K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2013, 14:23   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
miste ftp

Først lige kort, kan man miste retten til sin førtidspension??

Hvad nu hvis ens nabo/bekendte, melder en til kommunen for at se for frisk ud? Ja det lyder tosset og måske ser jeg spøgelser, men kan man frygte at kommunen vil tage ens sag op igen, på baggrund af en nabo/bekendt der mener man ikke er berettiget til ftp og indgiver en anmeldelse ?

Naboen ser jo ikke smerterne dagen efter hvor man ligger på sofaen, og ingenting kan.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 14:31   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man kan frakendes retten, hvis erhvervet efter 01.01.2003, men der skal jo være belæg for en frakendelse. Hvad en nabo/bekendt kommer med, tror jeg absolut ikke du skal tage dig af. Men forstår godt, du kan bekymre dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 16:01   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Slap og og nyd livet....

Kære Tije

Læs denne tråd, så forstår du.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

Ud og nyde livet for fulde kraft, på de gode dage, helt uden hensyn til naboer og andre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 17:12   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal jo heldigvis ikke stå til ansvar overfor sine naboer i forhold til hvorfor man får pension og hvordan man har det.

Men så længe man ikke har fået det meget bedre ska har man jo også sit på det tørre overfor kommune, tanker jeg.

Men hvis man er på pension og kommunen får en indberetning kan det da godt være at de indhenter yderligere oplysninger hvis der eks. samtidig er registreret store lønindtægter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 12:43   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Tije

Læs denne tråd, så forstår du.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

Ud og nyde livet for fulde kraft, på de gode dage, helt uden hensyn til naboer og andre.

Hilsen Peter
Den link viser da slet ikke at man bare skal leve livet på fuld kraft, da folk sagtens kan anmelde en med foto.

Men til trådstarteren, så skal der stadig en hel del til en frakendelse.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 16:44   #6
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej Tije.

Det skal du ikke spekulere over, når folk mister sin førtidspension er det vel deres egen skyld, altså for det meste lov overtrædelse.

Hvis du lever efter reglerne og bare nyder din fred som du endeligt har fået til at passe din sygdom, ja så sker der ikke noget.

Så lad naboerne tænke hvad de vil og nyd din pensionist tilværelse

Mvh. Førtidsp.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 17:26   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nej det skal du ikke spekulere over men jeg kan da godt forstå at du blev betænkelig
man kan jo sagtens se frisk nok ud når man bare går der hjemme og gør rent/have arbejde i sit eget tempo men stadigvæk ik fungere på en arbejdsplads.
Nu er det så sådan at min nabo lige ved siden af mig er folkepensionist og vi snakker rigtig godt sammen min genbo på den anden side af mig er os førtidspensionist min veninde som bor lige overfor er os samt en jeg kender lidt længere nede af vejen er os pensionist sårhh jeg spekulerer ik så meget over det min nabo ovenfor mig snakker jeg aldrig med da han er meget strid og melder alt og alle hvis han kan komme afsted med det men han er så os pensionist og han ved så slet ikke at jeg er pensionist sårhh.
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 18:43   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Abraxus

Læs hvad der beskrives i tråden henvisninger, så opdager du, at der er nok oplysninger til at trådstarteren skal tage det roligt og nyde livet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 21:32   #9
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg tænker også tit om næste skridt er at kommunerne overvåger alle kontanthjælpsmodtagere og syge og førtidspensionister med en chip i armen så de kan tjekke os i hoved og Øv for at se om vi kan for meget så de kan bonge os......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 00:10   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu findes der altså også mange førtidspensionister som ser ganske friske ud....det er jo ikke noget du kan bedømme på udseendet....

Selv folk der knokler i haven...tja....det kan jo være at de har fået deres pension af psykiske årsager....så de dermed godt kan gøre alle de ting som en der er fysisk syg ikke kan....

Så jeg tror ikke man skal gå rundt og være bange...og skulle en kommune endelig reagere....husk lige at de har hamrende travlt i forvejen....ja så vil de måske kunne oppe sig til at indhente en lægeattest....for at se om der skulle være forandringer til det bedre der....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan man miste ledighedsydelsen pierre Spørgsmål ang fleksjob 5 05-02-2013 18:14
Fleksjob, vil jeg så miste alt? Hmmm Spørgsmål ang fleksjob 11 28-04-2012 15:46
kan jeg miste ledighedsydelse kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 94 12-01-2012 15:00
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Vil jeg miste penge ? bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-12-2008 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension