K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2007, 20:19   #1
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Dit og Dat. EQ-Consult

Undskyld det er lidt langt

Jeg var meget spændt det nye forløb, de møder jeg havde været til, lød det som om, det var det der skulle til for at jeg kunne få et fleksjob. EQ-Consult (EQ) ville køre et individuelt forløb med de folk der var med i forløbet, man ville komme til en samtale hvor man skulle fortælle om sig selv og hvad man skulle have hjælp til. Altså ville de skraldersy forløbet til den enkelte person.

Men sådanne var det ikke.

Jeg skulle møde fra 8.30 ti 12.00. Undervisningen hvis man da kan kalde det for det, startede altid mellem kl 9.00 og 9.30. og så div kaffe pauser, så effiktiviteten var meget lille. I alt fritiden drak jeg masser af te og hjalp dem som havde peoblemer med at bruge computeren.
EQ kom med stillingsopslag vi skulle søge, men dem jeg fik var på enten 37 timer eller 8 timer i træk. (jeg er godkendt til 15 timer), når man så sagde det til dem blev de sure. Efter 2 uger blev der spurgt om, ER DER NOGLE DER FØLER D SPILLER TIDEN. Jeg markerede mig og fortale at det gjorde jeg. Enden på dette blev at EQ ville sætte turbo på min sag. Det skete aldrig.2 uger efter lovede de igen at sætte turbo på.....Igen intet.

Så skulle vi læse historier og diskutere dem på klassen. Hvad er der noget jeg ikke har forstået, er det et danskkursus jeg er på. Hvad har det med at finde fleksjob at gøre, det er et led i forløbet.

Bagefter skulle vi lave gruppearbejde om kost og motion. Igen spurgte jeg hvad det havde med at finde job at gøre og hvor nåd det indivituelle forløb startede for nu havde jeg gået der i 3½ uge. Jeg fik af vide at gruppearbejdet var indivituelt. Så bad jeg om at de skulle ringe til et firma som manglede medarbejder.Det vidste sig så at hende som skulle ringe havde været ansat i firmaet i 15 år, yes tænkte jeg. Da jeg så bad hende om ringe igen for at høre om de kunne bruge mig, sagde hun det skal jeg nok, men det skete aldrig. Da jeg spurgte hende om hvorfor hun ikke havde gjordt det, var svarret, hun skulle lige snakke med min lære først. Jeg gik til chefen spurgte ham hvorfor de bremsede for mig, sagde han at han ville få hende til at ringeog vi blev enige om at han ville kontakte kommunen med henblik på at jeg kunne stoppe på forløbet......Dagen efter blev jeg indkaldt til møde med min lære, hun havde skrevet et brev til kommunen (jammerbugt) hvor hun bla. skreve: JEG MODARBEJDE OG VAR IKKE SOCIAL NOK OG SØGTE IKKE DE STILLINGER DE KOM MED. Så jeg skulle stoppe med det samme. Chefen havde skrevet et brev også hvor han er mere posiktiv.

Ringede til kommunen og jeg fortalte hvad der var sket. Jeg ville bllive indkaldt til møde, og at de ikke ville tage min ledighedsydelse fra mig.

Så nu venter jeg på kommunen.

Jeg har skrevet et brev til kommunen om forløbet og har et par gode trumf i ærmet som de ikke ved noget om. (det er man jo nød til)
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 21:48   #2
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Dit forløb minder meget om en jeg kender, som også skulle starte på et kursusforløb, der var outsourced til noget Consult-halløj.

Da de mødte op første dag, var der ingen til at modtage dem. Kun et lille stykke papir på en dør, fortalte, det var der, de skulle være.

Da de endelig blev lukket ind, var der ingen stole og borde. Dette ville komme i løbet af 1-2 uger. Der var computere der, men ingen netadgang. Dette ville der komme i løbet af 3-4 uger.

Så er det man spør, hvorfor indkalde folk, hvis stedet slet ikke er færdigt endnu?

Dette var også et jobsøgningskursus, mange af dem fleksere på ledighedsydelse, som nok slet ikke kan finde noget på nettet?

Hvorfor bruge så mange uger, på så lidt - det lugter af opbevaring/aktivering på en ret ufed måde.

Min veninde gjorde som du: fik sagt fra og sagde flere gange, når noget var irellevant. Til sidst stoppede hun, jeg mener ikke hendes ryg kunne holde til at sidde på en taburet, indtil de gode stole kom.

Godt med dine trumfer, det er vist også nødvendigt
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 11:35   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvorfor bruge så mange uger, på så lidt - det lugter af opbevaring/aktivering på en ret ufed måde
citat slut

Det er det også...

Det er utroligt så mange penge og tid der bliver brugt på tvivlsomme projekter...jeg hørte om et projekt i dag hvor lederen bor i Thailand...

Og så truer de jo bare med at de jo kan ringe til din sagsbehandler og sige du ikke er samarbejds venlig hvis du kritiserer det mindste stedet.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogle der kender EQ-Consult Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 26-04-2009 14:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension