K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2012, 15:00   #1
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Optræningsforløb

Hej. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Efter endt virksomhedspraktik, har kommunen nu valgt, at forlænge med et optræningsforløb i høb om, at jeg vil kunne komme op i flere timer. Har nu 17,5 timer om ugen og det er max, hvad jeg kan holde til.

Sagsbeh. skriver fra det sidste resume, at jeg på nuværende tidspunkt ikke kan indstilles til fleks grundet manglende forløb på smerteklinikken. Ja som i sikkert ved, så er der laaaang ventetid. og tid er der ikke meget af.

Mine tanker går på, er et optræningsforløb skidt ? Jeg tænker jo, at når jeg ikke har kunnet komme op på 20 timer på 3 mdr, hvordan skal jeg så kunne komme højere op. Tænker lidt, hvad de pønser på.. Bliver så frustreret, at det her system

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vejen og har erfaringer med dette
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 15:39   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej kubus.
Kan godt forstå din frustration Det er ikke nemt at være fanget i systemet...
Jeg er nok ikke den rette til at komme med en masse god råd, men jeg tænker i hvert fald, at ventetiden på smerteklinik, også her i Købehanvnsområdet er meget meget lang på de offentlige smerteklinikker, men jeg fik sammen med brevet om at de havde modtaget min henvisning, og hvori de beskrev der var ca 1 1/2 års ventetid, sendte de et skema med hvori jeg kunne bede om at komme på en privat smerteklinik, og det gjorde jeg og jeg kom til første indledende undersøgelser inden for 2-3 måneder. Så det synes jeg du skal undersøge om der er den slags muligheder i dit område!?

Og en anden ting jeg vil sige dig, er at kommunerne oftest vil forsøge at presse én op i tid... heeelt ud over kantet.. oig der skal man altså selv sige fra når ens krop ikke kan mere. Hvis du zapper lidt rundt i de forsk. tråde herinde, vil du hurtigt falde over mange der har været ude for det pres...

Men jeg tror måske, for at der er nogle der kan komme med en masse gode rd til dig, at det vil være en fordel hvis du skriver lidt om dit sygdomsforløb, hvor længe du har været syg osv...

pøj pøj i dit videre forløb.
Hilsen JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 08:51   #3
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Tak for venligheden :-)
Ja, det er stor frustration her på k10 om kommunernes håndtering af den sygemeldte situation.

Her kommer lidt om mit forløb.

Jeg fik en arbejdsskade i 2004, og den er senere blevet anderkendt. Prøvede i lang tid, at kæmpe mig tilbage på jobbet, men det resultat, at efter flere langtidssygemeldinger blev jeg fyret. Jeg kom på sygedagpenge, men efter længere tids forløb, valgte jeg selv, at finde et job på 3 dage om ugen. Jeg har altid klaret mig selv og troede, at jeg også selv kunne finde en løsning. (Der tog jeg fejl) Må anerkende, at det er vigtigt at gå hele vejen i dette system, da vi som familie ikke magter , at skulle klare det selv.

Har 2 børn og efter den sidste graviditet, endte det helt galt med ryggen. Har så været sygemeldt siden sommeren 2011.
Har en discusprolaps, samt degeneration af 5 lændehvirvler, manglende væske i discusskiverne og sacrocoxalgia.

Har siden 2004 været i sm. beh med forskellige præperater, gået til genoptræning, brugt mange penge på fys og kirorpraktor behandlinger. Stadig uden den store effekt. I mine papirere står at det er en kronisk og varig lidelse.

Startede så i virksomhedspraktik for 3 mdr siden for, at afklare, hvor mange timer jeg vil kunne arbejde. Nåede op på 17,5 timer om ugen. Helt færdig når jeg kom hjem, svært ved at kunne tage mig af mine børn pga sm. Nu vil de så lave et optræningforløb for, at se om jeg kan komme yderligere op i timer. Kan de da ikke forstå, at det er mit liv de leger med. Havde jeg kunnet så var det sket.

Sagen er så den, at for at kunne indstille mig til fleks skal jeg lige igennem sm. klinikken. og ja der er lang tids ventetid. Men er så blevet visiteret videre til privatklinikken Allivia. Skal så ligge og køre for det. Men gør jeg gerne, da jeg gerne vil nå at have afsluttet sagen inden sygedagpengestop. Min sagsbeh. har fortalt mig, at jeg ikke har ret til forlængelse af sygedagpenge kan det virkelig være rigtigt ?

Synes det er hårdt at skulle leve med sygdom og så samtidig skulle kæmpe med systemet. Det gælder om hele tiden, være et skridt foran dem. Er der nogen der kan hjælpe mig ? :-)
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 11:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Prøv kun at have en tråd....

Kære Kubus.

Så bliver det lettere at få overblik i din situation.

Som jeg læser dine oplysninger har du gennem årende fokuseret på de forkerte ting og bare "flydt med strømmen" og derved er du havnet i den situation, som du beskriver.

Er din arbejdsskadesag afsluttet 100%? S.U.

Spørger fordi:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Glem smerteklinikken som et sted der løser dine problemer.

Hvad er dine problemer?

"Har en discusprolaps, samt degeneration af 5 lændehvirvler, manglende væske i discusskiverne og sacrocoxalgia.

Har siden 2004 været i sm. beh med forskellige præperater, gået til genoptræning, brugt mange penge på fys og kirorpraktor behandlinger. Stadig uden den store effekt. I mine papirere står at det er en kronisk og varig lidelse."

Hvor sidder den prolaps? Er den bekræftet via MR- CT-scanning?

Gå aldrig tilbage til en fuser! Når behandlinger ikke virker må det nødvendigvis være en forkert behandling. Hvis nogen er uenig i denne påstand bedes der følge dokumentation med.

Hvad laver du hos en kiropraktiker? Med de fund i din lænd.

Læs og forstå følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21674

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Alle disse henvisninger kan du godt undlade at sætte dig ind i, men så misser du rygproblematikken i Danmark. Så mit råd til dig: Læs og forstå samtlige henvisninger i alle de viste tråde. Så kan du danne dig det rigtige overblik og handler derfra. Men et er sikkert.... dine skader forsvinder IKKE ad sig selv. TVÆRTIMOD!

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-02-2012 kl. 11:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 17:43   #5
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Ja min arbejdsskadesag er afsluttet. Prolapsen sidder helt nede i lænden, og lægerne vil ikke operere i dette tilfælde. Det hele er bekræftet ved MR scanning. Ja kiropraktor beh. er anbefalet af rygcenter tro det eller ej Gør det hellere ikke mere efter , at have været på privatklinik for rygspeciale. Da de her var rystet over den foreslående beh. Det er sociallægens initiativ til smerteklinikken. ved jo godt at det er livskvaliteten de har med at gøre. Så forstår ikke de vægter det så højt. Slut med at flyde med, denne gang skal der kæmpes :-)
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 17:48   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skæv lidt til denne tråd...

Kære Kubus

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21635

....men kan du præcist nævne hvilket led? Nævnes der ikke nogle tal i din beskrivelse... L5, S1 som er det nederste led?

Men, at du er blevet sendt til kiropraktiker af et såkaldt Rygcentre viser for mig endnu engang at patienten selv skal have viden om hvad der foregår. Derfor læs ALT hvad du har modtaget.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 17:57   #7
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej kubus
Du skal ikke føle dig dummere end os andre, vi alle fuldt med strømmen hos dem man troede skulle hjælpe og man så har fundet af de faktisk modarbejder en, så smid du bare det ud. Angående smerteklinikken, så kan de kun til et hvis punkt afhjælpe dine symptomer, aldrig selve skaden der giver smerter..
Angående smerteklinikken og ventetid, så er smerteklinikken med i lov om behandlings garantien "med genindføreslen af udvidet frit sygehusvalg, så er det nu igen muligt at vælge sygehus hvis ventiden oversiger 1. måned"
Kom selv på privat smerteklinik i løbet af nul tid med henvisning til ovenstående..
Må som phhmw nok spørge "hvad i al verden laver du hos en kiropraktor...??"
Husk det dig der har smerterne 24 timer i døgnet, ingen vil klappe dig på skulderene og sige godt gået det går sgu godt med dine smerter, bare husk at alt hvad du får fra din kommunen skal gemmes, og når der bliver besluttet noget, så få alt på papir, en dag kan de papirer hjælpe dig..
Held og lykke til ...
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 18:06   #8
kubus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Et sted i Danmark
Indlæg: 20
Styrke: 13
kubus er ny på vejen
Ja, man skal være rask for at være syg.

Prolapsen sidder på 3. lumbale.

Når man nu bliver henvist til et rygcenter, regner jeg med, at de ved hvad de har med at gøre, så da de udførte kiropraktor beh og henviste mig til en troede jeg selvfølgelig på, at det var det rigtige Fint I lige oplyser, hvad jeg skal være obs på :-)
kubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:08   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her ser du grunden til du ikke...

Kære Kubus

... får tilbud om operation i L3.

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Su...injer_ryg.ashx

som er en lægefaglig og politisk beslutning, som hverken jeg eller andre kan tillade os at stille spørgsmål ved. Punktum

Men hvad vi kan tillade os at spørge ind til er:

Hvad vil der blive stillet i stedet for operation?

Kommunal holdtræning med lidt boldtræning?

Psykologhjælp?

Smerteklinik?

Tage sig sammen?

Kiropraktik?

Morfin?

Metadon?

Oxynormer?.... nårh nej de vil snart udgå og overgå som Morfin der er billigere.

Hilsen Peter med 33 års erfaring med dårlige rygge og behandling af samme.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 19:47   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Oxynormer?
Oxynormer?

Fortæl gerne :-)

Er det specielt effektivt?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension