K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2007, 10:42   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Får du 191 kr i timen ? ???

Der er vild opstand i Medier over Thor Petersen der siger at folk får meget i løn...sosu politi og plejepersonale skulle efter hans udsagn få 33000 kr om måneden

DA har udsendt denne artikel...og den er helt ude I hampen...FOA har udsendt pressemeddelse om at ingen får den løn...det er tal manipulation...nå men det beviser da at DA kører løbet sammen med regeringen for hver gang DA sender noget ud så kommer regeringen...dvs Hjort og Thor P og Co...og gentager ...

jeg har aldrig fået mere end 92 til 98 kr i timen...en gang 108 for rengøring...

ALDRIG !55 eller 160 kr i timen...

hvad ...får I så meget i timen...

http://agenda.da.dk/

Fra dansk Arbejdsgiverforening.

Plejepersonale får 191 kr. i timen


Sammenlignet med det private arbejdsmarked er lønnen for offentligt plejepersonale bedre end mange andres. Og så er frokosttiden også betalt.

Af David Elmer og Morten Bjørn Hansen

Plejepersonalet i den offentlige sektor har bedre lønvilkår end over halvdelen af lønmodtagerne på DA-området. Social- og sundhedspersonale tjener således 191 kroner pr. præsteret time, hvilket er mere end fabriksarbejdere (185 kr.), butiksansatte (159 kr.) og rengøringsassistenter (155 kr.).

Det viser en ny lønanalyse fra Dansk Arbejdsgiverforening, der samtidig dokumenterer, at offentlige og private lønstigninger følges ad. Professor Jesper Due fra Københavns Universitets Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier mener, at der er klar dokumentation for, at lønudviklingen i den private og den offentlige sektor følges ad.

Social- og sundhedspersonalet hører ikke til de lavest lønnede grupper på arbejdsmarkedet. Den offentligt ansatte gruppe tjener 191 kr. pr. præsteret time – 32 kr. mere end de butiksansatte.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-03-2009 kl. 05:06. Årsag: Artikel forkortet pga Copyright regler
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 12:54   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, jeg har altså aldrig hørt noget lignende! De tal der bliver nævnt stemmer ihvertfald ikke overens med den løn jeg fik som ansat på et plejehjem! Lønnen er langt, meget langt under de 27.000 der påstås en sygehjælper får! Jeg forstår slet ikke, hvordan de er kommet frem til de tal!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2007, 14:16   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Lidt mere til løn tråden...

Det er uhæderligt at Thor P ikke gider lytte til borgerne !!!!!! hvad er de valgt til ????? Alle ved at plejepersonale får ca 21000 før skat ...hvad fanden har han gang I !

Hvad får han selv I LØN ?

FOA: Thor P. hænger offentligt ansatte ud

Udgivet 27. august 2007 Politiken.

København • Finansministerens brug af tal er ikke hæderlig, mener FOA, der frygter, at det nu vil blive sværere at nå et forlig ved overenskomstforhandlingerne.

Det er uhæderlig brug af tal, når finansministeren i dagens udgave af Politiken fortæller, at en sygehjælper i gennemsnit med alt inklusive tjener 27.000 kroner om måneden og en politimand tilsvarende 33.000 kroner. Det mener fagforeningen FOA.

- Jeg synes, han hænger os ud, og det kan han ikke være bekendt. En finansminister har man en vis forventning til opfører sig pænt hæderligt, og jeg synes faktisk ikke, at hans brug af de her tal er hæderlig, siger Dennis Kristensen, formand for FOA.


FOA kritiserer blandt andet, at tallene dækker over en sammenregning af løn, feriepenge, pension og tillæg for aften- og natarbejde.

Ifølge FOA er lønnen til en sygehjælper kun 21.000 kroner.

Dennis Kristensen mener, udtalelserne fra Thor Pedersen har gjort hans medlemmer "stik-stjernetossede" forud for overenskomstforhandlingerne.

- Vi skal i gang med overenskomstforhandlinger om mindre end en måned, og så står vi med en melding fra den øverste kassemester på vores område, som i virkeligheden strør gift ud for mulighederne for at lave et forlig, siger Dennis Kristensen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 12:29   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Smile

hej

Ja jeg ved ikke hvor han får de tal fra, jeg er uddannet sosu-ass og har de sidste 6 år arbejdet som vikar og selvom vi nok var højre lønnet en de fast så kunne min dag timme løn ikke strække sig til mere en 153kr og det er med den højst sats der er, og ja hvis jeg tog aften så lød den på 193kr og lidt højre hvis det var en aftenvagt i weekenden, jeg tror at de glemmer at kikke på at der er mange der tog en ekstra vagt eller to får at få lidt ekstra til fornøjelser og så har de sikkert også regnet tillæget med for weekend og helligedage og aften, men det er jo ikke den reale grund løn, tillæget får man jo får at arbejde når andre holder fri det gør de jo også i det private hvis de har overarbejde eller skal arbejde aften,

Så måske de skullle have tilsendt et par lønseddeler eller to, og desuden skulle de være glad for at der er nogen der tager en ekstra vagt eller flere, for ellers ville det se endnu være ud i den offentlige sektor en det gør i forvejen.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 12:47   #5
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Det er uhæderligt at Thor P ikke gider lytte til borgerne !!!!!! hvad er de valgt til ????? Alle ved at plejepersonale får ca 21000 før skat ...hvad fanden har han gang I !

Hvad får han selv I LØN ?
Citat:
Nogen kunne være ufin nok til at nævne hans egne indtægtsforhold.

Thor Pedersen får som finansminister et vederlag på 688.070 kr. og et folketingsvederlag på 550.955 kr., dvs. i alt 1.239.025 kr. årligt. Dertil kommer et skattefrit omkostningstillæg på 52.127 kr. årligt.

Derudover er han god for rigtig mange millioner på salg og besiddelser af ejendomme, aktiebeholdning, landsbrugsstøtte, erhvervsaktiviteter m.v.

Så han har ingen grund til at klynke.


Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...icle331598.ece
Og selvfølgelig, ikke at forglemme ministerpensionen, når den tid kommer. Denne pension er vist nok uafhængig af formueforhold i øvrigt.

"Sjovt" at læse, at en del af de mange millioner Thor ejer, kommer fra vores fælleskasse.... Foruden minister- og folketingsvederlag samt den pension Thor vil få 5 år tidligere end vi andre.... indkasserer Thor også landbrugsstøtten! Hmm... hvor mange mon førtidspensioner kunne man omsætte Thors "landbrugsstøtte" til...?

Det er "hans slags", der koster flest skattektroner. Men det er os, der er flest, der punger ud til det.... Set i dette lys - hvem af os er dummest? Os? Eller Thor?

Sidst redigeret af Metro; 28-08-2007 kl. 12:55.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En 10'er i timen? Risa Politik og Samfund 0 02-09-2012 11:08
Betaler 1000 kr i timen for privat socialrådgiver MTVRV1 Politik og Samfund 17 15-08-2010 09:10
1000 kr I timen for en lægekonsulent Stella Lægekonsulenternes Rolle 3 11-04-2008 13:57
otte og et halvt minut i timen Stella Politik og Samfund 2 26-03-2008 14:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension