K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2011, 09:01   #1
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
Sygedagpengestop (fleksjobber)

Jeg har fået meddelelsen om at kommunen stopper mine sygedagpenge fra den 31.8.11 og jeg er målløs....

Jeg fik en depression pga. stress på arbejdspladsen i slutning af november sidste år.
Både Fagforeningen og min Jobkonsulent anbefalede mig dengang, at jeg skulle stoppe på arbejdspladsen omgående (fleksjob) og ikke måtte komme tilbage dertil.

Både kommunen og min fagforening var med fra starten (der køres pt. sag mod min arbejdsgiver)
Kommunen var yderst behjælpelig og forstående over situationen og har faktisk understøttet mig i hele forløbet.....ja indtil nu.

Kommunen "fredede" mig, så jeg kunne få tid til at hele og jeg snakkede med en jobkonsulent for at aftale, at jeg skulle starte på en 8 timers arbejdsuge, efter sommerferien, for at starte meget langsom op.
Men nu bliver jeg tabt som en varm kartoffel, da min sagsbehandler ikke har været ”opmærksom” på, at jeg jo også havde brækket min arm og ben sidste år.
Så mine 52 uger var opbrugt til den 31.8.11.

Fair nok, min psykolog skriver så en attest til kommunen at jeg er klart i bedring og klar til at starte langsom op et arbejdsprøvningsforløb (jeg har jo ingen arbejde mere)
Men han understreger at det skal være meget varsomt, da jeg stadig har en moderat depression.

Nu har jeg så fået afslag af sygedagpenge forlængelse, da han ikke angiver nogen tidshorisont?
Og så står der:
Begrundelsen for afgørelsen er, du ikke skønnes at opfylde betingelserne for forlængelse af sygedagpengperioden jf. lov om sygedagpenge § 27, stk. 1, nr. 1-7

Jeg vil selvfølgelig klage over afgørelsen, da jeg jo stadig ikke er rask og jeg faktisk er bleven værre igen!
Har ikke fået lavet en ressourceprofil og ved ikke om jeg skal have lavet sådan en som fleksjobber.

Ikke nok med det, fik jeg så at vide at jeg jo kunne prøve at søge kontanthjælp, men ikke vil få det da manden tjener for meget.
Endvidere har jeg problemer med at skulle modtage ledighedsydelse, da jeg blev bortvist af min gamle arbejdsplads. (Derfor køres der en sag som skal i retten)

ER BARE SÅ SUR og dyb fortvivlet, har gjort som jeg har fået besked på fra alle sider og nu står jeg her uden noget indtægt og stadig syg.....
Er der nogen som kan give mig et råd om hvad jeg skal gøre og hvad jeg kunne skrive i klagen?
Og kan det overhoved betale sig at prøve noget som helst?
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:16   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mamsi

Lige kort nogle afklarende spørgsmål:

Har du mulighed for hjælp/rådgivning fra fagforening?

Hvornår har du modtaget besked om stop af SDP d. 31.0811?

Er du i forbindelse med skriftlig besked om stop af SDP blevet partshørt?

Står der ikke mere i begrundelse for stop af SPD end flg.?
Citat:
Begrundelsen for afgørelsen er, du ikke skønnes at opfylde betingelserne for forlængelse af sygedagpengperioden jf. lov om sygedagpenge § 27, stk. 1, nr. 1-7
Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:35   #3
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
Spørgsmål

Jeg fik en brev 4 uger før, men troede jo at jeg fik forlængeret da der ikke har været snak om.
for 2 ½ uger var jeg til en samtale hos min sagsbehandler, som så fortalte at hun ikke har været opmærksom på at jeg har været sygemeldt før.

Fagforeningen sagte ordret at jeg skulle opføre mig pænt for at have nogen hos kommunen der var på min side? Så er ikke sikker på hvor meget hjælp jeg kan få.
Skulle prøve at søge ledighedsydelse og så vil de komme med alle papir i sagen. De håber at jeg så kan få det, men er ikke sikker
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:46   #4
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
glemte lige

at svare på med hensyn om der stod mere, jo de har jeg skrevet alle 7 stk fra paragrafen 27, og hvorfor jeg ikke kan opfylde den enkelte. især stk 3 er udpenslet. Der står: et lille uddrag...

Der fremgår af vurdering fra Psykologen at du fortsat er under behandling, han har ikke angivet en tidhorisont fuld arbejdsdygtighed i et fleksjob. Der er således ikke tilstrækkelig sikker lægelig dokumentation af, at du indenfor forlængelses perioden ville kunne beskæftigelse indfor dette tidsrum, hvorfor forlængelse af sygedagpengeudbetaling efter denne bestemmelse ikke kan finde sted.

Sagens fakt er jo at jeg gerne skulle være begyndt at starte op i et arbejde nu.
Jeg have før 20 timer i fleksansættelse og regnede da bestemt med at komme derop igen inden året er om.
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:15   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mamsi

Ked af at læse, at fagforening har sagt sådan til dig. Lidt mærkelig at sige eft. min mening. Men jeg ville dog alligevel lige vende den nye udvikling m. fagforenings socialrådgiver, da de i forvejen er inde i din sag, og msåke hurtigt kan se nogle vinkler. Det er da et forsøg værd. El. er det fagforening, der siger forsøg at søge ledighedsydelse?

Fik du et brev 4 uger før d. 31.08.11? Hvoraf det fremgår at du har skal partshøres? Og ikke mindst har du skrevet noget tilbage ang. denne partshøring inden fristen udløb for partshøring?

Så skriver du flg.:
Citat:
for 2 ½ uger var jeg til en samtale hos min sagsbehandler, som så fortalte at hun ikke har været opmærksom på at jeg har været sygemeldt før.
Vil det sige, at det ikke er din SB der har tilsendt dig ophør af SDP for 4 uger siden? Hvem er det så?

Din næste tråd: ang. § 27, stk. 1, 3: er varigheden 2 x 52 uger, hvorfor din gengivet kommunes ordlyd, spec. denne del:
Citat:
han har ikke angivet en tidhorisont fuld arbejdsdygtighed i et fleksjob.
Ville jeg straks ringe til din psykiater og gøre opmærksom på, at de på trods af psykiaters udmeldning omkr. du nu kan klare langsomt opstart m. 8 timers arbejdsuge, hvorventer psykiater at du indenfor f.eks. ½ år kan klare at komme op på 20 timer igen i fleksjob - dette sendes gerne pr. mail direkte til SB og dennes leder, hvori psykiater også udbeder sig bekræftigelse på at mail er læst og modtaget.

Derpå gør du opmærksom på, at du vil forlænges eft. § 27,stk. 1, 3 og du forventer en ordentlig begrundelse for afslag, som du så har i sinde at anke, såvel som dårlig sagsbehandling pga. SB ikke har orden på din SDP-periode og evt. dato for de alm. 52 uger stop.

Eller den nemmere løsning: at du måske kan få ledighedsydelse, som foreslået af fagforening?

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:25   #6
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
Måske dum spørsmål, men hvad er en partshøring?
Skal hen til kommunen i morgen og søge om ledighedsydelse, så må vi se hvordan det går.
Fagforeningen sagte at de kan forstå jeg vil anke afgørelsen og også at jeg skal gøre det, men de siger også at jeg skal søge ledighedsydelse. Desværre er fagforeningen faktisk skyld i at jeg fik den bortvisning fra arbejdspladsen
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:28   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvordan?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:29   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg forstår slet ikke hvorfor du ikke automatisk får ledighedsydelse, når du er fleksvisiteret.

Troede når man var sygemeldt som fleksjobber at man så bare fik sin ledighedsydelse imens.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:35   #9
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
Meget kompleks at forklare, da der er mange ting i sagen.

Har ikke lyst til at komme for tæt ind på det herinde, da sagen snart skal i retten og da det er en sag som er noget speciel og let genkendeligt, tør jeg ikke at skrive for meget herinde.
Er vist blevet paranoid også...
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 10:37   #10
mamsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
mamsi er ny på vejen
Jasch, fordi jeg har fået en bortvisning fra arbejdspladsen.
Dette bliver betragtet som man selv har sagt op og så får man ingen penge.
Ikke noget med karantæne, man modtager først penge igen når man finder et nyt job.

Det har jeg så heller ikke været klar over, inden alt det her.
mamsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop/syg.... LoveFairy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 23-11-2012 18:33
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop migselv3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-12-2011 19:02
ang sygedagpengestop mettekm Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2010 10:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension