K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 23:22   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Så lige Ricky på Tv Nord

Ricky var på tv2nord her i aften angående de øgede mængder af sager der kræver privat socialrådgiver

du kan sikkert gense det på tv2nord hvis du ikke så indslaget
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 09:03   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Der kommer nok en som kan ligge et link ind her...
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 10:22   #3
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Indslaget var også i TV2-nyhederne og linket er her:

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/61516132/
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 10:51   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har overveget at betale for at få en opdateret profil der er til at læse og forstå for de fleste,nu hvor jeg de sidste par gange er landet på 12½ time med forværret smerter og og en arbejdsevnen der vuders til 10timer da der er mange hensyn der skal tages nedsat tempo mv.og det har ikke været noget der liner job jeg har været ude i.

Det ville sikkert ikke ende i en pension men måske kunne den så skrives sådanne at jeg ikke skulle prædses hver gang mit helbred kan ikke tage det mere,jeg får stress symtomer og går helt i baglås,lige så snart en ny afprøvning starter og fysisk tager det 4-6 måndre at komme over den.

Så for tiden har jeg det af H til.er i gang med nr ? ledig flexer på 9 år.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 16:29   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja uhyggeligt, folk skal ud og betale tusindvis af kroner for at få ret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De handler da ikke engang om at få ret, det handler vel grundlæggende om, at man ikke engang bliver HØRT....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:28   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo ikke engang kun det at det hele er blevet så skide indviklet som hun siger i indslaget....

Det er også fordi der skal spares penge....og det er jo nok grunden til at man ikke opdatere ressourceprofiler og sender folk der ikke kan i arbejdsprøvninger...som kan skade dem på helbredet for livstid...ikke giver folk en førtidspension selv om de er berettiget til det...

Og så er det sørgeligste sg at folk ser sig nødsaget til at betale i dyre domme for at få hjælp...

Når nu tingene er som de er...ja så er det selvfølgelig fint nok at dem der har pengene har muligheden for at hyre hjælp....

Men hvad med alle dem som ikke har de penge til en rådgiver....de er på r*ven...og hengivet til et system der kun tænker økonomisk og som egentligt ikke er bange for at skade folk på livstid....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 23:23   #8
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Ja, det er rigtigt !

Hvad med os der ikke har mulighed for at hyre en privat rådgiver da vi f.eks ikke kan finansiere det på nogen måde.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:42   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Ja, det er rigtigt !

Hvad med os der ikke har mulighed for at hyre en privat rådgiver da vi f.eks ikke kan finansiere det på nogen måde.
Der er nok ikke andet at gøre end at bombardere teknokraterne (hvad de nu hedder lige for tiden i den nuværende siddende regering på Christiansborg ) med personlige eksempler , og vise dem hvordan borgeren modanrettet systemet der skulle fungere til borgerens fordel har spillet total fallit når det betragtes fra jordhøjde.

Man kunne også med den smule overskud alle alligevel har for at overleve, opsøge de folkevalgte i kommunerne, selv om de kommer fra andre partier end ens egen overbevisning , og vise i form af aktindsigt af ens sag hvordan systemet fungerer i netop den kommune man er borger i, og hvordan det hele handler om at der skal spares på kommunernes budget , i stedet for at række hånden ud med den rigtige hjælp for at få borgeren videre til bedre selvhjælp det gælder såvel dagligdag som at skulle være aktiv på arbejdsmarkedet. -
som det er lige nu er det som et total magteløs menneske man ser på, hvordan teknokraterne med deres prognoser totalt ignorerer virkeligheden for tal der skal balancere og tromler reformer igennem med de største konsekvenser der indtil nu er sket siden velfærdstaten opstod ,til nutidens Danmark når ulykken rammer og man ikke mer er 100% arbejdsduelig/og skattebetaler til samfundet - og hvor staten nu tænker i at have det store sug i skatteyderens indkomst for enhver pris trods levevilkår , så ensstemmigt lyder det - lad os roligt reformere så vi får flere skatte kroner ud af de der stadig kan levere en smule produktivitet.

Netop tonerne fra de folkevalgte handler kommunerne udfra , for bla. at kunne financiere befolkningens store folkellige bidrag til det der netop nu er oppe i tiden.
Beskæfigelsespolitik for enhver pris uanset omkostning for borgeren.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 21:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- meget sjovt at få sat et ansigt på Ricky, han er jo ganske nydelig.

Jaja web, du ER pænere.......









Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Michael Nord - vandt over kommunen Molly-1 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 29-12-2010 21:00
Revacenter Nord Næstved Mette1107 Dit og Dat 4 15-04-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension