K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 20:18   #1
Frk følsom
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Frk følsom er ny på vejen
Unhappy Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg??

Hjælp

Hvad er mine muligheder for ftp når jeg lever med en borderline og angst + jeg har en skadet ankel som nu vil blive gjort stiv.
Jeg har i dag været på jobcenteret og fik at vide at hun forventede at jeg når mit ben var færdig opereret at jeg så ville kunne arbjede fuldtid.. Inden jeg skadet mit ben for 18 mdr siden var jeg sygmeldt med pga min borderline og angst. Jeg har så meget angst at jeg ikke engang kan tage i svømmehal hvor der er mange mennesker, selvom jeg har min støtteperson med som jeg har fra kommuen.
Jeg er blevet afsluttet på psykiatrien da de ikke mente de kunne gøre mere for mig pga min angst er så slem.
Både min støtteperson og min læge synes at en ftp ville være det rigtig for mig, men det kan hende på kommuen ikke støtte op om siger hun.

Hvad er det bedste at gør nu??
Frk følsom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:15   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Ens diagnoser har ikke noget at gøre med om man kan få pension, det er udelukkende din arbejdsevne der afgøre om du kan få pension, og det skal være i forhold til ALLE erhverv.

Så kan kommunen se dig i et eller andet job, faktisk uanset om det vil lykkes at finde et job, ja så får du ikke pension.....

Desværre...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alle kan søge en §17, men de fleste får afslag

hvad er begrundelse for din sagsbehandler ikke vil indstille dig til pension
samt har du været i arbejdsprøvning og så videre
for at undgå en arbejdsprøvning skal du have lægepapir på du kan tage varig skade
så det er meget svært og få.

er helt enig med Te pigen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 22:15   #4
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Ens diagnoser har ikke noget at gøre med om man kan få pension, det er udelukkende din arbejdsevne der afgøre om du kan få pension, og det skal være i forhold til ALLE erhverv.

Så kan kommunen se dig i et eller andet job, faktisk uanset om det vil lykkes at finde et job, ja så får du ikke pension.....

Desværre...
Ja og når man så tænker på hvor mange forskellige erhverv der findes, så kan man jo levende forestille sig hvor mange arbejdsprøvninger man skal igennem,før man har fået afklaret sin restarbejdsevne i alle erhverv.
Så på et tidspunkt vil vi tænke tilbage på dem,som blev afklaret i løbet af 5-6 år og sige: " ja det var nemmere dengang,hvor det kun tog 5-6 år at blive afklaret, nu tager det 25 år"
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 22:53   #5
Frk følsom
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Frk følsom er ny på vejen
Hun mener ikke jeg er syg nok.. Hvilket andre mener.. hun har selv sygmeldt mig de sidste 4 år.. Har ikke været i arbejdesprøvning. Og har også spurgt om jeg kan komme det. det mener hun ikke der er grund til, selvom hver gang hun sender mig ud i noget så er jeg nede igen efter max 2 dage hvor jeg kun har lavet noget et par timer hver dag. Føler slet ikke at jeg kan forklare hende hvor skidt jeg har det..
Frk følsom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:08   #6
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk følsom Se meddelelser
Hun mener ikke jeg er syg nok.. Hvilket andre mener.. hun har selv sygmeldt mig de sidste 4 år.. Har ikke været i arbejdesprøvning. Og har også spurgt om jeg kan komme det. det mener hun ikke der er grund til, selvom hver gang hun sender mig ud i noget så er jeg nede igen efter max 2 dage hvor jeg kun har lavet noget et par timer hver dag. Føler slet ikke at jeg kan forklare hende hvor skidt jeg har det..
Det er ikke op til din sagsbehandler at vurdere om du er syg nok og hvis hun mener du ikke er syg nok hvad har hun så ellers iværksat ud over atbejdsprøvning?
Du skriver hvilket andre mener, er det f.eks. læger eller dem i din omgangskreds?

Det er også svært at vurdere noget efter kun 2 dage med et par timers indsats
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:18   #7
Frk følsom
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Frk følsom er ny på vejen
De andre er min egen læge og min støtteperson.. Hun har sygmeldt mig til efter jeg er opereret da jeg lever med meget store smerter lige nu pga en læge har lavet en fejl operation. Jeg kan pt. ikke rigitg gå. Hvis hun sender mig ud i noget sover jeg alle andre timer i døgn og kan ikke andet end bare at sove.
Frk følsom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:26   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Nu provokerer jeg nok.
Men du ved allerede nu at du maksimalt kan klare 2 timer om dagen og at du så sover de andre 22 timer pga arbejdsprøvningen?
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:30   #9
Frk følsom
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
Frk følsom er ny på vejen
min sagsbehandler vil ikke sætte mit i arbejdesprøvning, hvilket jeg gerne selv vil.. De 2 timer jeg snakker om er sidst hun sætte mig i aktivering. Jeg har nu hvor jeg bare går hjemme ka jeg ikke komme ud af døren hver dag. Hvis jeg laver noget en dag skal jeg bruge 3-4 dage på at komme mig igen. Og jeg har det psykisk og fysisk skidt tiden op til pga min angst.
Frk følsom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:51   #10
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Kender selv til det at man skal lade op til noget og er totalt flad de næste par dage.
Selv det med at komme ud af døren kan nogle dage være et uoverskueligt problem hvor jeg ikke kan se mig selv komme hjem igen, dertil er vejen for lang.
Men har lært at hjem kan jeg altid komme, det er frem der er problemet.
Hmm... hvad er hendes begrundelse for ikke at ville sætte dig i arbejdsprøvning?
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mulighed for førtidspension. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 99 24-08-2010 00:13
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Fra fysik aktiv til inaktiv mawebbro Alt det andet 13 14-04-2009 09:06
mulighed for selv at søge pension anja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-02-2009 12:59
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension