K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2011, 14:09   #1
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
forlænge sygedapenge

Hej,


Jeg har høret man kan forlænge sin sygedagpenge i 2-3 år, når man har en diagenose eller sygedom.

Passer det? og hvordan kan man gøre det?

Hvis der er nogle der kan svare.

Mange Tak

Tulipana
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 15:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De generelle regler står her på AMS' hjemmeside

Varighedsbegrænsning
Sygedagpenge er en korttidsydelse og udbetaling af sygedagpenge stopper derfor som hovedregel, når der er udbetalt sygedagpenge i 52 uger inden for de seneste 18 måneder. Kommunen skal, inden de stopper udbetaling af dine sygedagpenge, undersøge, om der er grundlag for en forlængelse af sygedagpengeperioden.
Inden kommunen standser dine sygedagpenge, skal kommunen tage stilling til om, der er behov for andre former for hjælp for at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet. Kommunen skal give dig skriftligt besked om afgørelsen, og afgørelsen skal begrundes.
Forlængelse af sygedagpengeperioden
Du har mulighed for at få forlænget din sygedagpengeperiode i op til 26 uger, hvis:
det anses nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdsevne,
du er under eller venter på lægebehandling eller det efter en lægelig vurdering skønnes, at du ville kunne vende tilbage i job inden for 52 uger,
du har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder er udtømte
der er rejst sag om ret til erstatning efter lov omarbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade
der er påbegyndt sag om førtidspension
Kommunen skal give skriftlig besked på, om perioden, hvor du kan få sygedagpenge, kan forlænges. Hvis det ikke er tilfældet, skal kommunen begrunde, hvorfor de ikke kan forlænge perioden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2011, 20:35   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Hej,


Jeg har høret man kan forlænge sin sygedagpenge i 2-3 år, når man har en diagenose eller sygedom.

Passer det? og hvordan kan man gøre det?

Hvis der er nogle der kan svare.

Mange Tak

Tulipana

Hej Tulipana,

Såvidt jeg husker har du en anden tråd omkring din sdp. sag ? Det vil være bedst, hvis du samler dine spørgsmål i en og samme tråd

Ja det er rigtigt at man kan blive ved med at opnå forlængelse af sdp. Det kræver at ens lidelse er stationær og at man hele tiden medvirker til afklaring af ens arbejdsevne og helbredsmæssige afklaring.

Dog er man ikke altid herre over sit helbred og hvad diverse læger mener om ens tilstand, så der er mange ting der skal passe sammen for at man kan kører linen ud.

Jeg røg selv ud af sdp. efter 52 uger (endda med tilknytning til min tidligere arbejdsplads). Årsagen hertil var at en psykiater skrev at jeg ikke måtte arbejdsprøves af hensyn til mit helbred. Øv bøv, havde jeg kendt reglerne bedre idag og også haft §27 stk. 1 nr. 4 dengang, så havde det måske set anderledes ud.

Det bedste man kan gøre er at sætte sig ind i forlængelses mulighederne for spd. De står op forsiden af K10 under sdp. stop. Endvidere er det bare med at stille spørgsmål til sin sagsbehandler undervejs og medvirke til afklaring så godt man kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedapenge FynskQ Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 07-11-2011 09:44
Kontanthj. erkender sygedom men ikke sygedapenge? Hvad så? sh10 Alt det andet 3 06-09-2011 19:58
Arbejdsprøvning/afklaring - forlænge sygedagpenge zuza Nyt om loven 2 28-04-2009 17:57
Nye muligheder for forlængelse af sygedapenge Forsyg Dit og Dat 2 01-04-2009 18:59
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension