K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2013, 14:12   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Møde overstået med rehab team

Så har jeg idag været til møde i rehab team.
Jeg var meget nervøs, og der var mange mennesker.

De var særdeles søde og venlige, havde læst min sag godt og forstod mine problemer.
Jeg er 34 år og har add, ocd, ptsd og angst. Har derudover en søn på 7 med diagnose.
Mødet tog omkring 40 min. Jeg havde taget min bostøtte med.

Vi snakkede stille og roligt, de havdde nogle spørgsmål om min hverdag og hvilke tiltag jeg selv følte kunne bruges. De havde samtidig indhentet min søns sag. Jeg forklarede dem, at det var hårdt for mig, at min søns skole har svært ved at give ham den tid, som han har brug for. Dette giver en del udfordringer i skole og når han kommer hjem. Jeg forklarede også, at jeg vidste at det var skolen selv, som skulle administrere deres økonomi, og skolen selv, som skulle skaffe støtte osv. Men siden min dreng ikke er den hårdest ramt af børnene, så må skolen selvfølgelig tage de sværeste tilfælde først.

Lægekonsulenten som var med udtalte, at hun ikke mente, at min tilstand ville forbedres i fremtiden, men at alle (især under 40), skulle have et forløb. De oplyste alle om, at jeg skulle se et forløb som ro. Jeg skulle ikke tænke på arbejdsmarkedet i denne tid. Jeg skulle ikke tænke på at miste indtægt pga samlever. Jeg skulle bare have ro. Så jeg fik et forløn på 3 år, hvor jeg inden udløb af dette skal mødes med dette team igen.

Jeg fik bevilliget ressourceforløb på 3 år med dette indhold:

1) Det næste år vil der blive bevilliget ekstra støtte til min søn i hans klasse, arrangeret af kommune samt betalt af kommune. Skolens økonomi vil ikke blive berørt af dette. Møde om plan og iværksættelse af dette er allerede om 10 dage.
Begrundelse; det betyder meget for min tilstand at alt om familien er optimalt.

2) Kommunen vil guide og hjælpe mig med at søge gældsanering.

3) Min bostøtte kommer forsat som før.

4) HVIS jeg på et tidspunkt får kræfter og lyst til at komme i psykiatrisk fysioterapi (arbejde med krop og søvn), er dette bevilliget. Det er dog ikke et krav og de anbefalede, at jeg først begyndte at tænke på det efter 2 år.


Så var mødet slut. Det var en god oplevelse
Jeg har det bedre idag og er meget glad over resultatet.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 14:17   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det var dog et positivt forløb.. og guld værd at det tilmed betyder at din søn også får ekstra støtte..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 14:23   #3
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Stort tilykke

Hvor er det dejligt for dig, at du nu får ro omkring din egen og din søns situation.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 14:27   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære ladytass
Tak for at du ville dele din positive oplevelse fra mødet i dag.
Håber det giver dig og din familie en tiltrængt ro i hverdagen og for fremtiden.
Kærlig hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 19:39   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dejligt og befriende..

Kære Ladytass

... at du føler dig godt behandlet og er glad for din situation og fremtid.

Jeg bemærker at du nævner:

" HVIS jeg på et tidspunkt får kræfter og lyst til at komme i psykiatrisk fysioterapi (arbejde med krop og søvn), er dette bevilliget. Det er dog ikke et krav og de anbefalede, at jeg først begyndte at tænke på det efter 2 år."

Lyder spændende og da jeg har stor interesse i reglerne om optræning og de regler der er forbundet med det har jeg brug for din hjælp.

Det tilbud om psykiatrisk fysioterapi har du fået fortalt om det er vederlagsfri eller skal du selv betale de 60%, som er det normale?

Håber du har overskud til at svare mig.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 19:53   #6
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
super

Tillykke. det er super godt. Ønsker det bedste for dig og din familie i fremtiden.

Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 20:05   #7
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hej Peter

Psykiatrisk fysioterapi er en del af daghuset i den ny hvori jeg bor. Den psykiatriske fysioterapi er altid gratis ligesom angstklinik fx. Det er noget man få bevilliget via sin sagsbehandler. Man behøver ikke have været i rehab team for at komme derned. Jeg har fået det tilbudt før nemlig. Det bruges også meget til borgere med uro i kroppen. Her kan man så lære at afspænde kroppen og få kontakt til de forskellige muskelgrupper.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 20:08   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for svar Ladytass.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 07:03   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Wauw, hvor er det dog rart, at læse om så positivt et møde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 20:26   #10
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Tillykke :-)
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
møde i rehab.team ene Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 30-09-2013 17:19
fastholdelseskonsulent/rehab. team.... ene Spørgsmål ang fleksjob 1 29-08-2013 15:40
Tid mellem rehab team og afgørelse jassie Alt det andet 8 11-07-2013 12:55
Rehab. Team - Psykolog, Undslippe??? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-06-2013 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension