K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2013, 06:27   #1
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
overgang til ny pension

hej, jeg mener at vi "gamle" FP skal have besked fra udbetaling danmark om vi vil overgå til den nye pension og at vi skal modtage brevet inden 1 juni? jeg har intet hørt, og ved ikke hvilke konsekvenser det kan få for mig?
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 06:33   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis man er på højeste førtidspension, så kan det generelt ikke betale sig at skifte.

Det sikreste er at nærlæse alle papirerne du modtager og så sidde med lommeregneren.

Alternativt kan man henvende sig til egen kommune som så SKAL lave en beregning for dig/jer...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 10:27   #3
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
så kom brevet jo, vejledningen er som sådan udmærket, og da jeg pt. får mellemst FP ser det da ikke ud til at det kan betale sig at skifte, helbredstillægget bortfalder og boligstøtten bliver nedsat med Kr. 1480, selv om jeg kun har udgifter til diabetes type 2 medicin og fodterapeut så er det jo også nok for en FP. Jeg mener også at "mimrekortet" bliver inddraget? og er der fuld TV licens? det står der vist ikke noget om.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 12:33   #4
kimsen
Ved at vænne sig til K10
 
kimsens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
kimsen er ny på vejen
Citat:
helbredstillægget bortfalder
Citat:
og boligstøtten bliver nedsat med Kr. 1480
Hvor finder du de oplysninger, ?

har lige fået samme tvivlsomme 'tilbud',
kimsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 13:43   #5
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
www.borger.dk/omvalg, klik på "se min beregning" klik på "du skal først logge ind her", og log på med dit Nem Id, klik på "Start", klik på "vis beregning".
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 16:46   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal også være meget opmærksom på at man mister den garantiordning for at man kan forsøge sig med arbejde og altid kunne få sin pension tilbage....

Den garantiordning mister man hvis man skifter til ny ordning...http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...idspension.pdf

Kommunen eller udbetaling Danmark SKAL tage et møde med jer så de kan vejlede jer ud fra den situation som i står i nu....så det kan man altid bede om....

Man kan kun hoppe over på den nye ordning fra d. 1 juni og frem til d. 31 december...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 17:03   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bo m Se meddelelser
så kom brevet jo, vejledningen er som sådan udmærket, og da jeg pt. får mellemst FP ser det da ikke ud til at det kan betale sig at skifte, helbredstillægget bortfalder og boligstøtten bliver nedsat med Kr. 1480, selv om jeg kun har udgifter til diabetes type 2 medicin og fodterapeut så er det jo også nok for en FP. Jeg mener også at "mimrekortet" bliver inddraget? og er der fuld TV licens? det står der vist ikke noget om.
Os på nye ordning betaler fuld licens som alle andre, så dér ligger der også et minus på din konto.....

Mimrekortet har vi dog.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:39   #8
Kaplan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kaplan er ny på vejen
Post

Har lige fået lavet min beregning , og med et minus på 1075kr /mdl i forhold til gammel ordning ,siger jeg nej tak til tilbudet.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  beregn.jpg
Visninger: 573
Størrelse:  70,8 Kb
ID: 422  
Kaplan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 19:44   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det ser ikke rigtigt ud til at kunne svare sig @Kaplan....

Samtidig har du også stadig den garantiordning på den gamle ordning så du evt kan jobbe når du føler du kan....og altid vide at du kan få din førtidspension tilbage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 20:02   #10
Kaplan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kaplan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det ser ikke rigtigt ud til at kunne svare sig @Kaplan....

Samtidig har du også stadig den garantiordning på den gamle ordning så du evt kan jobbe når du føler du kan....og altid vide at du kan få din førtidspension tilbage...
Ja du har ret med hensyn til garantiordningen, det er en vigtig ting.
Det man kan frygte er selvfølgelig ,om vi på den gamle ordning, kan blive ved med at forvente, at få den relative høje boligstøtte , eller om diverse politikere på et eller andet tidspunkt, ser en nem besparelse der..
Kaplan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overgang til ny pension og bo i udlandet HenrikP Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 17 29-05-2013 11:35
Brøk FTP overgang til alm.pension lund70 Alt det andet 9 23-06-2011 17:28
ydelses overgang heiditogjoey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 15-04-2011 09:14
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension