K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 16:20   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
førtidspension

Hej er der nogen der ved om der er noget der hedder midlertidig førtidspension, og hvis der er hvilken § er det og hvem kan få den?

Venligst Mai-Britt


Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 16:28   #2
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
§20 der kan den tages op igen.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 17:20   #3
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 17:37   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej


tak for det, min sagsbehandler sagde er det var der ikke noget der hed, men jeg syntes at det var der, så nu kan jeg også sende den § til hende ligesom § om forlængelse at sygedagpenge, det er da utroligt at vi meninge borger skal belære sagsbehandler om gælden regler og §, når det jo egentlige er dem der skal vejlede os det er da godt at der findes et sted som K1o, hvor vi kan hjælpe hinanden mod Kommunere som åbenbart ikke selv har styr på det.

Mai-Britt

Det skal mærkes at man lever.

ps er det en man selv søger eller er det sagsbehandleren der skal det, det er mere hvis ikke de vil forlænge min sygdagpenge. man skal jo være i forkøb.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 19:31   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu vil jeg altså lige sige at der er stor tvivl om den midlertidige førtispension, engang før sommer så jeg Lone Møller stå inde i folketinget og hævde at der ikke findes noget der hed midlertidig førtidspension, jeg skrev til hende og snakkede så med hende dagen efter , hun havde fået oplyst at der IKKE var noget der hed midlertidig førtidspension og det havde hun fået at vide af ministeriet så sent som dagen før....

Jeg hævder derimod at der findes noget der hedder midlertidig (da min egne kæreste er bevilliget en så sent som i marts og som skal tages op igen om fem år)

Lone Møller lovede at tjekke op på det og hun er vist så vidt vides i fuld gang men kan ikke komme med noget svar efter sommerferien (jeg formoder at det er folketingets ) nå men alt det står på så har jeg lige søgt lidt forskellige steder og en af de ting jeg fandt var den her

Der er ikke eksempler på, at der er tilkendt midlertidige pensioner. Dette vil være klart i strid
med betingelsen om, at arbejdsevnenedsættelsen skal være varig. Denne betingelse gælder, selv om
det kan besluttes, at sagen skal genoptages på et senere tidspunkt.


Dette læser jeg som om at man IKKE kan få en pension mens man feks bruger et par år eller fem til at komme sig efter alvorlig sygdom feks eller mens man ikke ved om en person kan komme sig eller ej (faktisk dybt godnat )

man kan læse hele teksten på side 31 på dette link

http://www.dsa.dk/Page_Pic/pdf/Praks...2006_12_41.pdf

jeg regner med at jeg også kontakter Lone Møller i næste uge for at se om hun har fundet ud af noget og så hun ikke glemmer at vi lever
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 00:21   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej.

Jeg ved der er mulighed for midlertidig førtidspension, det hedder bare ikke midlertidig, kan desværre ikke huske det.

men reglerne er de samme, det besluttes at sagen genoptages, på et senere tidspunkt.
men de fleste kommuner vælger, at det ikke eksistere.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 00:25   #7
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
gaxeergud
Bruger

ja du skriver det som de skrev i min tilkendelse af førtidspension... den der § 20,

men jeg ringede til min sagsbehandler og spurde om den så skulle tags op igen for de hade jo ikke skrevet noget om det i brevet datoer eller lingene, .. han sage at den aldrig skulle tags op igen min sag.

§ 16, de kan samtidig beslutte at den skal tags op igen på et senere fastsat tidspungt.. men det har de ikke gjort i mit tilfælde..
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:34   #8
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Mærkeligt.

Jeg fik at vide af mine sagsbehandlere, at der ikke var noget som hed midlertidig pension?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:49   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ifølge den undersøgelse den sociale ankestyrelse har lavet....http://www.dsa.dk/Page_Pic/pdf/Praks...2006_12_41.pdf på side 32 ca...

så kan man IKKE få en middlertidig førtidspension....se selv hvad de skriver her:

Citat:
Der er hjemmel til at fastsætte kontrol i lovens § 20, stk. 1, 2. punktum, hvorefter
kommunalbestyrelsen samtidig med tilkendelse af pension kan beslutte, at en sag
skal genoptages til vurdering på et senere tidspunkt.

Muligheden for at genoptage sagen på et senere tidspunkt medfører dog ikke, at
der kan tilkendes midlertidig pension.


Retten til førtidspension er betinget af, at
personens arbejdsevne er varigt nedsat, jf. pensionslovens § 16.

Men vi ved jo alle at kommunerne bruger dette som en midlertidig førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension