K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 18:57   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Exclamation fortroelig oplysning videregivet til 3. part !!

Hvis nu man har fået tilsendt en 5 siders opgave liste fra en kommune med fuld cpr numre osv.

bla data ala:
cpr nr, navn , data , stop sagen eller skift stopdato på revalidering sag.


Er det bare mig der synes det er MEGET uheldigt og sidder og bliver ret bange for hvormange der har den slags oplysninger på mig af almene borgere.
Hvad gør man i den situation

Sidst redigeret af Tzari; 18-10-2011 kl. 20:27.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:07   #2
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
jeg syntes du skal kontakte den person der har sendt dig de pågældende papirer og gøre opmærksom på fejlen. De vil højst sandsynligt bede dig om at destruerer eller aflevere papirerne igen.

Jeg har været ude for det op til flere gange i min kommune at de har sendt mig papirer med andres CPR. Nr. på
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:21   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
jeg syntes du skal kontakte den person der har sendt dig de pågældende papirer og gøre opmærksom på fejlen. De vil højst sandsynligt bede dig om at destruerer eller aflevere papirerne igen.

Jeg har været ude for det op til flere gange i min kommune at de har sendt mig papirer med andres CPR. Nr. på
Jeg synes ærligt talt ikke, at en kommune skal slippe så let fra den slags sjusk.

Lignende sager har været oppe herinde før, men jeg husker ikke lige hvor det er smartest at gøre opmærksom på fejlen.
Der kommer sikkert andre med et fornuftigt bud.

Hvis det er oplysninger om en enkelt borger, så kan man kontakte denne borger og gøre opmærksom på det, og evt. lade det være op til vedkommende at klage.

Hvis jeg fandt ud af, at min kommune havde sendt mine oplysninger til andre borgere var jeg da flippet helt ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:40   #4
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Jeg bliver nemlig også rigtig harm på de folks vejene for er jo MANGE folk. Så vidt jeg kan se er det ca 30-40 navne Synes også det er lidt for let sluppet de bare får den retur med et fyha det fejer vi under gulvtæppet. Man overvejer om man skal gå til borgmester eller presse; for den slags må jo IKKE sker er jo utilgiveligt. Snakker med fagforeningen imorgen hvad de synes.
Kommunen godtager jo ingen småfejl fra os af uden det får store konsekvenser for os.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:50   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Man overvejer om man skal gå til borgmester eller presse; for den slags må jo IKKE sker er jo utilgiveligt.
Borgmesteren vil sandsynligvis feje det ind under gulvtæppet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:55   #6
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Enig Vovse.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:58   #7
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg forstår heller ikke at der ikke bliver gjort mere ved disse sager, det må da være et kæmpe brud på den tavshedspligt de er underlagt.

de burde gå til medierne med det.. det er uforskammet... at man sløser SÅ meget med andres personlige oplysninger som man har tavshedspligt om..


Kontakt de implicerede så de kan klage
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 22:26   #8
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jeg forstår heller ikke at der ikke bliver gjort mere ved disse sager, det må da være et kæmpe brud på den tavshedspligt de er underlagt.

de burde gå til medierne med det.. det er uforskammet... at man sløser SÅ meget med andres personlige oplysninger som man har tavshedspligt om..


Kontakt de implicerede så de kan klage
Det er faktisk ulovligt.

Kontakt datatilsynet og personen du har fået oplysninger om, og oplys dem om at de kan (og bør) lave en politianmeldelse på den baggrund. Det skal du slet ikke gå til kommunen med, eller dem der har sendt dig papirerne. Det svarer lidt til at ringe til bankrøveren for at anmelde et bankrøveri.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 22:47   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Det er faktisk ulovligt.

Kontakt datatilsynet og personen du har fået oplysninger om, og oplys dem om at de kan (og bør) lave en politianmeldelse på den baggrund. Det skal du slet ikke gå til kommunen med, eller dem der har sendt dig papirerne. Det svarer lidt til at ringe til bankrøveren for at anmelde et bankrøveri.
Lige præcist!

Datatilsynet og den pågældende person!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 22:49   #10
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
det er 30-40 forskellige folk der står på den liste meste er ligegyldige ting ala "skriv journalnotat om sendt indkaldelses brev". MEN er jo stadig ikke info jeg på noget tidspunkt må se. Det er jo folk person nr og rager ikke mig de er sygemeldte. Håber fagforening kan hjælpe med det for et eller andet skal der gøres.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysning Janus Politik og Samfund 26 29-05-2012 08:57
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Gæstebogen-oplysning Hejdien Dit og Dat 0 25-05-2007 16:03
OPLYSNING: Hejdien Dit og Dat 0 12-05-2007 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension