K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 10:05   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Reelt enlig eller ej?

Fredericia Kommune har lavet en lille film om, hvornår man vurderes til at være reelt enlig eller et par. Er selv imod socialt bedrageri - bevidst eller ubevidst gjort. Men må indrømme, at det at kunne komme til at sidde overfor en vildt fremmed på et kommunekontor og skulle redegøre for, om man sover i samme seng eller ej, og hvor tit man gør det, er ret grænseoverskridende...

Læs og se filmen her:

http://www.fredericia.dk/Borger/Side...elt-enlig.aspx

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 10:15   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RISA

ja det er skræmmende..men f.eks i haderslev hvor jeg bor kører en kontrolgruppe rundt om natten og observerer...om de reelt er enlige..men det har kommunen tjent mange penge på..
men tanken må godt nok være ubehagelig...de snakker endda om at ansætte flere fordi det er så god en forretning..de tjener deres penge mange gange ind
og det ka jo undre i en lille kommune som haderslev....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 10:24   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Må jo indrømme, at jeg åbenbart har været ret uvidende omkring det. Troede, at man var reelt enlig, når man boede alene. Men at man bliver betraget som et par, hvis man holder hånd, eller nogen vælger at spare et frimærke, ved kun at sende én part en invitation, når dén, der inviterer måske har mange invitationer at sende ud eller ikke har for mange penge selv, dét overrasker mig altså...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 10:33   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
RISA

ja det er uhyggeligt..man har vel lov at ha en kæreste og så at sige lære hinanden ordentlig at kende før man skal melde det til kommunen...jeg synes det er at gå i små sko noget hen af vejen...
jeg ved de i haderslev går til yderliheder..de ka godt finde på at undersøge hvem der handler..henter børn osv..de må bare ikke holde på adr hvert nat...men kun engang imellem..
der var en ung mor hvis eks pasede hendes børn når hu n var på arb..og så spiste de sammen..hun blev meldt g måtte betale tilbage...den sag var i tv...
jeg har også i kort tid været enlig og vi besøgte da hinanden tit inden jeg flyttede hen til hinanden..jeg tænkte slet ikke på nogen ku mene det var snyd..
men generelt at melde hinanden er blevet moderne..på kommunens hjemmeside reklamerer de endda for det.PÅ EN MÅDE ER DET EN UHYGGELIG UDVIKLING
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 11:00   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Må jo indrømme, at jeg åbenbart har været ret uvidende omkring det. Troede, at man var reelt enlig, når man boede alene. Men at man bliver betraget som et par, hvis man holder hånd, eller nogen vælger at spare et frimærke, ved kun at sende én part en invitation, når dén, der inviterer måske har mange invitationer at sende ud eller ikke har for mange penge selv, dét overrasker mig altså...
Sikke et samfund vi lever i! KontrolDanmark i hoved og røv. Nu, er jeg sgu godt nok så gammel, at kærester efterhånden er en saga blot, men jeg ville eksplodere af raseri, hvis jeg skulle slæbes igennem, denne nærgående, grænseoverskridende, ydmygende behandling.
Vor herre bevares.
Pu´ha
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 11:43   #6
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hold da op hvor det er påkrævet med lovgivning på dette område. Umiddelbar burde logikken jo sige at dersom man betaler husleje til en reel bolig og diverse andre udgifter og kan dokumentere dette - ja så burde det være nok.

Om man sover sammen - spiser sammen - den ene part hjælper den anden hva fanden raver det big brother. Det er simpelthen for usikert et grundlag det vurderer på og det er meget fortolknings åbent.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 12:36   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
U - ha det kan blive dyrt, at have en kæreste som enlig forsørger, der er ikke engang ens regler i kommunerne noget der er lovligt i en kommune, kan være ulovligt i en anden kommune, så reglerne kan være svære, at finde ud af.

Man har jo ikke en chance for, at lære hinanden, at kende, før man flytte sammen, ellers er man social bedrager..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 13:16   #8
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Angry

Det er da sygt
Nu er jeg heldigvis ikke i en situation hvor det har betydning for mig lige nu - men det kan alle jo komme.
Det burde bringes for menneskerettighedsdomstolen.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 13:37   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er et sygt samfund der har behov for regler der er så tågede og fyldt med så meget snageri fra det offentlige...

Uha uha hvis man som enlig skulle driste sig til at holde en anden i hånden på en gåtur... så er det socialt bedrageri...

Det næste bliver vel at hvis man har en hund eller en kanariefugl så er man heller ikke enlig mere
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:40   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Må jo så lige konstatere, at det er slut med, at gå hånd i hånd for det er åbentbart socialt bedrageri...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man reelt enlig? Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 02-02-2013 08:29
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
boligydelse og reelt enlig tyrkiet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-01-2011 18:48
Førtidspensionist reelt enlig ? stallion700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-07-2008 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension