K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2012, 13:55   #1
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Hvad gør jeg nu??

Har fået konstateret slidgigt 3 steder i ryggen + diskopolaps, har været på Center for Beskæftigelse og Revalidering 3 timer dagligt som jeg ikke kunne holde til, har været på ophold hos Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning som kun gjorde det værre

Overlægen i Silkeborg har frarådet en operation, da de kun kan give 33% chance for succes

Fik lovning fra en sagsbehandler inden opholdet på Gigtforeningen at hvis det ikke blev bedre, kunne vi bruge mit prøvning hos Center for Beskæftigelse og Revalidering som en arbejdsprøvning og så kunne vi vuderere om jeg skulle havde et flexjob eller førtidspension, men da jeg kom tilbage fra Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning, var hun selvfølig holdt eller fyret

Startede så med at få en total inkompetent sagsbehandler som mente at jeg skulle i arbejdsprøvning og ville sende mig ud på et af mine tidliger arbejdsplads eller andet med tungt arbejde, da jeg så fortalte hende at det var min ryg det var galt med og kunne ikke løfte tungt, sagde hun at jeg skulle overveje den operation som overlægen i Silkeborg havde frarådet, spurgte så om hun var rigtig klog og om hun selv ville gøre det med 33% chance, fik selvfølig ingen svar

Søgte førtidspension på foranligende
Fik en anden sagsbehandler som skulle vuderere om jeg skulle havde førtidspension, efter 10 min ævlen om min CV og hvor meget jeg kunne mente hun så at hun ville forslå et afslag på førtidspension, da hun mente at jeg igenem mit fag (smed) nemt kunne få et (flex)job, ikke et ord om mine rygproblemer, men samtidig indrømmede hun at hun godt ikke havde læst hele min sag (ressourceprofil), opgav og gik hjem og ventede på det brev fra hende, fik brevet hvor hun løj stærker end en hest kan løbe, skriver for grunden til afslag, efter mit ophold på Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning var min ryg blevet bedre og stabliseret, hvilket jeg aldrig har sagt, tværtimod har jeg fortalt at det var blevet værre, endvidere skriver hun at jeg er holdt med smertestillende medicin, hvilket også er en løgn, da jeg har fortalt at jeg får 3 slags morfinpræperater, skriver en mail til hende og påpeger det, hvor hun lover at rette det (hvilket hun åbenbart ikke gør)

Kommer til høring hos Arbejdsmarkedchefen
Som starter efter 10 sek med at sige

1:
At når jeg selv søger om førtidspension, skal jeg havde en dødsdom hængene over hovedet for at få det
2:
At folk med rygproblemer er deres egen skyld når de går til kiropraktor og fysioterapeuter, som kun gør det værre
3:
Om jeg for ******* troede at kommunen kunne forsørge mig resten af livet med en førtidspension, når sådane rygproblemer plejer at gå over af sig selv

Får så det endelig afslag i et brev, hvor der gudhjælpemig står nøjagtig det samme som sagsbehandlen begrundede med som afslag (efter mit ophold på Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning var min ryg blevet bedre og stabliseret, , at jeg er holdt med smertestillende medicin)

PS:
Min læge er ikke til meget hjælp, når jeg klager over mine smerter, udskriver hun bare alle mulige slags tabeletter, lykkepiller og den slags, som ikke hjælper en skid, tværtimod bliver man sgu halvtosset af dem

Sidst redigeret af jang; 20-03-2012 kl. 15:47.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 14:43   #2
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
du hyrer en privat socialrådgiver- ricky herinde er RIGTIG dygtig
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 16:30   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du sætter dig ind i alt her....

Kære Smed Jang.

Så dukker der nye spørgsmål op. Fremover lytter du ikke til hvad sagsbehandler eller embedsmænd fortæller dig men alt foregår på skrift.

Grunden til at lægen nævner de 33% findes muligvis her hvor det politisk og lægefagligt er besluttet at spare 1/3 af alle lumbal operationer væk, da der findes indikation på at operation, lumbalt ikke opnår de førhen ventede resultater: Læs her:

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Su...injer_ryg.ashx

Læs og forstå alle link her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21751

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21674

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Hvor sidder din prolaps? Er der flere end een?
Er det en arbejdsskade?
Hvis JA, har du på SKRIFT at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har anderkendt det som arbejdsskade?
Hvilken behandling modtager du pt?
Hvad vil du? Hvad tror du muligt pt. Revalidering? Flexjob? Pension? Tilbage til normal tilstand.
Er du fyret eller stadig tilknyttet din arbejdsplads.
Du er vel på sygedagpenge? Hvor længe?
Hvor gammel er du?
Vil du nævne din kommunes navn?
Er du gift? Hvis ja, arbejder din kone?
Sidst men ikke mindst, hvem påstår du har en eller flere prolapser? En røngten-overlæge efter en MR-scanning?

Du nævner at fysioterapi ikke hjalp, tværtimod! Hvorfor virkede fysioterapi ikke, hvilke øvelser blev du udsat for? Var det kommunalt holdtræning? Eller i primærsektoren? (privat klinik)
Beskriv venligst.

Du skal indstille dig på dit livs opgave, helbredsmæssigt og forsørgelsesmæssigt. Der kan du lige så godt sætte dig ind i spillets regler i dag end om 2 - 3 år, hvor du så bliver tvunget til det.

Men for Gud og en smedesvend er alt muligt!

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-03-2012 kl. 18:21.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 20:03   #4
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Hvor sidder din prolaps: ifølge papirerne, i ryggen, påvist L5/S1 prolaps

Er det en arbejdsskade: Ja og nej

Hvis JA, har du på SKRIFT at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har anderkendt det som arbejdsskade:
Blev ikke anderkendt som arbejdsskade, da de ikke mente at jeg havde løftet nok i årene og iøvigt blev det også kaldt en folkesygdom

Hvilken behandling modtager du pt: Ingen da alle behandlings muligheder er udtømte

Hvad vil du? Hvad tror du muligt pt. Revalidering? Flexjob? Pension? Tilbage til normal tilstand: Ser efterhånden ingen anden mulighed end førtidspension

Er du fyret eller stadig tilknyttet din arbejdsplads: Fyret

Du er vel på sygedagpenge: ikke længer, var det fra 19.dec 2008 til 5 now.2011: kom på kontanthjælp 5 nov.2011

Hvor gammel er du: 51 År

Vil du nævne din kommunes navn: Randers Kommune

Er du gift: Nej

Sidst men ikke mindst, hvem påstår du har en eller flere prolapser: Overlægen i Silkeborg efter MR-scanning

Hvorfor virkede fysioterapi ikke: får kun mere ondt af det

hvilke øvelser blev du udsat for: Se vedhæftet fil:

Var det kommunalt holdtræning. Eller i primærsektoren: Hos Gigtforeningen Center for Sundhed og Træning

Nu skal det også lige påpeges at der ikke går en dag uden jeg har smerter i ryggen, kan ikke handle ind, gøre rent, vaske op eller andre hjemmelige gøremål uden jeg får en masse smerter i ryggen, men jeg får da gjort de forskellige ting, da det jo ikke kan ligne en svinesti, men skal ned på sofaen og hvile ryggen efter hver gang, kan tage en masse morfinpræperater, men de virker nu ikke særligt godt mere
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  img005.jpg
Visninger: 511
Størrelse:  575,2 Kb
ID: 342   Klik på billede for større version

Navn:  img006.jpg
Visninger: 504
Størrelse:  589,6 Kb
ID: 343  

Sidst redigeret af jang; 20-03-2012 kl. 22:00.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 23:35   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig er...

Kære Smed

At helbredet er det vigtigste her og nu. Læs følgende som du overholder:

Skadelige øvelser:
http://ofeldt.dk/index.php?id=49 som du holder dig fra. Prolaps i L5/S1 er et særdeles uheldigt sted.

Jeg har forstået du har søgt pension iht §17 på det foreliggende grundlag.

Der er blevet udfærdiget en "Ressourceprofil" som du ikke har været enig i?

Hvad har du gjort ved denne uenighed? Påført dine argumenter om hvad der ikke er korrekt i din Ressourceprofil?

Skift praktiserende læge hvis ikke du er tilfreds.

Kontakt Randers kommune`s Borgerrådgiver hurtigst muligt og sæt denne ind i din første beskrivelse af din sandhed.
http://www.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=12869

Søg aktindsigt i ALT fra læger, hospitaler og kommunen og hold orden i disse papirer, der kommer mange.

Læge/hospitaler:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen, som har 10 kalenderdage til at udleverer disse.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Først der, kan du se om kommunen har alt i din sag.

Har du kontakt med din fagforening?

Er det korrekt opfattet at du IKKE har været igennem en rigtig arbejdsprøvning?

Faktum er at det offentlige kun er interesseret i en eneste ting i din sag: ARBEJDSEVNEN og intet andet.

Husk nu at ALT foregår på skrift, ingen tlf samtaler med kommunen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-03-2012 kl. 23:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 00:18   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Har du tænkt på at prøve at komme en tur forbi en smerteklinik? - For at få dig bedst muligt medicineret - for det lyder ikke særligt effektivt for dig med de morfinpræparater...

Har selv en dum ryg efter arbejdsulykke - og blev først spist af med gigtpræparater ved egen læge. Kom på smerteklinik og kom på noget stærkere morfinpræparater men samtidig også noget for kroniske nerveskader - da nerverne i hele min lænd er ødelagte/beskadigede...Jeg har en meget brændende fornemmelse, ingenting skal røre min ryg før det gør mega ondt.

Efter jeg er begyndt på midler mod dette går der stadig ikke en dag uden smerter... men jeg kan holde ud at være til, deltage i et vist omfang til forskellige arrangementer med børnene o.lign. Dog er jeg ekstremt træt og sover et par gange i løbet af dagen...Ifølge læge en blanding af det altid at have ondt og så det stærke medicin...

Pøj pøj....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:54   #7
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Prolaps i L5/S1 er et særdeles uheldigt sted.: Ja det må det være, når man har smerter hver dag, men aner så ikke hvad L5/S1 betyder, da ingen har fortalt om det

Jeg har forstået du har søgt pension iht §17 på det foreliggende grundlag.: Ja

Der er blevet udfærdiget en "Ressourceprofil" som du ikke har været enig i?: Ja

Hvad har du gjort ved denne uenighed? Påført dine argumenter om hvad der ikke er korrekt i din Ressourceprofil?: ja, men mine argumenter har de ikke ført ind i ressourceprofilen

Har du kontakt med din fagforening?: Meldte mig desværre ud, da jeg kunne se at jeg ikke gom i et fuldtidsjob igen, dumt ja


Er det korrekt opfattet at du IKKE har været igennem en rigtig arbejdsprøvning?,: Har været igennem en forrevalidering på CBR (Center for Beskæftigelse og Revalidering) i 5 mdr, men fandt aldrig ud af hvad det var, nogen gange kaldte de det for revalidering andre gange for en arbejdsprøvning


Har været i kontakt med Randers kommune`s Borgerrådgiver, som hjalp mig da kommune satte mig på kontanthjælp fra sygedagenge, velvidene om at jeg havde en arbejdsskadesag kørene(jeg kendte ikke reglerne og klagede for sent), og den sag køre endnu hos den sociale ankestyrelsen, så måske kan han hjælpe mig igen

Og jo, jeg skal nok huske at ALT foregår på skrift fra kommunen og derfor har jeg også gemt den mail hvor sagsbehandleren lovede at ændre hendes grund til afslag på førtidspension, hvilket hun så ikke gjorde
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:59   #8
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Har du tænkt på at prøve at komme en tur forbi en smerteklinik? - For at få dig bedst muligt medicineret - for det lyder ikke særligt effektivt for dig med de morfinpræparater...

Har selv en dum ryg efter arbejdsulykke - og blev først spist af med gigtpræparater ved egen læge. Kom på smerteklinik og kom på noget stærkere morfinpræparater men samtidig også noget for kroniske nerveskader - da nerverne i hele min lænd er ødelagte/beskadigede...Jeg har en meget brændende fornemmelse, ingenting skal røre min ryg før det gør mega ondt.

Efter jeg er begyndt på midler mod dette går der stadig ikke en dag uden smerter... men jeg kan holde ud at være til, deltage i et vist omfang til forskellige arrangementer med børnene o.lign. Dog er jeg ekstremt træt og sover et par gange i løbet af dagen...Ifølge læge en blanding af det altid at have ondt og så det stærke medicin...

Pøj pøj....
Er da en mulighed jeg vil tænke over, fordi med den ryg er der ikke til at lave aftaler med nogen da man ikke aner hvordan ryggen har det den dag, og ligesom dig sover jeg faktisk også et par gange om dagen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 18:20   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
L5/S1

Her ser du din rygsøjle.

Hvor du har en polaps i det nederste led L5 og S1 som er det sidste inden overgangen til det næsten faste korsben.

Her findes nerverne bla til din blære og anus kontrol. Hvilket er alvorligt hvis du ikke kan komme af med vandet.

Hvis L5/S1 ydermere er frem - eller tilbagerykket bliver optræningen særdeles vanskelig og kan ikke klares bare med lidt svømning eller andet. her skal behandleren vide præcis, hvad vedkommende har med at gøre.

http://laegehaandbogen.dk/neurologi/...-af-34398.html

Men en ting er sikkert.... med den diagnose hører du ikke til på kontanthjælp. Dem der påstår dette ved ikke hvad de taler om.

Lad os se hvad Borgerrådgiveren finder ud af.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 22:29   #10
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Her ser du din rygsøjle.

Hvor du har en polaps i det nederste led L5 og S1 som er det sidste inden overgangen til det næsten faste korsben.

Her findes nerverne bla til din blære og anus kontrol. Hvilket er alvorligt hvis du ikke kan komme af med vandet.

Hvis L5/S1 ydermere er frem - eller tilbagerykket bliver optræningen særdeles vanskelig og kan ikke klares bare med lidt svømning eller andet. her skal behandleren vide præcis, hvad vedkommende har med at gøre.

http://laegehaandbogen.dk/neurologi/...-af-34398.html

Men en ting er sikkert.... med den diagnose hører du ikke til på kontanthjælp. Dem der påstår dette ved ikke hvad de taler om.

Lad os se hvad Borgerrådgiveren finder ud af.

Hilsen Peter
Ok, mange tak for hjælpen, håber også at Borgerrådgiveren kan hjælpe, men siden der ikke har været sagsbehandler der har været opmærksom på det der med L5/S1, så har de åbenbart ikke læst eller forstået hvad der stod i repporten fra lægen i Silkeborg, fordi det står også i min ressourceprofil, men jeg kan så heller ikke forstå hvorfor der ikke har været kommunale lægekonsulenter inde over min sag, for de kunne vel havde fortalt sagsbehandleren hvad L5/S1 er

Og vil da også vise Borgerrådgiveren hvad du har skrevet herinde, for da jeg sidst snakkede(sygdagpenge) med ham lød han til at være en der gik rigtig meget op i at borgerne blver behandlet ordenligt i systemet
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension