K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 10:06   #1
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
SkovImer er ny på vejen
Nyt fleksjob

Jeg håber at nogen kan hjælpe. Jeg har gennem de sidste 8 år haft fleksjob, og er nu fyret. Da jeg mødte op til samtale med min jobkonsulent, sagde denne. Nu skal vi se om vi kan få dig op på flere timer.??
Jamen jeg har været den mølle igennem, med at prøve at finde de rette timeantal i forhold til min sygdom, og endte efter to år på de tolv timer. Konsulenten sagde. Lægen bestemmer ingenting. Her bestemmer vi, og vi arbejder på at du skal have så mange timer som muligt.
Men søger jeg nyt job, og arbejder mere end de 12 timer, bliver jeg jo bare syg igen, og så er det job da hurtigt væk.
Kan kommunen godt sige, at jeg nu skal gå op i tid, når jeg gennem mange år, har haft bevilliget de 12 timer??
Håber nogen ved, hvordan reglerne er??
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 13:20   #2
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Jeg er desværre ikke ret meget inde i de forskellige §§ - men jeg kender da flere som er blevet visiteret til et fleksjob på under 12 timer om ugen selvom loven siger mindst 12 ½ timer om ugen som fleksjobber.

Har du noget på skrift m.h.t. de 12 timer om ugen du er blevet bevilliget? for så kan jeg ikke se - at kommunen kan gøre/ændre på det timetal når din situation ikke er blevet forbedret indenfor de sidste år 8 år?.

Held og lykke med dit nye fleksjob når du en gang når så langt :-)
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 13:45   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvad står der i dine papirer omkring timeantal, står der overhovedet noget?

De kan ikke bare begynde at lave om på timeantal, du søger job på 12 timer, og skulle miraklernes tid så ikke være forbi, og du i det job kan klarer 1 time mere om ugen ville det da være dejligt.

Men på den anden side hvorfor skulle du gøre det, du skal jo ikke blive syg igen, og hvis 12 timer har fungeret i 8 år, så skal det da ikke ændres.

Men de har sgu så mange sjove ídeer de jobkonsulenter.

Men regler kan jeg ikke hjælpe dig med, desværre.

Stå fast på de 12 timer, selvom vedkommende siger noget andet, spørg evt. til hvor der i reglerne står at du skal øge dine timer, fordi du skal søge nyt job??

Så tror jeg vedkommende får et problem....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 17:25   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de må give dig de timer du kan holde til.

Hvis du nu får et job som madras afprøver i jysk

kan du jo nok holde til flere timer.

Men de må gerne sende dig i praktik og afprøve om du kan holde til flere timer og kan du ikke det er det bare æreligt, du er visiteret til fleks i meget få timer det kan der ikke røres ved.

Med mindre de finder et job der er meget beder i skånehensyn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:29   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Inden man starter i et nyt fleksjob plejer der sædvanligvis at blive aftalt en praktikperiode, typisk 1 måned, dette er netop for dels at afprøve om fleks'eren passer til jobbet, dels for at afstemme skånehensyn.

Nedsat timetal er blot et ud af mange mulige skånehensyn, og det kan meget vel tænkes, at man i ét job kan klare 12 timer, i et andet kan man måske kun klare 10 timer, i et helt tredje kan man måske klare 13 timer.

Det vil jo afhænge af jobbets karakter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 02:09   #6
SkovImer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
SkovImer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Inden man starter i et nyt fleksjob plejer der sædvanligvis at blive aftalt en praktikperiode, typisk 1 måned, dette er netop for dels at afprøve om fleks'eren passer til jobbet, dels for at afstemme skånehensyn.

Nedsat timetal er blot et ud af mange mulige skånehensyn, og det kan meget vel tænkes, at man i ét job kan klare 12 timer, i et andet kan man måske kun klare 10 timer, i et helt tredje kan man måske klare 13 timer.

Det vil jo afhænge af jobbets karakter.
Mange tak for jeres gode svar, Jeg har været gennem møllen, med at afprøve alverdens job funktioner. Og efter to år, kom det så fast på de 12 timer, og jeg måtte droppe at få job indenfor den branche jeg var uddannet indenfor. De tolv timer har fungeret rigtig fint. Men efter min fyring, vil de så u have at jeg skal hele trædemøllen om igen. jamen det ville jo igen betyde, at jeg skal ned og have det helt skidt, at alt det jeg har opbygget, med at få et rimeligt liv, nu skal til afprøvning igen.
Er blot ked, at at skulle gennem de mange smerter igen. Jeg ved hvor svært det er at få min ryg op at køre igen, når først den har været langt nede.
Og de siger jeg skal søge nyt job, jamen det gør jeg da også, men hvordan skal jeg skrive en ansøgning, når jeg igennem 8 år har været på 12 timer, og nu siger kommunen, vi ser op ikke vi kan sætte det op. Skal jeg så skrive til arbejdsgiver. at Jeg tror jeg kan mere end de 12 timer.. Det giver da vist ingen job. En arbejdsgiver vil da vide, hvor meget de har mig.
Jeg må vist vente og se hvad der sker.
Virkeligt dejligt, at i vil bruge tid på mig.
SkovImer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 06:59   #7
allanbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
allanbo er ny på vejen
Kan Godt forstå du bekymrer dig om helbredet med udsigt til evt. øget timeantal.

Fleksjob hænger ikke på træerne og visiteret til 12 timer må være vanskeligt at finde.Det bude kommunen faktisk være behjælpelig med.

Det meget muligt at jobkonsulenten ikke mener at din læge bestemmer noget ,men du har i sin tid fået en diagnose stillet af en lægelig baggrund,det er er den diagnose og dens besværligheder der er hindringen for beskæftigelse på ordinære vilkår.Det hedder sig at det er arbejdsevnen og ikke diagnose der bestemmer dit timeantal,men det hænger altså sammen da man ikke kan presse mere saft ud af en citron end den indeholder.Så det er dig og dit velbefindede der bestemmer hvor meget du skal arbejde og ikke en jobkonsulent.

Hvis ikke der er sket væsentlige forbedringer vedrørende helbred i forhold til den vurdering der foreligger på 12 timer så får kommunen svært ved at ændre.
derfor søger du job på de vurderede 12 timer,hvis kommunen ønsker at undersøge om du kan klare 1 eller 2 timer mere via praktik,så det deres bord at få det sat på plads og dokumenteret og ikke dit.

Du skriver at det kan tage lang tid at genoprette ryggen hvis den lider unødig overlast,der forefindes ingen rimelighed i at du skal nedbrydes i evt afprøvning.

Hold fast på at du har krav på ikke at få yderligre helbredsmæssige komplikationer,du har krav på at kunne være der for familie,pleje nogle venner og have en fritidsaktivitet,hvis disse parametre bliver ustabile af overlast så foregår der noget forkert.

Hvis kommunen evt. vil forsøge at øge timeantal så skriv dagbog,det behøver ikke at være omfattende bare pil op eller ned for den pågældende dag,brug din læge og bliv evt sygemeldt hvis kommunen bliver urimelig,det ikke jobkonsulenten eller sagsbehandler der bestemmer om man er sygemeldt eller ej det sjovt nok lægen.

Vigtist er selv at få sagt fra og passe på sig selv,da man ikke kan forvente andre gør det heller ej dem der burde.

Venlig hilsen Allan
allanbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 08:49   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, til allenbo;

Dog ville jeg SKRIFTLIG be sagsbehandler, samt job chef, begrunde i §, og evt andet, for at du skal sættes op i timer.
Be herunder samtidig Kommunen, indhendte lægeligt, vedr tilstand.

Der SKAL være en ændring i dit helbred, for at de kan ændre i dette.

Vigtigt at du har lægen med på sidelinjen. Forhør dig hos ham, næste gang, eller ring evt.

Det er alene kommunes ansvar at finde fleksjob, men selvsagt du godt selv kan søge også. Dette er dog ikke et retskrav.

Se evt lov om flaksjob.(kender ikke selv loven indgående).

Jeg tror ikke på, at du får yderligere problemer, hvis du gør dette. Ellers er du i din fulde ret, til at klage, videre til beskæftigelsankenævnet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:00   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det vil være letter at få job jo flere timer man kan siger de jo,det kommer jo nok så and på så mange andre forhold også, vil jeg mene,men man starter jo somregel med 3 månders prøve tid,og i den tid finder man ud af om man kan komme op i tid.

Til at starte med ville jeg skrive i ansøgningerne,at jeg forventer at kunne præstere12 til 15 time med de rigtige skåne hendsyn.

Og så må tiden jo vise om der er nogle der vil bide på-for selv er jeg også på nogel få timer og de job er altså forsvundet som dug for solen,så chansen for job er vist lille med det time tal idag

Jeg er selv på 12½ time med pauser og masser af hendsyn-de prøver også at finde job på 12-15 timer til mig,der skal loves mere en man kan for at finde en mulig arbejdsskiver,når de skal betale 12½ time jo.og så er det jo kun tiden i prøve perioden der vil vise sig om det kan lade sig gøre jo.

Der vil jo også være forskeld på hvad jobne kræver af dig,entet er umuligt før det er afprøvet,syntes konsulenterne at mene,og så må man jo bare prøve og går det ikke så skal lægen med på banen igen,og de nye papir der fra skal der tages hendsyn til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-07-2011 kl. 09:10.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 11:26   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SkovImer Se meddelelser
Mange tak for jeres gode svar, Jeg har været gennem møllen, med at afprøve alverdens job funktioner. Og efter to år, kom det så fast på de 12 timer, og jeg måtte droppe at få job indenfor den branche jeg var uddannet indenfor. De tolv timer har fungeret rigtig fint. Men efter min fyring, vil de så u have at jeg skal hele trædemøllen om igen. jamen det ville jo igen betyde, at jeg skal ned og have det helt skidt, at alt det jeg har opbygget, med at få et rimeligt liv, nu skal til afprøvning igen.
Er blot ked, at at skulle gennem de mange smerter igen. Jeg ved hvor svært det er at få min ryg op at køre igen, når først den har været langt nede.
Jeg forstår dig så udmærket, og kender det også fra min egen ryg.
Nogen tror, at man kan restituere sig i løbet af et par dage, måske max. en uge, men helt så enkelt er det ikke.
Jeg har nu været fp'er i halvandet år og er helt forundret over hvor godt jeg har det i min ryg, men jeg ved jo godt, at hvis jeg påtager mig at lave mere end jeg gør nu, så vælter læsset igen.

Som andre har skrevet til dig, så sørg for at få jobkonsulentens udtalelser på skrift.
M.h.t. at din ryg tidligere har lidt overlast ved mere end 12 timer pr. uger, hvis du kan dokumentere dette, f.eks. med dagbog fra en arb.prøvning ell.l., så send dette til jobkonsulenten, d.v.s. aflever det på kommunen og bed om kvittering på, at det er modtaget.

Hvis de fastholder deres krav må du argumentere for, at din ryg ikke kan klare mere end de 12 timer pr. uge, evt. med opbakning fra læge.

Skulle det ende med, at de vil have dig i en ny afprøvning for at få dig op i timer, så er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, f.eks. som denne (den model har jeg selv brugt): http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Det er selvsagt også meget vigtigt, at du, i en evt. afprøvning, husker at sige fra lige så snart du kan mærke at det ikke fungerer, gerne lidt før.

Du kan jo gøre dem opmærksom på, at en forværring af din lidelse kan medføre, at du ikke længere vil være i stand til at klare et fleksjob, så det vil ende med en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension