K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2007, 20:16   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Ressourceprofil og førtidspension!

Jeg har lige været til opdatering af min 2½ år gamle ressourceprofil. Det var en spøjs oplevelse. Den eksterne konsulent som kommunen havde hyret startede med at fortælle mig at hun havde skrevet en helt ny ressourceprofil, for den eksisterende var noget rod og makværk! Jeg blev lamslået, for jeg har hele tiden haft svært ved at læse den. Men det var da godt at hun turde sige det til mig. Vi gennemgik den nye og fik lavet de ændringer der skulle. Da vi var færdige fortalte hun mig at der var ingen som helst tvivl hos hende at hun ville anbefale en førtidspension. Men så nu det mest kryptiske som jeg er lidt utryg ved: Hun sagde at hun havde sin oprigtige tvivl om den, da jeg jo ikke er så gammel!!! OG HVAD SÅ!!!! Mit helbred er sgu efterhånden så ringe at både speciallæge og egen læge har erklaret mig totalt uegnet til ethvert erhverv! Jeg håber sågu ikke at jeg får et afslag, for så vil det have katastrofale følger for mit liv. Jeg prøver på at bevare optimismen, og jeg håber at jeg får tilkendt den pension som jeg har så meget brug for for at komme videre i mit liv uden trusler om håbløse arbejdsprøvninger. Kryds fingre og håb for mig!!!!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 20:20   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
så er mit spørgsmål : hvor gammel skal man være ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 21:28   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Susanne

jeg krydser finger og tær for dig
håber du har mere held med at blive hørt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 21:40   #4
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Sygdom har (desværre) ingen alder - hvordan kan en førtidpension så have det??

Jeg krydser også alt hvad jeg kan for dig!! Gid det var mig der var så langt i min sag....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 12:17   #5
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hvor ung/gammel er du?

Jeg fik også af vide at jeg var for ung til at søge pension, men nu var det jo ligesom ikke mig selv som bestemte at jeg skulle køres ned af en bil da jeg var 24 år. Man kan da ikke selv styrer hvilken alder man har, når man bliver syg.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 13:17   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære Susanne

Nej, den fatter jeg heller ikke! Vi blev jo ikke spurgt om alder, da vi blev syge!

Jeg håber, du snart får en afslutning på din sag, så du kan få lidt ro!

Et knus herfra.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 19:33   #7
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Suuuk

Da jeg i dag endnu ikke havde modtaget min ressourceprofil og den blev lovet meget hurtigt kontaktede jeg skriveren af denne. Den var sendt i mandags!!! Det viser sig at den er blevet væk i posten. Dette gør mig meget ked af det og også en del bekymret, for det er meget personfølsomme oplysninger der står i den. Jeg håber virkelig at den dukker op!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 19:35   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Susanne mon ikke bare kommunen har glemt at sende den og undskylder sig med at den er blevet væk med posten ??

man kan undre sig over at de ikke sender sådanne ting anbefalet , prøv at se om den ikke dukker op i morgen, er den sendt som b post så kommer den nok først på mandag
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 19:44   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja mon ikke det er fordi de har "glemt" at sende den...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 17:05   #10
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Modtaget

Så fik jeg da endelig min ressourceprofil efter at have efterlyst den gennem Postdanmark i går! Det var lidt nedbrydende men ærlig læsning. Jeg fældede et par tårer undervejs for det var MIG der stod beskrevet!!!! Men sidste linie i konklusionen hedder: Arbejdsevnen anses for ophørt indenfor alle erhverv. Det er for mig klar og tydelig tale. Jeg sidder nu og skal prøve at lave min kommentar. Jeg prøver, men min bisidder skal hjælpe mig, så jeg får den korrekte formulering. Jeg orker nemlig ikke mere at lægge mine ord på en guldvægt og veje op og ned om det nu kan misforstås! Om jeg når den tid kommer vil møde op til kommentar hos udvalget eller hvad det nu hedder tror jeg faktisk ikke. Jeg ved ikke hvad der er bedst??? Det kan vel ikke rykke noget som helst at se en fuldstændig nedbrudt kvinde sidde og blamere sig totalt Mit humør er nogenlunde udenpå men invendig dirrer jeg af nervøsitet for at få dette overstået!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om ressourceprofil hopper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 31-10-2012 13:17
Ressourceprofil Cirkel Alt det andet 8 18-01-2012 14:54
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
hvor længe fra ressourceprofil til førtidspension??? whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-05-2010 13:27
Ressourceprofil. Den udstødte Dit og Dat 10 15-07-2008 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension