og snakkede med en tidligere kollega (flekser ) der arbejder under utålelige forhold og som så sent som i dag har fået at vide… hold ud sig ikke op, for så sætter vi dig på kontanthjælp …

Alt sammen fordi en arbejdsgiver ynder at fortælle sine ansatte at de er en underskudsforretning og som skaber et hæsligt arbejdsmiljø som ingen andre ville finde sig i en udskiftning på over 20 ansatte på et år i et firma med 4 ansatte taler vist sit eget sprog ..

men for kommunen er det vigtigste at bevare en arbejdsplads uanset de menneskelige omkostninger .

Så Tom Behnke vågn nu op, det er ikke enten eller og Mette Frederiksen jeg håber at hvis i kommer i regering at i så vil begynde at tage os flekser med i jeres beregninger og statistikker også, vi er her trods alt og det er vores familier og børn også…

Dette intetsigende og dumme svar har vi på K10 modtaget i dag det med makeret rødt er mine egne kommentar til nogen der ikke forstår

Citat:
I e-post til beskæftigelsesministeren, kommenterer De ministerens svar til folketingsmedlem Ole Sohn (SF) om fleksjobvisiterede, der modtager kon-tanthjælp. De stiller bl.a. spørgsmål ved det økonomiske incitament til at komme i fx fleksjob, når ledigheden for fleksjobvisiterede er så høj, som den er.

Da der er udskrevet valg til Folketinget besvares Deres henvendelse af Ar-bejdsdirektoratet.

Regeringen har ønsket, at det skal kunne betale sig at arbejde. Derfor har man ønsket at kontanthjælpen havde en størrelse, så man kunne klare sig for hjælpen i en ledighedsperiode, men ikke større end at der var incitament til at påtage sig et arbejde. Dette princip gælder for alle - og dermed også for per-soner med nedsat arbejdsevne, der venter på et fleksjob. Der er samtidig ta-get initiativer til at få flere i arbejde. Det gælder også fleksjobvisiterede, hvor der tilrettelægges og gennemføres kontaktforløb, der skal hjælpe den ledige med hurtigst muligt at komme i fleksjob. Derudover har den fleksjobvisite-rede fået mulighed for at få hjælp fra en anden aktør til at finde et fleksjob.

Dette er vi fuldt bevidst om , vi er også bevidst om at der i årevis har været et såkaldt økonomisk incitament til at arbejde og at det også gælder for folk med nedsat arbejdsevne .
Beskæftigelseministeren har hele tiden påkaldt sig at det var helt i orden med det økonomiske incitament netop fordi folk jo bare kunne gå ud og tage et job i et par timer om ugen, så ville de kunne komme væk fra loftet...

dette gælder måske nok for den gruppe der ikke er visiteret til fleks , men da det endnu ikke er lykkedes at afklare HVORDAN flekserjobber skal kunne få et par timers job om ugen og hvad det betyder for fleksvisitaitonen er dette kun en mulighed for de raske kontanthjælpsmodtager og ikke for de fleksvisiteret.

At der samtidig er kommet mulighed for at bruge en privat aktør forandre stadig ikke det aspekt at vi har en enorm ledighed for fleksvisiteret ej heller ændre det ved det aspekt at flekser ikke har mulighed for at arbejde sig ud af loftet og dermed er henvist til mange år på kontanthjælp med loft og øget fattigdom til følge


Til spørgsmålet om, hvordan man som fleksjobber kan arbejde sig væk fra loftet, kan det oplyses, at en person efter ansættelse i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder vil være berettiget til ledighedsydelse ved ledighed.

Jaaa det ved jeg jo sådan set godt, men det afklare stadig ikke det spørgsmål der går på ..

er det rimeligt og retfærdigt at man sætter fleksvisiteret under den samme lovgivning som raske kontanthjælpsmodtager , den raske modtager kan tage en avis rute og komme væk fra loftet , hvorimod at flekseren er henvist til at der findes et fleksjob , med situationen som den er i dag, er det sådan at ledigheden bla kontanthjælpsmodtager er langt mindre end for fleksvisteret.

Og det svare til at en almindelig kontanthjælpsmodtager IKKE kan komme væk fra loftet FØR de finder sig et fuldtidsjob , men sådan forholder det sig jo ikke, dermed kan man kun konstatere at man sætter fleksvisiteret på kontanthjælp dårligere end almindelig kontanthjælpsmodtager ...


Forud for visitationen til fleksjob skal kommunen ved arbejdsprøvning mv. undersøge, hvilke muligheder der er for at komme i arbejde på almindelige vilkår, og hvis dette ikke kan lade sig gøre, om det er muligt at bevare til-knytningen til arbejdsmarkedet via et fleksjob. I den forbindelse vil et arbej-de et par timer om ugen kunne være med til at afdække den arbejdsevne, der er i behold.

Alt efter hvor mange timer man har, og hvor længe man har haft jobbet, kan det have indflydelse på vurderingen af, om man skal tilbydes deltidsfleksjob eller fuldtidsfleksjob. Det er derfor altid en god ide at kontakte kommunen i forbindelse med overtagelsen af et sådant job.
Se hvad andre syntes om det her emne i tråden
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2858

med venlig hilsen
brugerne på www.k10.dk
fleksjob og førtidspension
V/ xxxx

Ps , jeg er sikker på at alle 1031 medlemmer ville syntes om noget respons på denne skrivelse
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2007, 23:41   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flot, Hejdien. Godt gået, igen igen igen igen... osv.

Citat:
Ps , jeg er sikker på at alle 1031 medlemmer ville syntes om noget respons på denne skrivelse
Hertil kommer alle dem, der kigger forbi, som IKKE er medlemmer.

Det kan jo blive til RIGTIG MANGE STEMMER, man kan gå glip af, når "gæster" også læser, hvor hæsligt man behandler syge mennesker i dagens såkaldte velfærdssamfund.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48
Hvor mange timer sysse Spørgsmål ang fleksjob 6 24-11-2007 17:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension