K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2007, 14:29   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
udsigt til stop af sygedagpenge

Hej


jeg ville spørge om det er rigtig at man ikke kan få forlænget sine sygedagpenge, fordi der hele tiden sker nye ting i forbindelse med ens sygdom og da jeg ikke er afklaret, hos de forskellige speciellæger som jeg har været hos, der forligger i forvejene en diagnose på slidegigt og protiosioner i lænderyg og med varige behov for skåne hensyn, i ryg hoft og knæ, problemet er at jeg har så mange smerter og jeg så lige for 3 uger siden igen fik et lændehold, som lag mig på langs og hvor jeg ikke kunne noget som helst, ifølge min sagsbehandler kan jeg risiker at den 31 dec, så lukker de for sygedagpengene, da man ikke kan forlænge den fordi at man ikke kan se om der er udsigt til bedring, jeg har ikke været i arbejdsprøvning eller vurderinge det var elleres det som hun havde arbejdet på at jeg skulle, men nu siger hun at hun ikke ved hvad hun skal gøre ved mig, Jeg har også gennemgået et operation for celleforandring i underlivet og har lige været til 3 mdr.kontrol som desværre igen viste celleforandring og jeg står for endnu en nye operation, skal i næste uge til neurolog fordi de måske mener at der er noget galt i nervebanerne, ryger man så i det sorte hul fordi man ikke er afklaret, der er lavet en resourcce profil, i juni , men ikke med det nye, jeg har igennem hele mit sygeforløb selv sørget for at få min sygeforsikringe til at betale for at jeg kunne kommer hurtiger til de undersøgelser jeg har været til, jeg går hos min reumatolog og det er ham der har sendt mig vidre til neurolog,

Jeg har hele tiden skrevet til kommune når der var noget nyt og sendt erklæringer til dem fra hospitaler osv. Kan ikke forstå at jeg så skal havne i det sorte hul Kontanthjælp som jeg ikke kan få da jeg er gift,

måske der er ved at ske en fejl fra kommune så hvis nogen kunne hjælpe SÅ HJÆLP

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 14:55   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Maj-britt

Mon ikke du hører ind under den nye regel om at sygemelding kan forlænges op til 3 år...prøv lige at få undersøgt det..jeg kan ikke forstå din sagsbehandler ikke har gjort noget endnu ???

Fra DSI..

Informationspapir om sygedagpengeområdet

Dette papir har til formål at give dig en kort introduktion til sygedagpengeområdet og fortælle kort om de nuværende regler for sygedagpenge og de kommende ændringer.

Kort om sygedagpenge

Du kan få udbetalt sygedagpenge, hvis du på grund af sygdom eller tilskadekomst er helt eller delvist uarbejdsdygtig. For at vurdere, om du er arbejdsdygtig eller ej, tager kommunen udgangspunkt i dét arbejde, du udførte, før du meldte dig syg. Sygedagpengene ophører helt eller delvis den dag, hvor du helt eller delvist kan genoptage et arbejde.

Det er kommunen, der administrer udbetalingen af sygedagpenge og står for opfølgningen. Både som privatansat og offentligt ansat lønmodtager har du, frem til 31. marts 2007, ret til sygedagpenge fra din arbejdsgiver i de første 14 dage af sygdomsperioden. Har du ikke ret til fuld løn under sygdom, udbetaler kommunen sygedagpenge efter de to første 14 dage (frem til 31. marts 2007).

Delvis sygemelding
Du kan være delvis uarbejdsdygtig på grund af sygdom, når det skønnes, at du kun kan udføre dit arbejde delvis. Det kan være, hvis du har flere jobs. Du kan godt blive erklæret uarbejdsdygtig i forhold til ét arbejde - og arbejdsdygtig i forhold til et andet. Vurderingen varierer i forhold til arbejdets karakter.

Du kan også få en delvis sygemelding, og dermed nedsatte sygedagpenge, hvis du har fået to eller flere ambulante behandlinger, der har betydet delvist fravær fra dit arbejdet. De ambulante behandlinger skal være foreskrevet af læge eller tandlæge, og fraværet skal være på mindst fire timer pr. uge (inklusiv vente- og transporttid).

Kronisk sygdom - § 56 aftale
Du har mulighed for at indgå en § 56-aftale[1], hvis du har en kronisk sygdom, der medfører øget sygdomsfravær på minimum 10 dage om året. En § 56-aftale betyder, at både private og offentlige arbejdsgivere bliver fritaget for at betale sygedagpenge, når du er sygemeldt på grund af din kroniske sygdom. Dette gælder fra den første sygedag.

Sygedagpengeopfølgning
Kommunen skal i sygedagpengesager løbende tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og den sygemeldtes behov og forudsætninger.

Formålet med opfølgningsforløbet er at sikre, at flest mulige fastholdes i arbejde og undgår at blive udstødt fra arbejdsmarkedet, og at den enkeltes sygefraværsperiode gøres så kort som muligt.

Gradvis tilbagevenden til arbejdspladsen
Kommunen skal, som led i at arbejdsfastholde dig, fremme gradvis tilbagevenden til arbejdspladsen og understøtte, at du har kontakt med arbejdspladsen under dit sygeforløb. Som udgangspunkt besluttes gradvis tilbagevenden i enighed mellem kommunen, virksomheden og dig.

Hvor lang tid varer sygedagpengene?

Sygedagpenge er som udgangspunkt en midlertidig forsørgelse, og derfor stopper udbetalingen, når du har modtaget sygedagpenge 52 uger inden for de seneste 18 måneder. Dette kaldes også for varighedsbegrænsningen.

Udbetalingen af sygedagpenge kan dog med den nye sygedagpengelovgivning (se nedenfor) forlænges i op til 3 år, hvis én af disse betingelser er opfyldt:

* Der er brug for afklarende aktiviteter med henblik på at vurdere arbejdsevnen.
* Du er under eller venter på lægebehandling, der må antages inden for en kortere tid at gøre dig arbejdsdygtig.
* Du lider af en alvorlig sygdom, der kræver langvarig behandling.
* Der er stor sandsynlighed for, at du skal arbejdsprøves eller revalideres.
* Der rejses en sag om arbejdsskade.
* Der er påbegyndt en sag om førtidspension.
* Der foreligger ganske særlige omstændigheder (fx en uhelbredelig sygdom).


er du i fagforening så få hjælp der ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 14:58   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
mere her..

http://www.sygeguide.dk/

Ophør af sygedagpenge

Før dagpenge kan ophøre pga. varighedsbegrænsningen, skal kommuen foretage en vurdering efter arbejdsevnemetoden

Man skal vurdere om du er berretiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Fakta:

* Sygedagpenge udbetales, når du selv er syg og slet ikke kan arbejde.
* Oplysningsskema skal returneres til kommunen inden 8 dage. Ved senere aflevering kan dagpengene blive standset.
* Hvis du kan arbejde lidt, mens du er syg, kan du få nedsatte dagpenge.
* Dagpengene kan også ophøre, hvis du ikke tager imod tilbud om lægelig behandling, hvis du forhaler helbredelsen, eller hvis du ikke deltager i kommunens opfølgningssamtaler.
* Efter 54 ugers sygdom kan dagpengene kun forlænges, når bestemte kriterier er opfyldt. Læs mere her

Gode råd:

* Senest 2 uger inden dagpengene ophører, skal din sagsbehandler vurdere, hvordan du kommer tilbage til arbejdsmarkedet. Ifølge Retssikkerhedsloven skal din arbejdsplads, din læge og din faglige organisation inddrages.
* Hvis kommunen stopper udbetalingen af sygedagpenge, har du altid krav på at få en begrundelse. Begrundelsen skal indeholde en vejledning om, hvordan du kan klage over afgørelsen.
* Inden kommunen træffer sin afgørelse, skal du selv høres, og du skal have indsigt i dine egne papirer og din sag.
* Hvis du ikke kan genoptage arbejdet eller som ledig ikke står fuldt til rådighed i a-kassen, skal du kontakte din tillidsrepræsentant eller din fagforening snarest muligt.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 15:00   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
´

Hej Stella

Tak For Dit Svar, Det Kan Jeg Bruge , Jeg Er Desværre Ikke I Fagforeningen, Men Måske Jeg Skal Kontakte En Advokat Eller Prøver At Ringe Dsi, Jeg Er Også Medlem Af Gigtforeningen Så Måske De Kan Hjælpe Mig, Elleres Tak For Det

Mai-britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 15:04   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
du er under eller venter på lægebehandling, som vil genskabe din evne til at arbejde inden for to gange 52 uger


med denne regel kan du få forlænget sygefdagpenge op til to år...

Held og lykke med det og hold os informeret om forløbet hvis du vil og har brug for hjælp
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 15:05   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
´

Hej Stella

Tak For Dit Svar, Det Kan Jeg Bruge , Jeg Er Desværre Ikke I Fagforeningen, Men Måske Jeg Skal Kontakte En Advokat Eller Prøver At Ringe Dsi, Jeg Er Også Medlem Af Gigtforeningen Så Måske De Kan Hjælpe Mig, Elleres Tak For Det

Mai-britt

ja ring også til De uvildig handicap konsulenter

DUHK...de er meget søde og behjælpelige...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 15:40   #7
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Stella

Jeg sætter det helt stor skyts ind i mod kommune de skal ikke få lov til at slippe så let.

og Tak igen
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 22:39   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
kontanthælp

kan man ikke få kontanthjælp hvis man er gift........endnu en grund til at være singel nej spøg til side-det er da grotesk hvis det passer......?
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 08:27   #9
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
kan man ikke få kontanthjælp hvis man er gift........endnu en grund til at være singel nej spøg til side-det er da grotesk hvis det passer......?
Jo - men den ene ægtefælle er forsørgerpligtig overfor den anden. Dvs. ægtefællens indtægt modregnes, så er den tilstrækkelig høj, får du ikke, men er den lav får du.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 09:35   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja og det er så kun ind til 300 timers reglen indhenter jer (2 år )


MEN husk 300 timers reglen gælder ikke for fleksvisitert på kontanthjælp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge før 1 år! BettyBoop82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 15-10-2012 18:54
stop af sygedagpenge miki35 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 08-10-2012 00:04
stop af sygedagpenge dididar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 00:24
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension