K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 16:58   #1
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
§27.stk 1 nr. 2

Jeg har i dag ringet til kommunen for at høre hvilken § jeg har forlænget mine sygedagpenge på. Det er § 27 stk. 1 nr. 2. Er det rigtig forstået at det er forlængelse i forhold til afklaring af enten flex eller fp.
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:08   #2
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Høeg.

Nej desværre er det ikke den med fleks eller førtidspension, det er § 27 stk.1 nr. 4.
Her på siden i venstre hjørne kan du gå ing under sygedagpengestop der står hvad de forskellige §er betyder..
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:08   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
27 stk 1 nr 2 siger således:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


Det er en afklaring af din arbejds evne, altså skal du igang med en arbejdsprøvning.

Hvis det skulle på forhånd ende med fleks eller ftp, skulle det nok være § 27 stk 1 nr 4
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 17:46   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Høeg.

Men det kan være srøste skridt på vejen til endelig afklaring, som derpå kan give en forlængelse eft. § 27, stk. 1 ,4, som direkte peger mod fleks el. FP, men der kræves noget ekstra tid til en endelig afklaring.

Her i første fase under § 27, stk. 1, 2 gælder det om at få lagt en plan for hvordan du kommer nærmere afklaring indenfor det tidsrum denne forlængelse gælder. Og i dette system går det ikke hurtigt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:00   #5
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Mange tak for jeres svar. Og nej, der er intet der går hurtigt i det her system
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:12   #6
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej som jeg har skrevet tidligere i andre tråde,hvor nogen spørger om det samme.
Jeg er forlænget efter § 27/2 og skal starte i arbejdsprøvning nu min sb har udtrykt klart overfor mig at jeg ikke kan vende tilbage til det normale arbejdsmarked og revalidering er ikke en mulighed for mig og det står mellem fleks/ftp.
Min status er stationær og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
synes ikke at du skal ligge for meget i om det er det ene eller det andet men være glad for at blive forlænget.
Det er nemlig KUN en arbejdsprøvning der kan give svar på om det bliver det ene eller det andet.
Held og lykke
Mvh Jesper
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 18:18   #7
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, min kæreste var også på § 27 stk. 1 nr. 2. inden hun bliv tilkendt FTP, hun var på de sidste 39 uger da hun var i arbejdsprøvning/REVA og bliv så til sidst indstillet til FTP !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 21:00   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan se de forskellige § her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2011, 21:07   #9
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Tak igen Det gør mig lidt mere tryg, omend jeg stadig er meget på vagt efter at sb og tidl. jobkonsulent forsøgte at give mig revalidering, på trods af at jeg i hele min sygemelding har sagt til dem at jeg vil gerne arbejde fuld tid, eller 30 timer, men kunne jeg det så sad jeg jo ikke i denne situation, men var på mit arbejde. (Skrev heldigvis ikke under, da en socialrådg. fra min tidl. praktik, sagde at det måtte jeg endelig ikke) Virkelig kassetænkning i stor stil

Føj hvor jeg synes det er hårdt det her. Bliver hele tiden mistænkeliggjort, og nogen gange er det sgu lige før jeg selv tror på at det er noget pjat. Men, vel er det ej, har aldrig før været sygemeldt og ej heller ledig. Der er sgu da ikke nogen der finder på det, for det er godt nok vildt hårdt at kæmpe den her kamp. Jeg har en anerkendt arbejdsskade, og den bliver sandsynligvis taget op igen, når kommunen er kommet til en afgørelse, og så har jeg læst herinde at kommunen mange gange venter på at arb.skadestyrelsen afgør sagen. Tja, og hvad skal man så lige sige til det
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 08:15   #10
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg tænker umiddelbart at det er en fordel i første omgang at blive forlænget efter § 27 stk. 1 nr. 2. Tingene går jo uendelig langsomt i det her system, og på den måde får du mere tid.

Hvis praktik/arbejdsprøvning efter § 27 stk. 1 nr. 2 så viser eller blot bekræfter lægeoplysningerne, så er du allerede kommet et godt stykke af vejen. Måske skal du igennem flere arbejdsprøvninger. Derfor ser jeg det også som en fordel i første omgang at blive forlænget efter denne paragraf i første omgang, så du får mere tid, hvor du har forsørgelse.

Så kan man jo efterfølgende forlænges efter § 27, stk. 1 ,4, hvis afklaringen/papirarbejdet ikke er færdigt. Det omvendte er (så vidt jeg har forstået) ikke muligt. På den måde får man mere tid.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension