K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2011, 09:57   #1
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Cool Sygedagpenge på flexjob

Hejsa.
Jeg er helt ny her inde og også kommet gevaldigt i klemme med min kommune som prøver alt for at udsætte min sag.

Jeg fik tildelt fleks job sidste år efter ca 10 års kamp. Har 2 slags gigt og en dårlig ryg.
For lige at tilføje , så er min behandling af kommunen medvirket til at jeg nu også har til raget mig selv en depration med angst .

Kommunen fandt mig et fleks job sidste år(2010) hvor jeg skulle udføre fysisk krævende arbejde, selv om det står højt og tydeligt i mine papirer at det må jeg ikke.
Men jeg påtog mig det og gik selvfølgelig ned efter meget kort tid på jobbet. Så fik jeg endelig et job via Job og Råd i Ballerup som jeg har haft et langt og godt samarbejde med.
Men da jeg har gigt gik det desværre ikke bedre end at jeg fik så mange smerter at jeg ikke kunne opretholde mig job og måtte sygemelde mig.

Så da jobbet sluttede pr.31/12 2010 satte min kommune mig direkte på kontant hjælp. Selv om jeg stadig gik sygemeldt. Og stadig er.
Selv om kommunens special læge siger at jeg intet fejler. "Har dog set at flere her inde har fået samme svar fra den kære læge, og kender flere her i kommunen som også er kaldt til ham og fik samme svar"

Nå men for at gøre en lang historie kort.
Jeg ankede kommunens afgørelse om at de ikke ville give mig sygedagpenge.
Og jeg fik svar fra statsforvaltningen om at jeg skal have sygedagpenge. For 4 uger siden.
Vi fleks jobbere har samme rettigheder på det område som alle andre på abrejdsmarkedet .
Jubiii tænke jeg.
Kommunen skylder mig nu forskellen på kontant hjælp og op til sygedagpenge for 8 mdr.
Men de reagere ikke på brevet fra stats forvaltningen. Så nu har jeg taget kontakt til kommunen flere gange.
Min sag er nu sendt tilbage til borgerservice som vil genoptage den.
Hvad det så end indebære og betyder.Og hvor længe skal de så have den inden der sker noget ?
(Har bedt om svar på dette)


Bare lige lidt af min" skønne" behandling som Glostrup kommune udsætter mig for.
Og lige et opråb om at i skal ikke tage alt for gode vare som de siger på kommunen. En gang imellem kan vi godt få ret hvis vi klager.
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 11:53   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ved ikke om du har arbejdet lang tid nok til leddighedsydelse, men..

hvis statsforvaltningen har afgjordt at du skal have sygedagpenge, skal du selvsagt have dette..men..

Har du ret til 52uger med forlæn gelse, ved jeg ikke..

Jeg ville evt ringe til den fuldmægtige der har afgjordt din sag i BAN, og få et par gode råd.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 12:05   #3
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Hej Popiae

Jeg har desværre kun været ude i job i 4 mdr. og efter hvad jeg mener så skal man vist have været i job i 6 mdr.-

Tusind tak for dit forslag , Vil ringe til hende på mandag .

Mvh nissefar
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 13:22   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var da for dårligt, at kommunen ikke reagerer på det. Synes næsten, at du må prøve at ringe til det nævn, som afgjorde sagen, at du skal have sygedagpenge i tilbagevirkende kraft. De må så lige minde kommunen om at rette sig efter afgørelsen fra nævnet....

Tilføjelse: Så ikke lige, at Popiae sådan set allerede har givet dig det råd.... Sorry... Men håber virkelig, at det vil hjælpe på det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 08:16   #5
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Takker alligevel Curls.

Jamen det er der intet nyt i med min kommune desværre. De kaster os også rundt til div. undersøgelser hos sjove læger.
Som jeg skrev så har jeg også set at flere her inde har være hos Sonne. Special læge.
Ham har jeg også været hos for et par mdr. siden og fik avide at jeg ikke fejler noget .
Nu har jeg også fået et brev om at jeg skal udredes psysik selv om jeg var det igennem sidste år.
For mig ser det ud til at kommunen gør alt for at undgå at folk kan få fleksjob eller pension.
Har flere eksempler som er villige til at stå frem fra folk som jeg kender , som også har været hos den læge og fik samme svar.
Kan huske min eks kæreste var der oppe også og hun fik avide fra ham at hun bare var en hysterisk kælling og hypokonder, selv om hun faktisk havde været på pension i flere år pga. fibromyalgi
Så hans svar til mig kom slet ikke bag på mig.

Men endnu en gang tak til jer begge og jeg tager kontakt til den jurist på stats forvaltningen som har sendt min afgørelse til mig og kommunen i dag.
Skal nok komme ind og fortælle hvad der videre sker når jeg høre ny .
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 07:31   #6
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Fik endelig fat i kommunen i fredags efter jeg havde talt med juristen som anbefalede at jeg både skrev til dem og så endelig ringede op.
En vigtig ting er at få alt på skrift som hun sagde.

Mit svar var at jeg endelig kommer på sygedagpenge men at de venter på at få sendt hvad jeg har fået udbetalt i kontant hjælp fra social service. Hmmmm de sider dør om dør og jeg ved at kommunen kan slå alt op ang. folks indkomst på skat. Hvor svært kan det være. ?

Men det fik jeg ikke svar på. Så nu må jeg vente igen på at de får sendt min sag mellem den ene afdeling til den anden....I min verden total til grin og hvor er det dog kommunalt.
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 09:14   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør nu, skrive en mail, hvor du kort ref. til jeres samtale, samt aftaler.

Ellers kan de påstå det samme om en mdr.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 18:28   #8
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Tusind tak Popiae.....og ja du har desværre ret.
Man skal sikre sig i hoved og r**.

Fik dog brev i dag fra kommunen hvor de siger det samme som jeg fik fortalt over telefonen i fredags.
Holder også fast i at alt kommunikation fra nu af forgår via brev.
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 06:12   #9
Nissefar
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2011
Lokation: Glostrup
Indlæg: 24
Styrke: 13
Nissefar er ny på vejen
Jubiii fik endelig min 1st udbetaling i morgen af sygedagpenge. Men jeg kan ikke gennemskue deres udbetalings brev.
Kan ikke se hvad jeg har fået for de 8 mdr. som de skylder mig for ??
Tror de skriver dem så kryptisk så vi normale ikke kan hitte hoved eller hale i det
Nissefar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Sygedagpenge på flexjob Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 02-11-2011 09:44
Flexjob sygedagpenge eller ledighedsydelse Som Spørgsmål ang fleksjob 3 27-09-2011 06:57
Fratagelse af Sygedagpenge for at få flexjob Sille81 Spørgsmål ang fleksjob 19 16-06-2011 17:44
En hån mod alle os som er i flexjob og på sygedagpenge andi1975 Politik og Samfund 39 19-02-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension