K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2007, 13:18   #1
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Desperat!

Jeg har lige noget jeg skal af med! Er sikker på, at det er tilladt at bitche herinde - ihvertfald er det dét jeg trænger til...

Jeg er efterhånden desperat efter at få en afgørelse på min sag - og alligevel kan jeg læse herinde, at jeg er én af de få, som har siddet fast i systemet i under 5år. Hvad er det for noget?? Hvordan kan de kalde vores samfund for VELFÆRDSSAMFUND, når syge - som vel at mærke UFRIVILLIGT - bliver mere og mere syge i systemet!? Jeg har lige læst mig til, at kommunerne rent faktisk skal HJÆLPE de syge tilbage til et værdigt liv....!!? Og alligevel bliver man (vi) placeret i ingenmandsland, trukket igennem diverse arbejdsprøvninger, som i mange tilfælde blot gør os endnu mere syge med psykiske problemer til følge.

Kommunerne dunker os oveni hovedet med, at vi er for raske til at være sygemeldte.... (taler ud fra min egen sag) Men for H..... hvis vi havde et valg så situationen sikkert ganske anderledes ud.

Jeg ville ønske, at systemet kunne samle os op og bære os derhen hvor vi hører til - derhen hvor vi FØLER at der bliver taget hånd om os, taget hensyn til os, og hvor vi kunne leve det liv vi har krav på som mennesker.
Istedet for bliver vi sablet ned af deres mistro, vi bliver sat på venteposition (og venter og venter), det vi KAN må vi ikke (pga. reglerne) og livet smuldrer under vores fødder...

På et tidspunkt bliver det hele så uudholdeligt, at vores omgivelser end ikke kan støtte os mere. De forstår det heller ikke.

Af og til rejser vi os og finder de sidste ressourcer - og så skal vi gudhjælpemig bruge dem på at KÆMPE FOR VORES SAG!!

Hvad er deres mål?? At vi tager vores eget liv........?
Hvor langt skal vi ud før de HØRER os??
-Og vil det i det hele taget ske??

Jeg har søgt pension. Der er nu snart gået 8 mdr. End ikke en GRUND har de givet mig, på at de ikke kan overholde sagsbehandlingstiden på 3 mdr. FLOT...

Hvem klager man til? - Så det VIRKER?
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 13:24   #2
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
jeg ved desværre ikke hvem du klager til men sender da lige et kæmpe knus til dig og held og lykke med pensionen
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 16:06   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen velkomen til alle os andre desperate....

Nu vil jeg absolut ikke kalde det at bitche....

Det er vores grundlæggende rettigheder der ikke bliver overholdt....

Det er ikke OS det er galt med.....

Det hele kommer til at gå sådan her....når der sidder en masse politikere inde på christiansborg og ikke aner hvad der rører sig ude i samfundet...

Og skulle der endelig være nogen der har en ide om det....ja så har de ikke magten til at lave det om...

I dag kan samtlige kommuner gøre som det passer dem.....

Der er ikke nogen der kommer efter dem....

Der er ikke nogen sanktionsmuligheder i dag over for kommuner der ikke overholder loven....

Med andre ord.....de kan lave alle de fejl.....bevidste eller ej.....og der sker ikke en skid ved det....

I din egen sag...

Når man har søgt pension...skal kommunen jo selvfølgelig melde tilbage....hvorvidt de kan overholde tidsfristen...

Hvem klager man til...

Det kan man kun gøre til borgmesteren.....da det er sagsbehandlingen som det drejer sig om...

Hjælper det....

Tja...det kommer i den grad an på borgmesteren i den pågældende kommune...

Man kan starte med at klage til borgmesteren....og hjælper det ikke....ja så må man til at begynde at søge aktindsigt....optage alle møder på båndoptager...(husk at lade være med at spørge om du må optage mødet...du skal bare gøre det...og jo...det er lovligt ifølge straffeloven § 263, stk.1, nr.3 http://www.themis.dk/synopsis/docs/L...en_kap_27.html)

Ved ansøgning om aktindsigt....så husk at man skal have den inden for 10 dage....og ellers kan man klage til ankestyrelsen over det......og der er ikke nogen tidsfrist for hvornår man skal have klaget inden....

Man kan begynde at fortælle alle steder....i diverse forums.....om sin kommune....om hvordan de behandler deres borgere...(husk at fortælle eller skrive til dem hvor du skriver om dem)

Man kan være opmærksom på om der bliver lavet afgørelser der er ulovlige.....(for så kan man jo klage til ankestyrelsen)

Man skal hele tiden sørge for at ens ressourceprofil er helt opdateret...

Mange afgørelser som træffes ud fra ens ressourceprofil er direkte ulovlige....hvis ikke du selv har godkendt og haft ressourceprofilen til gennemlæsning.....

Man kan håbe på at det går op for alle politikere....at der skal være sanktionsmuligheder over for kommuner der begår ulovligheder....

Håber at du kan bruge lidt af det.....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 18:16   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Og lige et ekstra godt råd:
Sæt dig rigtig godt ind i lovgivningen, så du kender alle spilleregler, for så kan du hurtigere reagerer på alle urettigheder de er blevet begået / de som vil komme.
Brug alle de gode link her på K10 og søg også støtte her, hvor vi er mange der kæmper/har kæmpet.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 18:25   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Velkommen til!

Nu ved jeg desværre ikke, hvor du bor, men vil man klage over en eller anden sag i Københavns Kommune så kig ind her hvordan:

http://www3.kk.dk/klage.aspx

Nogen gange kan man godt lige ringe til sagsbehandleren og høre, om de overhovedet HAR fået den eller om, hvor langt de er henne i sagen.... Men kan da godt forstå, det er møgirriterende, at der skal gå så lang tid...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 20:02   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Man skal åbenbart køres helt ned ihvertfald...
Jeg har fået ny sagsbehandler igen - d.8. i løbet af min sygemelding. Hun lavede telefonisk opfølgning for et par uger siden, for at høre om jeg var blevet rask!!

Tak for jeres råd. Jeg forbereder endnu en klage til borgmesteren...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2007, 16:56   #7
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Grrrrrrrrr

.................................

Hvorfor er der ingen der stiller sig på barikaderne. er selv pissetræt af det her. jeg er under 25 og får 4000kr udbetalt!!! Kan ikke engang få buskort til mit praktiksted! Og jeg kan ikke cykle pga mine led!!!

Jeg bitcher hverdag kan jeg love dig!!!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2007, 17:34   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
Det lyder som om at din pensionsag ikke er gået igang, i og med du bliver indkaldt til opfølgningsmøde?
Har du dato for hvornår pensionsansøgning er indgivet(herunder en form for stempel)?
Efter klage til borgmester, skal/kan du klage hos ombudsmanden, han behandler sager om bla tidsfrister.
Har/er selv hele møllen igennem i Hillerød.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2007, 22:22   #9
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det driver mig til vanvid at gå og vente... Man bliver godt nok udsat for værre end jeg før har prøvet - og det siger ikke så lidt!!

Nej min pensionssag er ikke behandlet endnu. Søgte d.1. Feb og bad selv om et møde med henblik på opdatering af ressourceprofilen, som forøvrigt er to år gammel - var ikke klar over at jeg selv skulle opdatere den.
Mødet (i maj) blev aflyst pga. sygdom fra deres side... og så har jeg intet hørt siden. Stillede dernede med et brev fra min fagforening med en opfrodring til at give mig det møde - og det får jeg så i denne uge.

Har lige kigget diverse stakke af papirer igennem og det ser sørme ud til, at de har været kreative med mine journalnotater. Ihvertfald figurerer der intet mindre end 4 opfølgninger siden d.1. Feb, hvor de forøvrigt skriver, at der ikke længere skal følges op da jeg har søgt pension!

På den ene opfølgning (som skulle have foregået pr tlf) kategoriserer de mig pludselig som en 1'er. Ugen efter figurerer et personligt møde med mig med samme kategorisering og en måned senere har jeg tilsyneladende slet ikke selv deltaget men de har alligevel lavet opfølgning og sat mig tilbage som 3'er... Hva sker der for dem???

Jeg er så rasende og tæret af det system...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2007, 22:24   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det eneste jeg har skriftligt på, at jeg har søgt pension, er dét der står i mine journalnotater... (inkl. notater fra en meeeeget kreativ leder af sygedagpengeafdelingen). Men det er vist også nok til en klage...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Totalt desperat! miamaja At søge førtidspension 14 14-10-2010 08:44
Er desperat for nogle svar herinde.. hjælp mig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 27-07-2009 15:01
Modløs og desperat - lykkes det nogensinde?!! Tino Er det overhovdet til at få fleksjob? 9 27-11-2008 13:44
Når en politiker er desperat og helt ude i hampen! zuza Politik og Samfund 3 13-10-2007 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension