K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 15:32   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
praktik og evt.løntilskudsjob.

Jeg blev glad, da sb ringede og sagde, at jeg kunne komme i praktik på en skole, men en praktik er vel kun 2-4 max 13 uger. Hun sagde, at hvis det forløb godt, kunne jeg blive ansat der i et løntilskudsjob 6 måneder.Men hvad nytter det? Ikke andet end tiden går. Jeg er pt på sygedagpenge og er bange for, om man automatisk raskmeldes ved at begynde på et løntilskudsjob. Hvordan er man i så tilfælde stillet, når jobbet ophører? Skal man søge job, når man er i løntilskudsjob? Kan et løntilskudsjob være afklaring på revalidering ? Jeg har tidligere arbejdet i sundhedssektoren og har problemer med bla ryg. Der skal vel skrives en kontrakt? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Ja jeg har sikkert en masse andre spørgsmål, de må så dukke op.

Vh Hej

Ene formål med virksomhedspraktik.

" ansatte med helbredsproblemer, som har brug for at prøve andre arbejdsopgaver – enten i den virksomhed, hvor de er ansat, eller i en anden virksomhed – altså som en arbejdsprøvning til afklaring af om vedkommende har behov for nye opgaver, mere optræning, revalidering eller evt. fleksjob" Citat fra vidensnetværket.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:39   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Jeg blev glad, da sb ringede og sagde, at jeg kunne komme i praktik på en skole, men en praktik er vel kun 2-4 max 13 uger. Hun sagde, at hvis det forløb godt, kunne jeg blive ansat der i et løntilskudsjob 6 måneder.Men hvad nytter det? Ikke andet end tiden går. Jeg er pt på sygedagpenge og er bange for, om man automatisk raskmeldes ved at begynde på et løntilskudsjob. Hvordan er man i så tilfælde stillet, når jobbet ophører? Skal man søge job, når man er i løntilskudsjob? Kan et løntilskudsjob være afklaring på revalidering ? Jeg har tidligere arbejdet i sundhedssektoren og har problemer med bla ryg. Der skal vel skrives en kontrakt? Er der noget jeg skal være opmærksom på? Ja jeg har sikkert en masse andre spørgsmål, de må så dukke op.

Vh Hej

Ene formål med virksomhedspraktik.

" ansatte med helbredsproblemer, som har brug for at prøve andre arbejdsopgaver – enten i den virksomhed, hvor de er ansat, eller i en anden virksomhed – altså som en arbejdsprøvning til afklaring af om vedkommende har behov for nye opgaver, mere optræning, revalidering eller evt. fleksjob" Citat fra vidensnetværket.
Et løntilskuds job er at sidestille med et ordinært job. Dvs. at det kræver en raskmelding.
Men de erfaringer man får i et løntilskudsjob kan (hvis man aftaler det i jobplanen) bruges til en evt. senere vurdering på om der skal sættes andet i værk. f.eks. revalidering eller fleksjob.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 19:50   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Question

Tak for svar. Jeg vik lige høre om der der noget, jeg bør få indskrvet i kontrakten især med evt løntilskudsjob på 6 måneder efter praktikvirksomhedspraktik. Jeg er som sagt sygemeldt pgt rygproblemer, Praktikforløb og efterfølgende løntilskudsjob på 6 måneder foregår på et skolebibliotek, hvilket jeg glæder mig meget til. Jeg er skeptisk på, hvad det kan føre til på længere sigt, men måske jeg bare skal tage en dag af gangen. Håber virkelig på ,at der nogle, den har gode erfaringer.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskudsjob - 6 mdr.s projektarbejde m. mad og mennesker L.S. Dit og Dat 0 19-04-2013 22:55
Måske i lære, og løntilskudsjob? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 18-11-2012 13:46
Ang praktik lynge60 Spørgsmål ang fleksjob 9 06-10-2012 11:22
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Spørgsmål om løntilskudsjob og min fremtid.. Yasmin Din historie 0 16-10-2010 09:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension