K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2007, 11:24   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Tragisk..sat på gaden...

Mon det er en af dem der er under 300 timers reglen...sat på gaden og det ender I tragisk vold...folk bliver jo sat på gaden nu som aldrig før...

http://politiken.dk/indland/article363114.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 11:44   #2
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Kæresten og jeg snakkede lige om det igår aftes... ikke om den sag dér eller om det at blive sat på gaden specifikt, men om de familier hvor begge lever på kontanthjælp og hvor én af dem skal arbejde 300 timer om året for at familien ikke mister kontanthjælp. Hvad nu hvis de begge er syge, men ikke syge nok til pension, men heller ikke raske nok til at arbejde....

Det er sgu lidt af en rotterede folk kan komme til at sidde i idag i vores fantastiske velfærdssamfund.

Lad os sige de har 2 børn i skolealderen... de bliver mobbet fordi de ikke har det rigtige tøj på, de rigtige accesories osv. Forældrene har ikke overskud til at tage sig af det (kan jeg sgu godt forstå) og hvordan har regeringen tænkt sig at ungerne skal bryde den sociale arv og læse til læger og advokater og ikke ende på kh ?

Ja det er skarpt sat op, men sådan ser det ud i den virkelige verden blandt virkelige mennesker....
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 11:45   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Ja hvad er det for et samfund vi har dag, der har aldrig været så mange penge i vores samfund og alligevel bliver folk sat på gaden måske han er gift og på kontanthjælp, så kan han selvfølige ikke kan få kontanthjælp, fordi han er gift, så er der kun en indtægt , og det kan ingen leve for i dagenes Danmark og da slet ikke hvis også der er børn , det er trist men sådan ser vores ellers mælk og honninge land ud i dag. øv øv hvem skal vi dog stemme på når valget kommer ja jeg ved det ikke for der er ingen der holder hvad de lover. og ingen tænker på andre ind dem selv.


Det skal mærkes af vi lever men behøver det at kunne mærkes så meget

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 11:57   #4
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
For mig har selve vlagkampen aldrig været vigtig. Det er meget vigtigere hvilket menneskesyn partierne har og så finde det der passer til dig. Jeg kan sagtens finde et der passer mig og jeg er også medlem af en politisk parti.

Det er tragisk at tingene er skruet sådan sammen idag og derfor er det vigtigt at vi sørger for at tænke os godt om denne gang, når vi skal stemme. Hvorfor er det gået så galt de sidste 5-6 år og hvad er det der er vigtigt for at få vores samfund til at glide ?
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 12:36   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
se trailer fra Michael More...til danmark og andre lande...ADVARSEL...pas på jeres velfærd.

http://www.dr.dk/NETTV/Update/#

Klik selv på billedet af ham...ellers kommer det ikke frem..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 13:54   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det kunne være spændene at se hele filmen og min første tanke var også da jeg hørte om den familie om ikke det kunne være en udsat familie, men ok det retfærdiggøre ikke at angribe betjente der gør deres arbejde...

Men det er da en klar frustrations handling og jeg tror at alle der har prøvet at være dernede hvor vi sidder og vejer mellem tøj i en kold tid eller mad kender til den desperation og desværre har alle syge eller på overførelses indkomst på et eller andet tidspunkt følt sig usikker på hvordan det skulle gå og hvordan man klare dagen og vejen ...

Håber at pressen bider fast i at få oplyst hvem den familie var og hvorfor det var der var foged forretning på dem (der stod en flyttebil )
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 14:09   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Næ jeg prøver ikke at retfærdiggøre vold OVERHOVEDET men jeg tror vi vil se mere af den slags tragiske hændelser jo flere mennesker der kommer så meget i klemme og mister hjem og penge og alt at de går amok og gør noget de aldrig ville have gjort normalt...når regeringens 300 timers regel sætter en masse familier på gaden til tiggeri og kulde og nød...jeg ved ikke om det er 300 timers reglen de er under men det er ikke normalt at foged kommer når folk er i lejligheden og så kan det også være at han dør af det skud i maven han fik...så er vi jo kommet af med ham måske var han psykisk syg...hvem ved ...men det er tragisk og synd at folk kommer så langt ud at de griber til vold . ja det er vel Amagerikanske tilstande.


politiken 220807

Det skulle være et rutinejob.

Men tre flyttefolk blev tilskuere til et drama i Norgesgade på Amager i København, da politiet tørnede sammen med en mand med en kniv. To betjente blev såret af knivstik, og manden blev skudt i maven.

»Jeg er en smule chokeret. Det giver stof til eftertanke, for det skete så pludseligt«, siger Michel Jensen, som er en af de flyttefolk, der overværede dramaet.


Skulle tømme lejlighed
Michel Jensen ankommer i morges sammen med to kolleger fra Vanløse Flytteforretning til adressen. Det er en fogedsag, og flyttefolkenes job er at tømme lejligheden.

Men lejligheden er ikke ubeboet, som normalt ved fogedforretninger - da både en mand og en kone er hjemme, og døren er lukket med en kæde.

Flyttefolkene fortæller parret, at de skal tømme lejligheden, fordi der ikke er betalt husleje, men manden - som er 30-40 år, udlænding, med langt tjavset hår - er overrasket. Han siger roligt, at han har betalt huslejen.

Flyttefolkene forlader derefter lejligheden. Det er normal procedure, at politiet bliver tilkaldt, hvis lejligheden er beboet.

Konen skriger
En halv time efter ankommer politiet - en mandlig og en kvindelig betjent. Flyttefolkene følger politiet ind i opgangen for at vise dem, hvilken lejlighed det er. Men de bliver stående på reposen nedenunder, mens politiet går ind i lejligheden.

»Vi hører kort tid efter konen skrige og derefter en masse tumult og ballade, og så løber vi ned og ud«, fortæller flyttefolkene.

På vej ud når de dog at høre, at der affyres to til tre skud i lejligheden. hmmm var et ikke nok ? og så i benet helst IKKE I MAVEN...for det dør man tit af.

Ifølge politiets oplysninger er de to betjente, som begge blev ramt af knivstik, uden for livsfare. Mens lejlighedens beboers tilstand er uvis.

Sagen er overgået til statsadvokaten.

Ja det er vist også nødvendigt for politiet er let til skud i disse dage og slår flere og flere ihjel.

Sidst redigeret af Stella; 22-08-2007 kl. 14:31.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 14:28   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Meget apropos skattedebatten, hjemløse osv. osv.

Mange vil jo opkræve penge af de fattige.

Se lige den her og filosofer lidt:

Citat:
[email protected]
Dette er muligvis en ukendt afsender. Tilføj som afsender, der er tillid til | Tilføj som afsender, der ikke er tillid til
Tja.... HVAD vælger man?

Tillid eller ej tillid?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
Skal jeg bo på gaden?? Frk.Smilla Alt det andet 21 31-03-2011 12:57
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
tvinger min søn på gaden. Shj Alt det andet 26 10-10-2010 01:16
Flere på gaden LUM Politik og Samfund 0 03-12-2008 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension