K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2007, 22:23   #1
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Please hjælp mig...!

Lidt baggrund:
jeg blev kørt ned i 2003 og har siden været på barsel (var gravid da uheldet skete) og derefter sygedagpenge.
Jeg mistede mit arbejde på grund af den lange sygeperiode.
Jeg er stadig sygemeldt.

Min sagsbehandler har forlænget mig på baggrund af behandling og senere på baggrund af arbejdsprøvning.

Min arbejdsprøvning påviste at jeg kunne arbejde max. 8 timer ugenligt, det vil sige ikke nok til flexjob.

Min sagsbehandler indstillede mig derfor til førtidspension.

Jeg har så i dag modtaget afslag på førtidspension.

De skriver at det er på baggrund af at jeg ikke har bevist at jeg ikke kan skaffe ordinært job eller job på "det rummelige arbejdsmarked", samt at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte.

Det første er direkte forkert, både sagsbehandler og jobkonsulent har påpeget at der ikke er mulighed for at jeg kan oppebære timer nok til et flexjob.

Det sidste er også forkert idet jeg har fået taget en gen-test der påviser at jeg ikke kan tåle den medicin der skal til for at jeg bliver rask/bedre fungerende. min krop kan simpelthen ikke omdanne medicinen.

Min situation er så den, at jeg fra i dag får sygedagpenge 14 dage frem og derefter NUL. (jeg er gift).
Det betyder at jeg skal sælge mit hus og min bil. Som dernæst betyder at min mand må sige sit job op, da han arbejder om natten og ikke kan få "glæde" af offentlige transportmuligheder.

Hvad ville I gøre???

På forhånd tak,

Sarah
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 23:19   #2
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Jeg kan se, at der i §20 stk. 3 står at:

Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.

Dette er jeg ikke blevet tilbudt. Min bisidder hos fagforeningen sagde at medmindre der var lavet administrative fejl, kunne jeg ikke få forlænget mine sygedagpenge.
Kan det betragtes som en administrativ fejl?
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 08:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af labratz Se meddelelser
Lidt baggrund:
jeg blev kørt ned i 2003 og har siden været på barsel (var gravid da uheldet skete) og derefter sygedagpenge.
Jeg mistede mit arbejde på grund af den lange sygeperiode.
Jeg er stadig sygemeldt.

Min sagsbehandler har forlænget mig på baggrund af behandling og senere på baggrund af arbejdsprøvning.

Min arbejdsprøvning påviste at jeg kunne arbejde max. 8 timer ugenligt, det vil sige ikke nok til flexjob.

Min sagsbehandler indstillede mig derfor til førtidspension.

Jeg har så i dag modtaget afslag på førtidspension.

De skriver at det er på baggrund af at jeg ikke har bevist at jeg ikke kan skaffe ordinært job eller job på "det rummelige arbejdsmarked", samt at alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte.
Er det den direkte formulering af det afslag du har fået ?

Der burde stå hvad du kunne efter deres mening og hvordan de er kommet frem til at dine muligheder ikke er udtømte , men hvilke muligheder mener de at der er .

Hvordan mener de at du ikke har bevist at du ikke kan arbejdet på det ordinære marked eller på det rummelige marked, du har jo netop vist at du ikke kan arbejde mere end 8 timer og jeg ville da helt klart mene at hvis du ikke kan få fleksjob så må de kigge på et fleksjob

Citat:
Det første er direkte forkert, både sagsbehandler og jobkonsulent har påpeget at der ikke er mulighed for at jeg kan oppebære timer nok til et flexjob.

Det sidste er også forkert idet jeg har fået taget en gen-test der påviser at jeg ikke kan tåle den medicin der skal til for at jeg bliver rask/bedre fungerende. min krop kan simpelthen ikke omdanne medicinen.

Min situation er så den, at jeg fra i dag får sygedagpenge 14 dage frem og derefter NUL. (jeg er gift).
Det betyder at jeg skal sælge mit hus og min bil. Som dernæst betyder at min mand må sige sit job op, da han arbejder om natten og ikke kan få "glæde" af offentlige transportmuligheder.

Hvad ville I gøre???

På forhånd tak,
Jeg ville med det samme anke afslaget på førtidspension , jeg ville begrunde det med at der ikke er nogen begrundelse til deres beslutning, at de ikke mener at du har bevist at du ikke kan være på arbejdsmarkedet er ikke nok, de skal pege på hvad de mener du kan , og de skal pege på hvordan de mener at din (for mig at høre ) varige sygdom kan helbredes, og hvad de mangler for at du har "bevist" at du ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet ... der skal være en forklaring kort og godt, der skal være noget om hvad de mener der skal ske for at få dig i job eller hvad de mangler at se for at kunne dokumentere at du skal have en førtidspension

jeg ville også tage med i en anke at de ikke har givet mulighed for at møde for pensionsnævnet inden beslutningen blev taget...


Jeg ville også med et samme anke stoppet af sygedagpenge, det ville jeg gøre ud fra at der ikke er sat noget andet i stedet som kan gøre dig selvforsørgende, man kan ikke bare stoppe sygedagpenge midt i en udredning , så ville de jo i flæng bare kunne sidde og sige nej til fleksjob eller nej til førtidspension og derefter stoppe sygedagpenge...

Men før man kan sige noget mere om hvordan du skal formulere det så er jeg nød til at vide hvordan du feks er omtalt i din ressourceprofil...

Hvis jeg var dig så ville jeg som det allerførste koncentrer mig om sygedagpengene , for hvis de får medhold i at du feks ikke kan få førtidspension men derimod skal have fleksjob så får du ikke ledighedsydelse hvis ikke du kommer fra sygedagpenge, men du vil i stedet for få noget der hedder særligydelse da du ikke kan oppebære kontanthjælp når du er gift ...


men kan da sige så meget at du helt klart skal anke både dine sygedagpenge og dit afslag ....

har du fået dit stop af sygedagpenge pr brev og med anke vejledning ?

Prøv at skrive lidt mere så skal jeg se om jeg kan finde nogle sm-afgørelser der kan hjælpe dig i en ankesag

men for at kunne det så er jeg nød til at kende den nøjagtige formulering af dit afslag

dernæst er det allerførste jeg ville gøre at ringe til socialrådgiverne som har indstillet mig og høre hvad der nu skal ske, hun skal stadig hjælpe dig ...


MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 09:13   #4
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Den direkte formulering er:

"Afgørelsen er begrundet i at der både i slutattest fra psykiatrien i region Sjælland af 09.05.2007 og statusattest fra psykiatrien i storstrøms amt af 11.12.2006 er peget på behandlingsmuligheder, også i forhold til forbedring af arbejdsevnen.

På baggrund af ovenstående oplysninger findes det ikke dokumenteret at alle behandlingsmuligheder er udtømte, ligesom det ikke er dokumenteret at du ikke kan opnå tilknytning til arbejdsmarkedet, eventuelt på særlige vilkår."

Jeg har ikke selv en kopi af slutattest fra 9/5 2007, så jeg aner ikke hvad der står i denne.
Jeg kan forestille mig at der er tale om psykologbehandling, men jeg har allerede været i psykologbehandling uden resultat.

Min Jobkonsulent har i slutevaluering skrevet:

"Det er min vurdering at det ikke er muligt at finde andre jobfunktioner på det ordinære eller det rummelige arbejdsmarked, der kan forbedre/udvikle kompetencer så Sarah vil kunne vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked.
I fald der tilkendes førtidspension er virksomheden åben over for ansættelse i skånejob som Sarah også er interesseret i."

Jeg har ringet til min sagsbehndler og hun siger at jeg vil blive sendt til kontanthjælp fordi jeg er blevet forlæget på sygedagpenge så meget de kunne.

i min ressourceprofil fremgår det af 2 forskellige sagsbehandlere at de anbefaler førtidspension.
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 09:36   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej...Labratz

Først som Hejdien siger så skal du anke afslag for at prøve din sag en gang til og sygedagpenge også...

det der står her under, siger at du kan prøve fleksjob...din sagsbehandler skal undersøge om du kan klare et job på særlige vilkår ...altså fleksjob.


På baggrund af ovenstående oplysninger findes det ikke dokumenteret at alle behandlingsmuligheder er udtømte, ligesom det ikke er dokumenteret at du ikke kan opnå tilknytning til arbejdsmarkedet, eventuelt på særlige vilkår."



Det at du ikke blev inviteret til at udtale dig før afgørelsen er en fejl...det skal de gøre efter loven.
jeg vil mene du skal anke sagen...helt sikkert.

Sidst redigeret af Stella; 23-08-2007 kl. 09:40.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 10:08   #6
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Jeg har lige snakket med min fagforening og de siger at afgørelsen er ugyldig baseret på at §20 stk. 3 ikke er overholdt.
Så det skulle i princippet betyde at jeg fortsat er berettiget til sygedagpenge indtil der er truffet en ny afgørelse.

DOG kan kommunen sidestille alle love og regler hvis de mener at det er uden betydning at jeg taler min sag for pensionsnævnet...?...
Selv om det står i lovgivningen....?

Udover det, skal jeg også have de lægelige akter som beslutningen er baseret på, det har jeg ikke fået.

Så nu må vi se hvad der sker.

Det er sq heldigt at der er forums som dette, ellers havde jeg aldrig fundet frem til kommunens brøler.

P.S. Juristen fra fagforeningen mener at Næstved kommunen bare har en syg humor i forbindelse med begrundelserne for afslag *GGG*
Det er højst sandsynligt fordi jeg kun er 29, men det må de jo ikke skrive som begrundelse, det er ulovligt...........

1000 tak for jeres hjælp, fortsat input er meget velkomment, alt jeg kan bruge mod de "host"skrankesvin"host" er super.

Sarah
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 10:21   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det var godt...vil din fagforening så henvende sig til kommunen eller hvordan gør de...

lad os vide hvad der sker..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 10:21   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=labratz;11277]Den direkte formulering er:
Citat:
"Afgørelsen er begrundet i at der både i slutattest fra psykiatrien i region Sjælland af 09.05.2007 og statusattest fra psykiatrien i storstrøms amt af 11.12.2006 er peget på behandlingsmuligheder, også i forhold til forbedring af arbejdsevnen.

På baggrund af ovenstående oplysninger findes det ikke dokumenteret at alle behandlingsmuligheder er udtømte, ligesom det ikke er dokumenteret at du ikke kan opnå tilknytning til arbejdsmarkedet, eventuelt på særlige vilkår."

Jeg har ikke selv en kopi af slutattest fra 9/5 2007, så jeg aner ikke hvad der står i denne.
Jeg kan forestille mig at der er tale om psykologbehandling, men jeg har allerede været i psykologbehandling uden resultat.
Hvis du ikke selv ved hvad der står så kan det selvfølgelig være svært

hvis jeg var dig ville jeg med det samme sende besked afsted om at jeg ville have aktindsigt du kan finde en aktindsigtserklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

på den måde er du bedre rustet til en anke og det er jo lidt vigtigt at du ved hvad det er de snakker om (og det skal du også skrive i din anke)

Citat:
Min Jobkonsulent har i slutevaluering skrevet:

"Det er min vurdering at det ikke er muligt at finde andre jobfunktioner på det ordinære eller det rummelige arbejdsmarked, der kan forbedre/udvikle kompetencer så Sarah vil kunne vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked.
I fald der tilkendes førtidspension er virksomheden åben over for ansættelse i skånejob som Sarah også er interesseret i."
Hvad med et fleksjob i denne virksomhed ? kunne det være en mulighed ?

Citat:
Jeg har ringet til min sagsbehndler og hun siger at jeg vil blive sendt til kontanthjælp fordi jeg er blevet forlæget på sygedagpenge så meget de kunne.
I følge loven skal du have meddelse om sygedagpenge stop på skrift og det skal varsles og der skal ligge en ankevejledning med , ellers er den ikke gyldig .

jeg fandt det her hos sr-bistand

syedagpenge kan normalt maksimalt udbetales i 52 uger, men hvis man opfylder visse betingelser, kan dagpengene forlænges ud over denne periode. Dagpengene kan forlænges, hvis man er under behandling, som lægerne formoder, vil gøre en i stand til at vende tilbage til arbejdsmarkedet inden for kortere tid. Dagpengene kan forlænges, hvis det er nødvendigt at afklare arbejdsevnen - f.eks ved arbejdsprøvning. Dagpengene kan forlænges, hvis det er sandsynligt, at man skal revalideres. Dagpengene kan forlænges, hvis der er rejst sag om førtidspension. Dagpengene forlænges da, indtil kommunen har truffet en afgørelse.


Jeg tror som din fagforening at det bliver svært at gøre noget hvis ikke der er lavet en admenstrativ fejl , men det er der så også hvis ikke du er oplyst om stop af sygedagpenge på skrift med ankevejledning (hvis du ikke har fået det så prøv at ringe til din fagforening med det samme)

Jeg ville anke et stop af sygedagpenge ud fra at jeg var blevet nægtet førtidspension og derfor måtte formodes stadig at være i et afklaringsforløb, om den går ved jeg ikke, men det er værd at prøve og uanset hvad så SKAL din kommune finde ud af noget andet der kan gøre dig selvforsørgende , og jeg kan forestille mig at det må være rettet mod fleksjob ...
du skal ikke finde dig i at blive parkeret i et hjørne




Citat:
i min ressourceprofil fremgår det af 2 forskellige sagsbehandlere at de anbefaler førtidspension.
Igen er det svært for dig at vide hvad de bygger deres antagelser på når du ikke kender alle papir der ligger i din sag, så du er nød til at have en aktindsigt ..

Jeg mener helt bestemt at jeg har læst en sm-afgørelse omkring §20 stk. 3 du SKAL tilbydes at møde op for pensionsnævn eller hvad det er i har ved dig ...
jeg prøver at finde dem senere i dag

Skriv en mail til din sagsbehandler og hør hende om hvad der nu skal ske , skal du videre til fleks eller hvad og frem for alt få fat i dine papir så du kan se hvad det er de snakker om ..

Det lyder lidt vildt at sagsbehandler ikke ser dig på arbejdsmarkedet hvis der samtidig ligger papir på dig om at du kan få det bedre , kender du ikke noget til de papir ? og har du andre papir også fra psykologer der siger noget andet ?
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 13:02   #9
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
En status:

Jeg har fået læst lægeerklæringen op af min bisidder hos fagforeningen.
En psykiater som der har set mig ½ time skriver at han mener at jeg godt kan få det bedre og min alder taget i betragtning (29) finder det usandsynligt at jeg ikke kan blive velfungerende.!!!!!!!!!!!

Der er tale om en psykiater som afsluttede mig på grundlag af at jeg ikke ville fyldes med medicin idet en gen-test afslørede at jeg ikke kan tåle medicinen.

Hvad f.... gør jeg nu....

Det kan da ikke være rigtigt at en enkelt psykiaters udtalelse er gældende og alle andre bliver tilsidestillet fordi de taler FOR en førtidspension.

Skal det virkelig til patientklagenævnet eller er der en smutvej?

---------------------

Min fagforening kører anken på, at jeg ikke har haft mulighed for partshøring samt at jeg ikke havde kendskab til dette lægedokument som afslaget er baseret på... Så kryds fingre for mig.....

Sarah
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 15:35   #10
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Jeg skal i øvrigt tilføje at min nuværende sagsbehandler ikke længere har min sag.
Jeg er sendt til kontanthjælp.

Det betyder endnu en ny sagsbehandler...!!!!
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension