K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 10:29   #1
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Rehab. team

Jeg vil gerne høre, hvornår man kan forvente, at ens sag kommer i rehab. team ja for mig virker det helt forkert at skrive rehab., da jeg tænker på et afrusningscenter.

Er det kun når ens sag er ved at udløbe f.eks. mht. til varighedsbegrænsning af sygedagpenge eller. Var nemlig til møde igår, og fik af vide at der skal meget til før ens sag kommer op i det team, fordi sagsbehandler og en faglig koordinator bestemmer hele vejen igennem i vores kommune.

Tænker bare hvor langt man skal være i sin sag, eller måske hvad der skal ligge i sagen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 10:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej man kommer ikke nødvendigvis til et rehab team alene fordi varighedsbegrænsningen af sygedagpengene træder i kraft...

Det er kun i sager om fleksjob, ressourceforløb og førtidspension hvor man indtil videre bruger de teams...så vidt jeg har forstået det...

Der er snakket om at sygedagpenge reglerne skal ændres....så varighedsbegrænsning allerede kommer efter 26 uger....og der vil de så have alle der ikke kan forlænges efter de alm forlængelses regler.....i et ressourceforløb og dermed igennem et rehab team....men det er indtil videre kun et forslag...og ikke noget der er gældende...

Så det er svært at sige hvor langt man skal være i sin sag....men når man kun skal til det rehab team ved fleksjob, ressourceforløb og førtidspension....ja så skal der ligge noget dokumentation på at man er varig syg og har en meget begrænset arbejdsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 10:59   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja jeg har jo os en del liggende i min sag efter 4 år, men åbenbart ikke nok. En hård og opslidende kamp. Min egen læge har forespurgt kommunen om det ikke var på tide at få samling på min tilstand, da der foreligger psykisk såvel som fysiske diagnoser.

Det ønsker de så ikke på nuværende tidspunkt, så er man bombet tilbage igen, har forespurgt om en læ265 nææ nej da. Ifølge kommunen læger tiden alle sår og ja jeg bliver da selvfølgelig rask med 4 kroniske sygdomme, not.

Man skulle tro det kostede penge at få sin sag for det team. Jeg kan bare ikke se hvordan kontorfolk skulle kunne vurdere nye lægepapir idag når ens sag ikke skal til lægeskøn ved lægekonsulenten.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:06   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm hvordan det....de bruger da stadig lægekonsulenter....bare ikke når det drejer sig om fleksjob, ressourceforløb og førtidspension...

Så dine lægepapirer skal stadig forbi lægekonsulenten...

Har du da fået at vide at de ikke skal det....

Måske en ide at prøve at skrive til dem for at høre hvordan de vurdere dine lægepapirer...så du har det på skrift...

Der var en tråd her den anden dag om at de stadig ansætter nye lægekonsulenter i kommunerne....så de bruges stadig....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:15   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
ja hmm, fik kun af vide at min sag skulle drøftes med en faglig koordinator når de havde fået status attest fra OUH - og at jeg igen skulle i arbejdsprøvning.

Egen læge har osse fortalt at vores lægekonsulent længe er blevet fyret hvad han vidste.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 12:03   #6
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune. Men jeg skal til møde i rehab. team når min sag er blevet godkende af jobcenter ledelsen.
Inden jeg kom så langt var min sag forbi lægekonsulenten der lavede en sammenfatning af mine sygdomme og en konklussion på at min arbejdsevne var nedsat. Så her bruges de stadig.
Efter lægekonsulenten havde lavet sammenfatningen skulle jeg til egen læge og have lavet en Læ265 (tror jeg den hed) samt udfylde et skema sammen med sagsbehandler.
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 18:21   #7
Hvidkraemer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Hvidkraemer er ny på vejen
Jeg var til rehab møde i april, da jeg søgte fleksjob, der lagde de kun på vægt på lægekonsulentens 5 notater, de afviste journaler fra 5 rheumatologer og egen læge, og lægekonsulentens er ikke rheumatologer - underskriver sig hhv som sociallæge eller misbrugslæge Mogens Bagger. Så Rebild kommune bestemmer jo enevældigt, hvad der bliver brugt, og ved klage behandler de selv klagen. Man er bundet på hænder og føder.
Hvidkraemer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 00:35   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg vil gerne høre, hvornår man kan forvente, at ens sag kommer i rehab. team ja for mig virker det helt forkert at skrive rehab., da jeg tænker på et afrusningscenter.

Er det kun når ens sag er ved at udløbe f.eks. mht. til varighedsbegrænsning af sygedagpenge eller. Var nemlig til møde igår, og fik af vide at der skal meget til før ens sag kommer op i det team, fordi sagsbehandler og en faglig koordinator bestemmer hele vejen igennem i vores kommune.

Tænker bare hvor langt man skal være i sin sag, eller måske hvad der skal ligge i sagen.


Det kan du slet ikke forvente at du kommer, det er helt og holdent noget kommunen bestemmer åbenbart.
Jeg har selv lige været igennem en arbejdsprøvning der viste at jeg kunne arbejde 12 timer på 4 dage i ugen, min sag har varet 6 år og jeg har ikke mindre end 4 speciallæger der har skrevet at jeg er kronisk syg, det bliver aldrig bedre og at det med tiden faktisk nok kun bliver værre.
Alligevel vælger min kommune at afvise rehabiliteringsteam blankt og mener at jeg skal ud i en længerevarende praktikperiode (de nævnte 1 år ) for at se om de ikke kan få sneget mig op på 20 timer, for så kan de nemlig give mig sparket. Du skal se, jeg er nemlig dyr i drift, jeg er kun 27 år, så jeg er dyr i drift, så at få mig smidt ud af systemet er en kæmpe sejer for dem

Så du skal ikke regne med at du kommer ind hos rehabiliteringsteamet, for hvis kommunen ser andre muligheder i dig, for at få dig ud, så må de gerne det.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde overstået med rehab team ladytass Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 11-10-2013 20:26
møde i rehab.team ene Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 30-09-2013 17:19
fastholdelseskonsulent/rehab. team.... ene Spørgsmål ang fleksjob 1 29-08-2013 15:40
Tid mellem rehab team og afgørelse jassie Alt det andet 8 11-07-2013 12:55
Rehab. Team - Psykolog, Undslippe??? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-06-2013 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension