K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 13:30   #1
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Stop af sygedagpenge efter § 27 stk 1 nr4

Hej
Jeg har ikke rigtigt skevet herinde før, men læst en masse indslag og lært meget
Jeg har været forlænget efter § 27 stk 1 nr 4 i nu 3 måneder, pludselig vælger de at stoppe midt i forløbet, da kommunen mener de ikke kan nå en afklaring på de sidste 3 måneder . Jeg har nu sammen med min fagforening sendt en partshøring afsted, som min sagsbehandler med egne ord vil afvise på forhånd.
Jeg er frygtelig frustreret, da kommunen jo har erkendt at min arbejdsevne er varigt nedsat. Alle læge papirer siger kronisk varig lidelse og der er varige skåne hensyn. Jeg har været i arbejdsprøvning men kunne bare klare 9-10 timer. Kommunen har valgt at skrive deres egen vurdering i sagen og lytter ikke til lægerne, er startet på smerteklinik for 2 dage siden på kommunens opfordring, men dette vælger de heller ikke at vente på inden de stopper sygedagpengene før tid.

Mit spørgsmål er. Er der nogen herinde der har været forlænget efter denne § 27 stk 1 nr 4 og blevet smidt af før tid og på kontanthjælp???

Jeg er nemlig meget i tvivl om de må dette, men som min sagsbehandler siger " det må du jo og høre ankestyrelsen om":mad

P.S Tak til alle de dejlige folk herinde som kæmper samme kamp
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:23   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
27.1.4....er det ikke den med at kommunen anser det for bevist at din arbejdsevne er varigt nedsat............i så fald er det ikke lovligt at stoppe sdp, da der skal findes et andet forsørgelsesgrundlag
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 18:46   #3
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Det er rigtigt, § 27 stk 1 nr 4. Den sygemeldte kan ikke opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget et fleksjob eller til førtidspension.

Og det er det jeg ikke få til at passe når man først har forlænget mig på det grundlag, at så smide mig af 3 måneder før det udløber, og henviser mig til kontanthjælp.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 19:38   #4
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Hvad mener de så du skal nu siden de stopper dine sygedagpenge ?

Prøv at se denne side om der er noget du kan bruge http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Har de lavet ressourceprofil og er du blevet partshørt i den ?

Det at de ikke kan nå det, det er ikke en god undskyldning for at stoppe dine sygedagpenge

Jeg ville klart anke den afgørelse da jeg ikke mener at de bare kan gøre sådan

Husk at få alt på skrift. Søg evt aktindsigt så du kan se hvad de har på dig.

Læg især mærke til retssikkerhedsloven hvor der står følgende:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Du kan se det på det link jeg har lagt her
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:13   #5
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Partshøring er sendt afsted, hvor min rådgiver i hk har vært med til at skrive den.
Ressourceprofilen er modtaget, men ikke godkendt af mig, som vi også har gjort opmærksom på i partshøringen.

Men som sagsbehandleren siger afviser hun den på forhånd::confused
Jeg har tænkt mig og anke hele vejen, da alle har erkendt min arbejdsevne er varig nedsat og aldrig ville kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Kommunen mener med psykologsamtaler vil jeg evt. kunne øges i arbejdsevnen, dog har jeg været ved psykolog og igen er det på smerterklinikken, og i mellem tiden hedder det kontanthjælp.
Det skal lige siges jeg er fysisk syg gigtsygdom( med inflammaioner)kronisk.

Men igen er jeg uforstående overfor at de må stoppe mig efter den § jeg er forlænget efter og specielt efter nyt fra Ankestyrelsen 3 marts, hvor de skriver hullet er lukket, så HVORDAN spørger jeg bare, kan kommunen så gå imod dette!!!!
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:50   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Igen, husk "Ymerparagraffen" (A-38-02), som burde kunne bruges i dit tilfælde!
Det handler om, at hvis man ved din arbejdevne er varigt nedsat, men ikke med hvor meget, så skal du på ledighedsydelse indtil det er afklaret. Og når de har forlænget dig efter 27.1.4, så må grundlaget for det jo være på plads!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 23:01   #7
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Hejsa Gogo

Fik du det på skrift da du blev sat på kontanthjælp? For der skal gerne være en begrundelse i det brev. Stå netop over for noget lignede selv, og det er det jeg helt tide for af vide. Kommunen skal komme med en begrundelse for hvorfor de fratager dig dine sygedagpenge.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 23:36   #8
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Jeg har ikke brugt ymerparagraffen i min partshøring, da vi i første omgang (Hk og jeg) bare vil have dem til at forsætte mine sygdagpenge de sidste 3 måneder, som jeg egentlig er berettiget til, indtil de sidste oplysninger fra smerteklinikken kommer, men som min sagsbehandler siger vil hun jo afvise den på forhånd, og hvis hun gør det, kører vi det tunge skydts frem, og der har vi rigtig mange ting vi kan bruge imod kommunen,men bare tanken omat de gør det her, når de ved de bryder alle regler
Men helt sikkert, ymerparagraffen passer vist meget godt til mig, og jeg er næsten også sikker på de ikke må smide mig af sygedagpenge efter den forlængelses §.

Jeg er ikke kommet på kontanthjælp endnu, men d.26-6-11 står jeg uden indtægt
Er gift og vi har 5 børn bor i eget hus, så der bliver desværre nok ikke meget kontanthjælp til mig.

Tak for nogle gode indlæg, sidder og skriver ned på papir samtidigt
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 10:48   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, hvis man vurderer, at de ikke kan nå at afklare dig inden for perioden, så tror jeg i princippet godt at de må stoppe forlængelsen.
Men de må bare ikke smide dig på kontanthjælp.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 11:53   #10
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hvis ikke de må smide mig på kontanthjælp, hvad er det så ??
Er det så ymerparagraffen vi skal gå efter??
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension