K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 20:03   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Har fået brev fra BAN

Ang vores anke på afslag af forlængelse af sdp.
De skriver.

"Vi har hjemsendt xxxxxx sag til fornyet behandling.
Det betyder at xxxxkommune skal behandle xxxxx sag igen og komme med en ny afgørelse.

Du skal være opmærksom på at den ny behandling godt kan føre til samme afgørelse i din sag.

Afgørelsen er truffet af et enigt nævn.

Der mangler oplysninger om xxx ville have ret til at få udbetalt dagpenge fra sin a-kasse såfremt hun ikke var sygemeldt.
Uden de oplysninger kan der ikke vurderes til om xxxx opfylder beskæftigelses kravet og dermed har ret til sygedagpenge."


Er der sådan et standart brev eller hvad?

Hvad kan jeg forvente?
Jeg har nu været uden indtægt eller kontakt til min kommune i 4 mrd. nu.
Hvad skal der mon ske? om noget????

Gunell

Lidt info.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=17157

Sidst redigeret af Webmaster; 18-06-2011 kl. 03:50. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 21:23   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
H
Er der sådan et standart brev eller hvad?

Hvad kan jeg forvente?
Jeg har nu været uden indtægt eller kontakt til min kommune i 4 mrd. nu.
Hvad skal der mon ske? om noget????

Gunell
Det er ikke nogen standardbrev... Det er som der står, kommunen skal undersøge det, som nævnet skriver, de skal. De skal undersøge det og så træffe en ny afgørelse.
En hjemvisning betyder netop, at kommunen ikke har undersøgt din sag godt nok før de gav dig afslag.

Hvis kommunen så giver dig afslag igen, så kan du klage igen, og den ryger til nævnet igen.

Såfremt kommunen mener, du alligevel skal have sygedagpenge ud fra at have undersøgt det de skal som nævnet skriver, så får du sygedagpenge igen.... Om det vil være i tilbagevirkende kraft kan jeg ikke svare dig, men efter min mening burde det være...

Så du skal afvente kommunens nye afgørelse... Ryk dem gerne, hvis du synes, der går for lang tid...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 21:58   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Har fået brev fra BAN

Ang vores anke på afslag af forlængelse af sdp.
De skriver.

"Vi har hjemsendt xxxxxx sag til fornyet behandling.
Det betyder at xxxxkommune skal behandle xxxxx sag igen og komme med en ny afgørelse.

Du skal være opmærksom på at den ny behandling godt kan føre til samme afgørelse i din sag.

Afgørelsen er truffet af et enigt nævn.

Der mangler oplysninger om xxx ville have ret til at få udbetalt dagpenge fra sin a-kasse såfremt hun ikke var sygemeldt.
Uden de oplysninger kan der ikke vurderes til om xxxx opfylder beskæftigelses kravet og dermed har ret til sygedagpenge."


Er der sådan et standart brev eller hvad?

Hvad kan jeg forvente?
Jeg har nu været uden indtægt eller kontakt til min kommune i 4 mrd. nu.
Hvad skal der mon ske? om noget????

Gunell
Kære Gunell,

Det skal du kun glæde dig over, en hjemvisning, det er som Curls skriver at kommunen skal behandle din sag på ny. Måske er de fejl og mangler, der var, beskrevet i deres tilbagevisning af din sag.

Jeg formoder at et evt. medhold vil være med tilbage virkende kraft.

Har du ikke kunnet søge kontant hjælp siden at du har været foruden indtægt i 4 mdr. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 00:31   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvis du er dagpenge berettiget, hvis du ikke var syg, mener jeg at Nævnet herved vil have at dine sygedagpenge skal genoptages.

De har efter min mening pålagt kommunen, på en pæn måde at genoptage sygedagpengene.
(tag dog min vurdering med forbehold).

Jeg krydser fingre, for at jeg har ret. Skriv gerne om svar, så vi bliver klogere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 15:12   #5
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ok så det da ikke helt skidt.

Jeg er gift og bor i et lille hus derfor kan jeg ikke søge kontant hjælp :O(
Men med 3 børn og min mand beskedne løn er det ikke nemt at få det til at hænge sammen...

Jeg skriver så snart jeg ved mere.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 17:49   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hørt fra fagforbund

Har fået mail fra mit fagforbund i dag og de skriver i forhold tilsvaret fra BAN:

Det er desværre ikke ensbetydende med en udbetaling af sygedagpenge men jeg notere mig med tilfredshed, at nævnet bemærker at det er kommunen der skal sikre sig, at en sag er tilstrkkelig oplyst, før der træffes afgørelse

Så udfordringen bliver desværre først og fremmest, at få kommunen til overhovedet at træffe en ny og positiv afgørelse om at udbetale sygedagpenge



Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension