K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2013, 11:10   #1
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler

Jeg vil egentlig lige hører om nogen ved hvilke regler der gælder for hvor længe en sagsbehandler/socialrådgiver må være om at ringe tilbage ??

har nu i over 14 dage forsøgt at komme igennem og skrevet mails,lagt beskeder på telefonsvarer og der sker intet.

Hun sendte endda en mail hvori hun lovede at ringe igår. Men Intet er sket.

jeg har en mislykket praktik bag mig og venter på næste udspil.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 11:12   #2
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg havde samme problem med min tidligere sagsbehandler. Til sidst sendte jeg en mail til cheften, for at spørge hvad jeg skulle gøre. Også skete der noget.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 19:33   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skriv til den ansvarlige for den afdeling vedkommende arbejder i.
Skriv primært til lederen, og send mailen cc til medarbejderen, så står medarbejderen jo og skal forklare sig rimeligt når chefen dukker op.

I min kommune er vi nået så langt at jeg, ved den mindste slinger sender alt cc til borgerrådgiveren, det har så sent som idag tryllet materiale frem som rehabiliteringsteamet ikke umiddelbart syntes jeg behøvede at få.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 21:27   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Engang mailede jeg min sb med nogle spørgsmål, og da jeg ikke havde fået svar efter en uge sendte jeg en klage til jobcenterchefen.

Jobcenterchefen svarede ret hurtigt, at kommunen havde en svar frist på 14 dage.

Da der så var gået 15 dage, uden svar fra sb, skrev jeg en ny klage til jobcenterchefen, og fik hurtigt svar på mine spørgsmål fra sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 23:04   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Ring straks til afdelingslederen!
Det er alt for længe, at du har ventet!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2013, 23:16   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skriv til borgmesteren og mind vedkommende om at der snart er valg, og at det jo er ærgerligt at hans taburet skal vakle fordi en lille finke på et kontor ikke gider overholde reglerne... som borgmesteren jo personligt hæfter for, overholdes !

Vi lever i de par måneder hvor vinfor alvor kan presse politikkerne, ja egentlig bare for at få vores ret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 12:04   #7
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
jeg har heldigvis en privat rådgiver på sagen- det er bare så frustrerende ikke at vide noget som helst om hvad fremtiden bringer
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2013, 23:08   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jamen så må vi jo håbe at dem du betaler for at ordne din sag, så også gør det.

Har du undersøgt hvilken form for forsikring din rådgiver har, hvis det går galt og der sker "uheld" i sagen ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2013, 11:40   #9
minismandag
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Lokation: Faaborg/Midtfyn
Alder: 48
Indlæg: 41
Styrke: 13
minismandag er ny på vejen
jeg har 100% tillid til min rådgiver som opdatere mig HVER dag. har haft en anden som jeg ikke havde tillid til desværre.
Hun ringer op til 10 gange om dagen til min sagsbehandler og omstillingen, sender mails og der sker ikke en dyt så hvis der ikke er hul igennem i dag ,ligger der en klage på mandag.
minismandag er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Hjælp - kan ikke komme ind i sociale grupper Flex Hjælp til Forum Brug 1 12-09-2010 13:44
jeg må ikke komme iud til virksomhed og får ingen sygedagpenge lillesine Spørgsmål ang fleksjob 5 27-08-2009 06:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension