K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 11:56   #1
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Minister kritiserer jobfirmaet HKI i Magisterbladet.

I Magisterbladet deler beskæftigelses-minister Mette Frederiksen øretæver ud til jobfirmaet HKI på Glentevej.
Hun siger om HKI´s arbejdsprøvning i collageproduktion:

”Det er min klare holdning, at vi generelt bruger for mange ressourcer i beskæftigelsesindsatsen på meningsløse tilbud og arbejdsprøvninger, der fastholder folk på offentlig forsørgelse”.

Medlem af Folketinget Rosa Lund fra Enhedslisten siger om jobfirmaet HKI´s collage gak-gak:

”Jeg har meget, meget svært ved at se, hvordan collageproduktion kan have relevans for ledige”.

Side 17 i Magisterbladet:
http://issuu.com/magisterbladet/docs...erbladet112012

Mette Frederiksen og Rosa Lund forstår at forklare direktøren på collage-instituttet HKI hvordan en collage-klovn den skal klippes.

Ekseleven (mig) skal fejre det med champagne at politikerne og pressen endelig har fået øje på det inkompetente jobfirma HKI.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:08   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tillykke Ekseleven...

Det er da et klart bevis på, at dit ihærdige arbejde omkring dette "firma" er blevet hørt på (næst)højeste sted

Og skål... -jeg nøjes dog med en kop kaffe


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:25   #3
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Tillykke Ekseleven...

Det er da et klart bevis på, at dit ihærdige arbejde omkring dette "firma" er blevet hørt på (næst)højeste sted

Og skål... -jeg nøjes dog med en kop kaffe


.
I første omgang bliver det kun fejret med en flaske uægte champagne.
Men hvis Mette Frederiksen klipper hovedet af alle collage-klovnerne og lukker collage-instituttet HKI skal det fejres med ÆGTE champagne.

På Folketingets hjemmeside kan man læse spørgsmålet fra Rosa Lund til beskæftigelsesministeren.
http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...8045/index.htm


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 13:01   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Er det collage-skandalen i jobfirmaet HKI som vækkede beskæftigelsesministeren ?

Folketingsmedlem Rosa Lund spurgte 22. maj Mette Frederiksen:

”Hvad er ministerens holdning, til at ledige henvises til det private jobfirma HKI for at blive arbejdsprøvet i at lave collage, og at deres arbejdsevne vurderes ud fra, hvordan de løser collage-opgaven?”

Beskæftigelsesministeren svarer 30. maj:

”Når en borger møder beskæftigelsessystemet, skal udgangspunktet altid være, at borgeren går styrket derfra med bedre muligheder for at komme ind på arbejdsmarkedet..............det er min klare holdning, at vi generelt bruger for mange ressourcer i beskæftigelsesindsatsen på meningsløse tilbud og arbejdsprøvninger, der fastholder folk på offentlig forsørgelse”.
http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...8045/index.htm

3. juni er Mette Frederiksen i tv og fortæller at det skal være slut med meningsløs aktivering.

Er det jobfirmaet HKI´s meningsløse arbejdsprøvning i collageproduktion som fik Mette Frederiksen op af sin stol ?


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 14:27   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Lige det her aktiviering er for mach 1 og 2

så er man ikke arbejds prarat,og det kan der være mange forskellige grunde til,der er altså også folk der er glade for bare komme ud og være blandt andre og der er også nogle der syntes det er fedt at få mulighed for at sidder og fedte rundt i de kreative rum.

kender en pige med adhd har flere børn med samme dianose og mere til.
Arbejds praktikker har ikke kunnet genmmen føres,men på HKI gik det bedre med det fravær der nu engang er når man er en problimatisk familie.

HKI i kan være et udemærket sted,når reglerne nuengang er som de er-det REGLERNE for aktivering og arbejdsprøvninger der burte kikkes på.

Holder på at der er og altid vil være nogle der aldrig kommer ind på arbejdsmarket,og der kan det være spildt med aktivering og arbejdsprøvninger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 14:39   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

.......HKI i kan være et udemærket sted,når reglerne nuengang er som de er-det REGLERNE for aktivering og arbejdsprøvninger der burte kikkes på.
Politikerne i Folketinget mener ikk at det er ok når kommunen sender folk til jobfirmaet HKI for at lave meningsløst collage gak-gak.
Det et totalt spild af penge med HKI´s vanvittige collage arbejdsprøvninger.
Det står i Magisterbladet på side 17.
http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...8045/index.htm

Og på Folketingets hjemmeside.
http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...8045/index.htm



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten kritiserer regeringen for matchgruppeforslag Webmaster K10 Nyheder 0 20-02-2013 15:20
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Forsker kritiserer det danske sociale system buster Politik og Samfund 2 30-12-2010 18:26
Hørsholms Borgmester kritiserer borgeres aktindsigt! buster Politik og Samfund 2 04-12-2010 23:20
Borgerrådgiver kritiserer kommunen Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 2 07-05-2006 12:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension