K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2007, 15:36   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prisen på et liv...

Pengene klattes væk mens vi dør af det....

Internettets veje er uransagelige....

1.
"10 milliarder i valggave fra regeringen" Vores penge klattes væk til betydningsløse skattelettelser. Ud af 10 milliarder kroner, får pensionisterne 1 krone om dagen; kassedamerne m.fl får lidt over 100 kroner; og resten går til dem, der har nok i fovejen og kan derfor købe sig en uges ekstra skiferie for beløbet....

Bendt Bendtsen har lige kostet os 10 milliarder kroner. En dyr herre, hvis man spørger mig. Dette beløb er nemlig prisen for partipolitisk strategisk spil, med sigte på at beholde taburetterne og sørge for, at de konservative vælgere ikke smider Bendtsen på porten lige med det samme.

10 milliarder samfundskroner er klattet væk til forlorne skattelettelser ingen, heller ikke de velbjergede får noget betydende ud af. Ingen andre end Bendt Bendtsen idet disse 10 milliarder kroner er prisen på Bendt Bendtsens politiske liv. Betalt ud af din og min lomme.... mens vi dør....

Internettets veje er uransagelige....

2.
ØRESUNDSDEBATTEN, en debatside for danskere bosat i Sverige... i en tråd om noget helt andet er jeg faldet over et indlæg, der fik mig til at spærre øjnene op.... hvor carspar skriver blandt andet:

Citat:
Jeg selv bliver her i Sverige resten af mit liv, da jeg vil risikere mit liv ved at flytte tilbage til danmark.
Jeg har haft LungeCanser, men er nu medicinsk blevet så helbredt at vi ikke længere kan se Canseren.
Historien er på: http://www.paku.dk/Sygehistorier.htm
Jeg er vist (i følge lærerne på www.usil.se ) en af de første i Nordeuropa det er sket for.
Jeg kan næsten ikke få armene ned.

Men den sygehistorie har medført temmelig mange mails fra danmark hvor de vil høre om deres chanser i dette tilfælde.
Jeg forsøger at opmundre dem, men jeg er ikke læge.
grundet den historie så kender jeg en del til det svenske sygehusvæsen.

I går så jeg på TV2 teksttv at der var flere der belv helbredt fra Canser i EU undtagen i Danmark og Storbritannien???
Internettets veje er uransagelige....

3.
Jeg skynder mig så videre til carspars sygehistorie på paku.dk , hvor jeg læser en hel beretning om et menneskes kamp mod en lungecancer og metastaserne og den.... hjælp carspar havde modtaget undervejs af det svenske sundhedsvæsen. Og så er han ikke engang svensker.... Det, der for alvor fik mig til at spærre øjnene op er....

Citat:
Jeg har nu fået rede på at pillen har været på verdensmarkedet i ca. 3 år, hvor jeg og andre svenskere har været med i de 15 måneder. 10-20 procent har vist ufattelige positive tegn (lægens ord), og hos ca. 50 procent har det stoppet canceren, resten skal have en anden behandling.

Tarcevaen koster 670 svenske kroner pr stk. og jeg skal have en om dagen, det bliver 244.550 svenske kroner om året.
I Sverige er der en maksimal egenbetaling på 1.800 svenske kroner om året, så det redder mig fra en konkurs, da ingen ved om jeg nogen sinde kan stoppe med disse piller, da jeg selv er en af de første referencepersoner. Men nu arbejder jeg fuldtid og betaler da skat.

Jeg tror ikke, at man kan få Tarcevaen i DK, og det har vist noget med regeringens spareplaner at gøre, dette er dog min egen vurdering og i må gerne fjerne denne linie uden at spørge mig.

Blandt andet grundet ovenstående, arbejder jeg hårdt på at blive fuldt integreret svensker, da jeg ikke har helbred til at komme tilbage til DK.
Sikken en udmelding... på en dansker, der arbejder og betaler skat i Danmark (som alle de andre pendlere formoder jeg).... spænderer den svenske stat 244.550 svenske kroner om året til medicinen, der skal holde kræften nede for resten af livet.... Plus hele behandlingsforløb, der også koster maaange penge.... svenske kroner altså.... til en dansker. Mens danskerne i Danmark....? Jo, carspar nævnte i sit indlægØRESUNDSDEBATTEN noget om, at han læste på "TV2 teksttv at der var flere der blev helbredt fra Canser i EU undtagen i Danmark og Storbritannien???"

Internettets veje er uransagelige....

4.
Jeg fandt det ikke på TV2 teksttv, da nyhederne opdateres løbende, men jeg fandt en masse tilsvarende, bl.a. på Avisen.dk under overskriften "For mange dør af kræft i Danmark" står der blandt andet:

Citat:
Det bliver også påvist, at jo flere penge et land bruger på sundhedsvæsenet, jo bedre er chancen for overlevelsen af en kræftsygdom. Undtagen altså i England og Danmark.

- Hvis overlevelsen i et land er væsentligt lavere end i andre lande, især sammenlignet med dem med samme velstand, så fungerer sundhedsvæsenet nok ikke, som det skal, skriver forskerne i artiklen.
Når vi bruger lige så mange penge på sundhedsvæsenet som i andre lande, hvor overlevelsesraten er himmelvidt højere end hos os... hvad siger det dig?

Siger det dig ikke, at i så fald må pengene bruges anderledes og forkert? Kan vi forestille os overhovedet, at vores egne kræftpatienterne kan få, foruden en effektiv behandling, også en efterbehandling til 194.000 (omregnet efter dagens kurs fra 244.550 svenske kroner) årligt og på livstid? Ikke på vilkår! Det sker ikke hos os, og så er der lige pludselig ikke noget at sige til, at vi hygger os i selskab med britterne, polakkerne, sloveniere og tjekkere til de mange flere kræft-begravelser, end i alle andre lande i EU.

Idet teknikken og behandlingsmulighederne findes, kan det ikke være det danske sundhedsvæsenets skyld, at de ikke kommer de danske borgere til gode.

Hvem bestemmer, hvad vores penge skal bruges til indenfor sundhedsvæsenet?

Bingo! Så er vi tilbage ved politik og politikere. Jeg er udmærket godt klar over, at sølle 10 milliarder forslår som skrædder i helvede, når faldefærdige skoler skal renoveres, når kloakkerne flyder over, når den kollektive trafik skaber kaos på vejene hver anden dag eller uge... når de gamle fattes bleer eller når vi skal sende ungersvende til eksotiske lande for at udkæmpe andres krige eller skal købe et par F-16`re til en milliard stykket osv. osv. (I et land med verdens højeste skattetryk, ikke at forglemme )

Men et eller andet sted må man jo starte og begynde at tælle på fingrene hvad vi betaler og hvad vi får ud af det, eller.... ikke får. Hvad tæller og gælder og hvad bliver negligeret og glemt?

Bare et par simple eksempler, så tallene kommer ned i knæhøjden og vi begynder at fatte, hvad disse tal og penge, i virkeligheden betyder for den enkelte menige borger, hvis behov "man" hævdes at tilgodese gennem at yde en skattelettelse på et par hundrede kroner om måneden....

Hvorfor så ikke finde ud af, hvor mange livsvarige kræft-efterbehandlinger, hvis mangel på i Danmark har fået carspar til at emigrere til Sverige.... kan man få for 10 milliarder kroner?

Vi må hellere sidde ned. Og tage et glas vand først.....

For 10 milliarder kroner kan man få i alt: 51.546 efter-behandlings-år i lighed med dem, den svenske stat betaler for efterbehandlingen af carspar, hvert år, for resten af hans liv.

Afhængig af hvor gammel man er på tidspunktet for sygdommens udbrud og de år, man dermed får tilbage at leve i (og betale skat) - handler dette om mange tusinder mennesker, der ville overleve og som i dag dør af sygdommen.

Hvis man så i stedet bare antager, for "sjov", bare for anskueliggørelsen - at det resterende liv, som følge af efterbehandlingen er på 25 år - ville 10 milliarder kroner række til 17.182 liv.

17.182 overlevende borgere og skatteydere.

Og fortæl mig så om du mener, at alt dette skal ofres for at Bendt Bendtsens politiske liv skal undsættes? Og hvad siger det om en Statsminister, der bruger løs af skatteydernes penge, for at befæste en partipolitik, i stedet for at tage vare på samfundets borgere?

Sidst redigeret af Metro; 23-08-2007 kl. 15:52.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension