K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 00:09   #1
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Kender nogle denne sagsbehandler??

Jeg har tidligere på året, oprettet nogle tråde her inde tilbage i april/maj md. angående at min sagsbehandler smed mig af sygedagpenge d. 22 april pga. varighedsbegrænsningen på 52 uger d. 30 april. Selv om jeg ikke var arbejdsprøvet, der lagde ingen ressourceprofil, sagsbehandlings fejl (Beskæftigelsesankenævnet skriver endda alvorlige).

Og jeg har kæmpet lige siden, ja det har jeg. Og af en eneste grund. Fordi jeg føler jeg har ret, og at min sagsbehandler kun tænker kasse tænkning osv.

Mine kræfter er dog også være at være sluppet ud, og har haft sat alle sejl. Selv borgmesteren i min kommune (Thisted) har set på sagen. Dog er hun i mine øjne en klap hat. Men med det sagt, så må hun selv om det. Da jeg nok skal finde en anden vej til sejr.

Grunden til jeg har bidt mig sådan fast, er at jeg stadig har en sag kørende i ASK, og ikke aner hvad jeg kan med mine håndled. Da jeg er blevet opereret for karpaltunnelsyndrom på højre hånd. Og det er mislykket, og lægerne ikke vil lade mig operere på venstre.

Jeg klagede som sagt over min klage, og den lagde allerede på hans bord 2 dage efter. Med alle § og punkter som han ikke overholdte. Ja selv teamlederen har været på sagen, og været mindst lige så stor en klaphat. Meeen igen når det er sagt, så brugte min sagsbehandler præcis de 4 uger, han havde til at svare tilbage. Og det var selvfølgelig med et afslag.

Så brugte han 37 dage, på at sende sagen op til beskæftigelsesankenævnet, om så har kigget på sagen, og hjemsendt den med henblik på at lave en ressourceprofil. Og lave en ny afgørelse. I der brev skrev de også, at min sag led af alvorlige sagsbehandlingsfejl.

Men den valgte kommunen så at klage over, og forlangte over for beskæftigelsesankenævnet at ankestyrelsen skulle lave en principiel eller generel afgørelse.

Det svare beskæftigelsesankenævnet tilbage på, med at de IKKE ændre deres afgørelse og skriver ord ret dette:

Vi fastholder vores afgørelse od den begrundelse, vi gav sammen med afgørelsen. Klagen har ikke bragt nye oplysninger eller forhold frem, der kan give grundlag for at ændre vores afgørelse.

Vi har i denne forbindelse lagt vægt på, at "navn" den 14 april 2011 til kommunen oplyste, at hans helbredstilstand ikke var bedret. Han døjede fortsat med sovende, snurrende fingre og smerter ved løft. Vi finder derfor, at der burde være foretaget en lægelig undersøgelse, inden sygedagpengene blev bragt til ophør.
Endvidere finder vi ikke, at det er afklaret, at "navn" kan stå til rådighed for ustøttet ordinær beskæftigelse, idet han ikke er afprøvet.

Dette skrev beskæftigelsesankenævnet d. 2/8-2011.

Og nu har jeg så endelig modtaget min ressource profil, som efter gennemgang af familie, venner osv. selv siger er rent til grin. Den er fyldt med stave fejl, forkerte brugte ord i flere sammenhæng. Og så under hans vurderinger, har han brugt copy/paste. Der står det samme under hver vurdering. Dog er der forskel på, om der er en barrierer eller ikke er. Men ellers er det kopiret ind, og det er tydeligt at se. Da der er stavefejl i nogle af ordene, og de går igen!

Nu har jeg så brugt en del af min tid på, at undersøge min sagsbehandlers baggrund. Og blev i dag total rystet, og aner ikke helt hvad pokker der sker i dagen Danmark???

Må han godt sidde som sagsbehandler, og drive sådan nogle sider som disse:

http://be-one.dk/poulfisker.htm

http://www.kommunekonsulent.dk/

http://www.krisesamtalen.dk/

hvor jeg faktisk synes det virker meget som et total dobbelt spil af en sagsbehandler at være. Ved godt det er svært for jer at sætte jer ind i min sag. Men helt ærlig, hvad tænker i selv??

Er jeg helt forkert på den lige nu, eller har mine tanker og følelser ret??

Mit spørgsmål til jer her inde på k10. Kender nogle min sagsbehandler Poul Fisker, da jeg meget gerne vil i kontakt med dem. Da jeg meget, meget gerne vil høre deres mening om Poul Fisker. Jeg føler faktisk han er korrupt, og trækker tiden så langt han overhovedet kan komme til. Som i også kan regne ud, sidder jeg stadig her 5 mdr efter. Og der er først lige kommet en ressourceprofil ind af døren.

Puhaaa tror jeg stopper nu, og at i stadig læser med?

Mvh.
Skolekridt
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 08:32   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, jeg kender ikke ham af navn men af type

Jeg er ked af at sige det, men det er dagligdag for de aller fleste af os herinde, at få den behandling hvis ikke værre, så fat mod du er ikke alene

I øvrigt skal man se på disse kommunalt ansatte (for ikke alle er jo socialrådgivere) på en helt anden måde
Rigtig mange er jo arbejdsløse i denne tid, så de kommunalt ansatte udøver "bare" en form for jobsikring

Bare et forsøg på at få et smil frem, på denne mandag morgen

Håber på det bedste for dig og det hurtigt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kender I denne afgørelse? Multe Alt det andet 3 13-10-2011 10:34
kender nogen denne læge? musen63 Alt det andet 2 06-10-2010 18:31
Nogen der kender denne psyk? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-04-2010 22:49
Nogen der kender denne Psykiater? lisapigen Dit og Dat 1 17-01-2009 01:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension