K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 13:25   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
støtte til behandling og medicin og transport

Jeg er sygemeldt, snart i 11 måneder pga en trafikulykke.
Modpartens forsikringsselskab har givet mig for 5 % i men, men min advokat syntes jeg skal have meget mere, så sagen er i arbejdsskadestyrelsen.
Forsikringsselskabet har nu sagt at de IKKE vil betale mere til mig i transport udgifter, behandling og medicin.

Mit spørgsmål kommer så her: kan jeg søge tilskud fra kommunen ?

jeg har fået lavet ressourceprofil og har sagt jeg gerne vil have afklaret nu hvor meget jeg kan klare og arbejde med, altså i en arbejdsprøvning.
Kan jeg også få kommunen til at henvise mig til et smerte team ??
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 14:50   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Smile

hej Marolle jeg ved det ikke , men prøv at ringe og spørge smerte team her , der står også under "henvisning" at men kan blive henvist af kommunen jeg håber du finder lindring på dine smerter ellers må du få en henvisning fra din læge.

http://www.smerteteam.dk/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 13:40   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg er sygemeldt, snart i 11 måneder pga en trafikulykke.
Modpartens forsikringsselskab har givet mig for 5 % i men, men min advokat syntes jeg skal have meget mere, så sagen er i arbejdsskadestyrelsen.
Forsikringsselskabet har nu sagt at de IKKE vil betale mere til mig i transport udgifter, behandling og medicin.

Mit spørgsmål kommer så her: kan jeg søge tilskud fra kommunen ?

jeg har fået lavet ressourceprofil og har sagt jeg gerne vil have afklaret nu hvor meget jeg kan klare og arbejde med, altså i en arbejdsprøvning.
Kan jeg også få kommunen til at henvise mig til et smerte team ??
Hej Marolle.

Jeg synes du skal spørger din sagsbehandler og evt. fagforening, om du kan søge tilskud.

Med hensyn til din forsikringssag, så lyder det til at du har fundet en god advokat. Forsikringsselskaber er nemlig forretninger, og hvis de kan slippe for at betale, så gør de det. De vil altid give et "tilbud" som er lavere end hvad man er berettigt til, det er i hvert fald mine erfaringer. Jeg gik fra ingenting, til 8 % og endte med 25 %, så du skal ikke give op.

Personligt fik jeg at vide, at kommunen ikke ville dække hverken behandlings, medicin eller transportudgifter. Så mit råd er: gem alle kvitteringer på dine udgifter og forsøg at få forsikringen til at betale. Jeg fik langt fra dækket mine udgifter af forsikringen, kun de penge jeg havde brugt på taxa til og fra hospitalet. Men det er da værd at prøve.

Held og lykke.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 10:33   #4
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
Hej Marolle, jeg kan ikke skrive en privat besked til dig, da du har for mange beskeder i din indbakke!.

Post kommotinelt syndrom betyder efterfølger af hjernerystelse.

Min sag er lidt kompleks eftersom jeg også har stress, angst og depression.

Kan du oplyse mig om din advokats navn og telefonnr?

mvh Jakob
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 12:07   #5
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
I og med du har fået 5 %, så betyder det jo at det er en varigt nedsat funktionsevne. Du kan således prøve at søge om dækning af nødvendige merudgifter jf. Servicelovens § 100 i kommunen.
De kan ikke dække behandlingsudgifter, men f.eks medicin og transport er ofte indeholdt i en bevilling. Søg på § 100 i forummet eller på nettet, så vil du få at se hvilken jungle dén paragraf er, men det kunne jo tænkes at være det du efterspurgte.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken økonomisk støtte får man mens man går til psykiater for behandling af PST? anonym1600 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 22-03-2011 20:30
Befordring, transport, behandling??? Nessa12 Alt det andet 3 06-02-2011 16:44
Hjælp/støtte til transport for senhjerneskadet fleksjob'er kimlar Spørgsmål ang fleksjob 11 05-11-2010 10:41
Støtte til behandling. lola44 Alt det andet 12 06-07-2010 21:31
TRANSPORT TIL BEHANDLING Lynge Dit og Dat 5 26-11-2008 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension